Alianne_ 13.07.2020 19:44
Adena klynkede og trykkede sig selv ned mod græsset. Det havde lige set ud som om han slappede mere af. Ansigtet havde lagt sig i mere afslappede folder, men det holdt kun et øjeblik, før raseriet igen indtog hans blik. Nu hvor Adena ikke længere havde mulighed for at undgå at se på ham, var hendes blik som fastlås i hans. Det skrækindjagende syn fik hendes hjerte til at banke hurtigere og frygte for sit liv. Hvordan kunne det her ske? Hvorfor havde ingen opdaget, at de var gåt ud i haven og fulgt efter dem? Hvorfor kunne hun ikke bare skrige på hjælp?Fordi du ingenting er i forhold til ham, lød hendes indre stemme.
Han ville med lethed kunne tromle henover hende social ligesom han gjorde nu fysisk, og hvadend fyrstsønnen havde lyst til, kunne hun næppe stille sig i en position til at modsætte sig. Hun var kun komtesse i en baronfamilie. En enormt stor baronfamilie, der sikkert ikke ville savne en enkelt ung pige, skulle hun dø her i haven.
"Ved Isari, De tror jeg gør det med vilje," gispede hun. Erkendelsen til hende kom som et lyn fra klar himmel - eller måske havde et af lynene i Athelstans blik revet sig løs. "Jeg prøvede at undgå dig hele aftenen! Hvorfor ville jeg nogensinde ønske at se på noget så... Så... Så klamt? Jeg vidste kun, det var dig, fordi det blev ved med at ske lige efter fester, hvor du havde været, og det ikke skete, da du ikke var der!"
Talestrømmen rullede forhastet over hendes læber. Hun var rædselsslagen for, at han kun ville høre halvdelen af forklaringen og hun ville ende i en endnu større misforståelse. I arten glemte hun igen at benytte de korrekte tiltaleformer, men værende ansigt til ansigt med det monster til Athelstan af Erneyll, var det en af hendes mindste bekymringer lige nu.

Krystallandet