At se Sidkanys stoppe, ikke kaste ord tilbage måtte betyde hun ikke havde noget at sige, noget at tilføre, at hun faktisk over gav ret til Yume'Ave på den front. At hun ikke bare, kunne lade være, men hun påstod heller ikke noget om sin plads i mørkets hær, en hær der havde så unge væsner under tjeneste. Var hun skovelver var hun stadig i træning, hvis hun overhovedet havde fået lov til komme i træning.
fordi du bad mig lade være.
Hun blinkede flere gange og hævet blikket overrasket imod Sidkanys, de ord der kom lige efter gjorde intet bedre. Sådan man gør. Det gav pludselig mening, hvorfor hun aldirg havde fået lov til at have magten ret længe, have lov til at sætte Sidkanys i fokus længe af gangen før igen at blive tvunget til at makke ret. Det havde været rart men alligevel havde der ofte været frygt som kastede sig igennem Yume'Ave hver gang Sidkanys lagde hånden på hende, endnu mere som kontrollen skiftede og pludselig gav det mening. For nu blev der intet sagt til dette, hun var ung, og det begyndte mere og mere at gå op for hende hvor ung Sidkanys endelig og ikke kun alder, også i oplevelser og forståelse. Ting var som de var, man gjorde som man gjorde, længere tænkte den unge pige ikke, i hvert fald ikke på disse områder.
Et dybt opgivende suk forlod Yume'Ave som det blev afsløret hvor kniven kom fra, og med et ryst på hovedet tog hun blikket fra nattenhimlen igen, hvem var vagterne den dag? Hvem skal fyrres når jeg vågner? begynder tankerne, som hun forsøgte at sætte ansigt på de vagter der var indblandet.
Hvorfor er det endeligt sort.
Tankerne stoppede som kort den ubehagelige fornemmelse af tære der tvang sig ind af alle sår og åbninger i hendes krop, og Ecas paniske syn der fik hende til at haste det, tage for meget, og ikke tænke over hvordan hendes magi endelig blev brugt. Hun sank en klump og tog hånden om koppen og lod dem varme, vel duftende væske forsvinde.
"En..veninde reddet mit liv. Elverlys bedste heler”hun fniste lidt af sine ord, og mindede om Toorahs reaktion som det var Ecariss titel.
"Men, hun var bange for jeg skulle dø, og i sin panik..blev det nok mere en forbandelse? Selv om min krop er helet, fejlfrit, fik ikke engang ar af det..Så, har alle ar set sådan ud siden..Og når mit blod ..tørrer så bliver det sort." koppen forsvandt i drømme støv med de to border der hvilede i vandoverfladen.
"Sidka, skat.." ordene blev lagt mellem dem før Sidkanys fik mulighed for at svare, stille spørgsmål.
"Du..siger en masse farlige ting, du gjorde de ting? Efter jeg bad dig stoppe? fordi at jeg bad dig stoppe?" hun træk vejret, som hun mindet sad der, lige foran blikket på hende. Hun rystede af nydelse, men også grundet den hårde behandling. Husker tydeligt hvordan hun rækte ud efter Sidkanys for at mørke hende, føle hende bare lidt nærvær efter det hele, og måske lade legen forsætte efter en kort pause. Men mørkelverne havde tydeligt helt andre planner.
"Du..det er ikke sådan man gør..Slet ikke. Du tvang mig? Det..ved du godt ikke? Det første var..fint." fint, var ordet der blev brugt, selv om der kunne bruges meget varmere ord til at beskrive hvor meget hun havde nydt det, hvor meget hun havde haft behov for det.
"Lidt..hårdt, men, rart..Men..efter jeg.." ordene stoppede, og ordene skiftede for at kaste billederne væk, kaste fornemmelse af det øjeblik væk.
"Pointen er, at man gør de ting sammen, lære hinanden at kende, giver for at få igen. ikke, tage for at tage." hun sukkede, og de få møder de hands haft side det første, dem i drømme gav så meget mere mening nu, hvorfor Sidkanys reageret som hun gjorde som Yume'Ave forsøgte at sætte sig ret, kræve ting, hvis hun troede at man virkelig bare tog sit..Så selvfølgelig gav hun aldrig Yume'Ave lov til at få snakket om det, sætte krav, få forhørt sig.