At lytte til Treston forklare hendes frygt, en af hendes frygte han så mange gange har måtte lade sine øre høre. En af mange, hun åndede dybt flere gange under Trestons forklaring, hans pauser. Den sære pause hvor en grad af nervøsitet spredte sig, spænding lige efter, ikke at hun kunne reagere lige nu, og ikke at det var den enste følelse hun slugte til sig. Forvirringen fra sin egen søn voksede kun mere og mere med de ord der blev sagt, og kort vækkede Trestons forklaring en masse trælse minde da Josefine forlod dem i netop den kamp. Nogle minder som forsvandt lige så hurtigt som de brusede op.
som hun allerhelst vil være. Alexander kiggede mistroisk på manden, og lod blikket falde på sin mod, som det blev sagt. Josefine, rømmede sig en smule, og nikkede til Trestons ord. Forvirringen i drengen unge grønne øjne blev på ingen måde mindre af at få hørt det hele.
Som Alexander rørte ved vingen foldede Josefine den ud i så stor grad hun kunne, og de spørgsmål han lagde i luften, uden at fuldføre..som ordet død hang i luften, forsvandt alle andres følelser et øjeblik for Josefine, en skamfuldt blik faldt imod jorden ikke et ord eller lyd forlod hende i den stilhed, men blikket afsløret tydeligt at det nok ikke var i går hun genopstod.
Det med far.
"Ja...jeg, ligger blomster på hans grav ofte." lyd det tøvende fra hende. Et lys virkede til at gå op for Alexander, så om han havde søgt et svar længe, et svar han lige fik.
"De syv mørkerøde.." mere fik han ikke sagt, da et smil kryb sig frem på hans læber, og tårerne kort stoppede medat trille ned af hans kinder.
"...Den..trælse sandhed.." hun kæmpede med sine ord, og slap ham som hun begyndte
.
"Er at jeg...genopstod for nogle år siden..og..har..kæmpet for at kunne..være her....Der er sket..meget på de år jeg var død og--" Smilet på drengens læber forsvandt øjeblikkeligt, og han lod blikket glide mellem de to voksne.
"År" Ordet hang kort i luften som han afbryd hende,
"Nogle..år?" spurgte han, og træk sig et skidt væk fra Josefine som nu skamfuldt og opgivende blot nikket og holdt blikket på jorden foran hende, drengens fødder.
"Du..har.. Hvorfor..." han træk vejret dybt og tydeligt vrede, såret øjne hvilede på hans mor.
"Hvordan kan det have taget år, at se mig..os!" lyd det irreteret, som han drejede om, og tog nogle hastige skridt imod børnehjemmet.
"..Nogle år..." mumlede han irreteret som han begyndte sine bevægelser. Irretteret gled blikket på Treston som de nu stod side om side.
"Vi behøver ikke en ny far mor!" Igen drejede han om, og kiggede vredt imod sin mors ryg..En mor, hvis vinger nu faktisk lå på jorden, og let rystede som hun kiggede på jorden foran sig.
"Ja..jeg hørte jer!" tilførte han lige så irreteret.