Kommenterede hun, og overvejede hvorfor han var så opstemt over idéen om at nogen brændte sig. Måske havde han bare et udestående med en væbner. Hans ord virkede ikke helt ondsindede, mere bare drilske. Der var et hint af noget sandt i ordene, men han havde ikke det der grusomme blik, folk fik, hvis de virkelig ønskede at skade nogle. Det var nu meget rart, men Zirra overvejede kort, om Alran var lidt mere end bare en tilfældig civil. Alternativt var han bare lidt mere på vagt over for folk, hvis han havde været uheldig nok til at være blevet tvunget til at huse en fra Mørket, og nu blev overfuset af først præsten og nu Zirras forklaring. Hun kunne godt forstå, hvis det var lidt meget.
"Hrmf, velsignet," gryntede hun lavt, da han sagde det. Hun følte sig nu ikke særlig velsignet. Havde Isari smilet til hende, ville hun have fået magi og chakra, der havde gjort hendes far glad, og ikke det her halvhjertede lystyveri, hun rendte rundt med.
"Sådan... Sådan har jeg ikke tænkt på det før..." svarede Zirra lavt, som om tanken var ubehagelig for hende. Hvorfor ville hun holde en ildebrand skjult? "Jeg.. Jeg er ikke engang sikker på, jeg kan tage så meget lys på én gang. Min magi er ikke særlig stærk. Jeg har altid bare brugt den som sådan lidt ekstra nyttefuldhed. Lige gøre en fakkel mørk, mens jeg passerede og lignende."
Magien var slet ikke noget at prale af, hvis man så hendes brødre og far. De havde alle en chakra på størrelse med en hest, og Zirras var måske en regnorm til sammenligning. Hun kunne ikke lave vilde lysskjolde, eller ildfønikser. Hun kunne bare flytte lidt på, hvad der allerede var rundt om.
"Jeg tror ærligt talt ikke det er super brugbart..." mumlede hun lidt opgivende. Alran virkede ret entusiastisk, men hun havde så svært ved at se det blive brugt i praksis. Hvad ville hun gøre - sætte ild til Kzar Dûn og holde lyset tilbage en lille times tid, mens det fængede? De havde sikkert masser af måder at slukke den slags på.

Krystallandet