Avior

Avior

Krystalisianer

Retmæssig Træls

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 350 år

Højde / 184 cm

v0idwitch 20.05.2018 23:35
Avior trådte ubevidst et skridt til siden, væk fra Ember, da hun udviste vrede rettet mod ham. Han ville senere komme til at ønske at hans eget instinkt havde været også at vise vrede, men sandheden var at hun var skræmmende og at han ikke vidste hvad han skulle stille op med hende, og derfor var det også naturligt at han trådte væk fra hende, da hun svarede ham.

"Jeg kender den bare," svarede Avior, der endnu ikke forstod sig på jordiske væsners evner. "Kender du den ikke også selv?" spurgte han, som var det indlysende. "Desuden kan du bruge den på den måde. Mig kan du ikke narre. Jeg ved alt hvad I jordiske væsner har af magiske evner, så længe I er tæt nok på mig." Når det kom til løgne var Avior dog ikke helt lige så god til at gennemskue dem, og han vidste heller ikke om Ember løj for ham lige nu, men gik blot ud fra at hun gjorde, fordi han kendte sandheden - eller hvad han selv anså som sandheden. 

Lad os svæve nu; Være noget, blive til noget, aldrig spare på noget, aldrig bede om noget, men tage noget; stjerner på himlen

Ember

Ember

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Blandingsrace

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 172 cm

Helli 04.06.2018 22:33
Ember havde en del blandede følelser om dette, hun var ikke helt sikker på at hunb rød sig om at nogen bare kunne finde ud af hendes evner. Det var en evne hun var blevet mere varsom omkring som hun var blevet ældre. Teenagere ville ofte gerne have at vide hvad folk syntes om dem, og Ember havde en direkte indsigt ind i dette.

”Jeg har ingen ide om hvad du taler om. Hvis du kendte min evne ville du vide at jeg ikke kan bruge på den på den måde!” udbrød hun og knyttede også sine hænder. Hun kunne ikke lide at han gjorde sig klog på hende.
Det var også ufattelig så hurtigt at Avior havde formået at få Ember op i det røde felt, men hendes evner var bare ikke en ting hun delte med alle og enhver, og dette ville han nok ikke forstå, selv hvis hun forklarede det.

Avior

Avior

Krystalisianer

Retmæssig Træls

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 350 år

Højde / 184 cm

v0idwitch 24.06.2018 00:22
"Jeg kender din evne!" Insisterede Avior og efterlignede ubevidst Ember, ved også at knytte sine egne hænder. Vrede var nyt for ham - det her var første gang han så det hos en anden end sig selv, og det gik langsomt op for ham at han elskede følelsen. Han kunne genkende den. Her var noget han genkendte, noget der endelig var det samme, som det havde været i hans gamle hjem.

"Hvis du ikke selv vil indse hvad du kan, så er det dit eget problem - så længe du hjælper mig med at finde min søster, så må du ellers gøre hvad du vil!" Han forsøgte at sige det ophøjet, som var han bedre end hende, for at lade diskussionen ende dér, men i virkeligheden ville han bare gerne blive ved med at skændes. Diskussioner, havde han lige fundet ud af, var noget han nød. 

Lad os svæve nu; Være noget, blive til noget, aldrig spare på noget, aldrig bede om noget, men tage noget; stjerner på himlen

Ember

Ember

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Blandingsrace

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 172 cm

Helli 25.06.2018 11:16
Så en ting var at Avior påstod at han kendte Embers evne. Det gjorde han jo tydeligvis ikke, hvis hun allerede havde pointeret, men nej, det var han ikke enig i. En anden ting var dog den måde han nu bare forventede at hun ville hjælpe ham med at finde sin søster. Før havde hun været villig, men hun kunne bare mærke hvordan alle dele af hende streg omkring ikke at hjælpe sådan en røvforkælet møgunge som Avior åbenbart var.

"Hvem siger jeg har tænkt mig at hjælpe dig!" svarede hun vredt tilbage. Hvis hun havde været en mere voldelig person havde hun nok langet ud efter ham, men det var hun ikke, så i stedet for kunne man næsten se røgen stå ud af ørerne på hende, men også kun næsten.
Det var nu alligevel imponerende hvor hurtigt Avior havde fået Ember til at blive vred på ham. Hun var ellers nogenlunde til at holde sit voldsomme temperament i check. 

Avior

Avior

Krystalisianer

Retmæssig Træls

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 350 år

Højde / 184 cm

v0idwitch 12.07.2018 22:11
"Hvad, hvorfor ikke?" spurgte Avior, som var Embers beslutning kommet ud af ingenting. Han forstod heller ikke sammenhængen imellem hvordan han havde ophidset hende, og at hun ikke længere ville hjælpe ham. Jordiske væsner var stadig utroligt svære for ham at forstå helt generelt.
"Bare fordi jeg ved bedre end dig, hvad du kan? Det er ikke min skyld, at du ikke kan se dit eget potentiale!" Avior var næsten hysterisk ved tanken om ikke at få hjælp til at finde Mia alligevel, og det var lige før han trampede i jorden. Alligevel var han ikke rigtigt sur, kun frustreret over ikke at vide hvordan det var meningen at han skulle håndtere Embers følelser. Det var nemmere at spejle hendes opførsel og følelser end selv at finde ud af, hvad han ellers skulle gøre. 

Ember

Ember

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Blandingsrace

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 172 cm

Helli 17.08.2018 14:22
Det var ikke fordi at Avior ikke havde en pointe, men nu havde han fået Ember op i det røde felt, hvilket i bund og grund ikke var alt for godt. Det gjorde nemlig at hun havde lidt sværere ved at få på de pointer der blev bragt op. Desuden havde han ramt et ømt punkt hos hende. De fleste ville på det her tidspunkt bare undskylde og Ember ville være fornærmet, men efter et lille stykke tid ville det være okay igen. Problemet var lidt at Avior ikke var de fleste.
"Jeg har aldig bedt dig om at være såkaldt bedrevidende!" svarede hun vredt tilbage og fnøs, før at hun satte af med hastige skridt i en vilkårlig retning. Væk fra Avior, selvom han nok med lethed ville kunne indhente hende.

Avior

Avior

Krystalisianer

Retmæssig Træls

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 350 år

Højde / 184 cm

v0idwitch 02.12.2018 01:14
Ember var lille ved siden af Avior, der straks satte efter hende og med sine lange ben på ingen tid fik indhentet hende. Han gjorde ikke noget for at få hende til at stoppe, for han gik ud fra, at hun gik i den retning de skulle - alt andet ville jo være spild af tid og ressourcer. Men han holdt sig på siden af hende, imens de gik.

"Det er jo ikke min skyld, at jeg ved bedre end dig," argumenterede han, lidt roligere denne gang, fordi han ikke brød sig om hvor ophidset hun var blevet. "Er du slet ikke nysgerrig efter at vide, hvad du kan? Har du bare tænkt dig at gætte det selv, efterhånden? Er det ikke irriterende? Hvor gammel er du efterhånden, 100 år? Det er da længe at vente på at regne sin evne ud."

Avior var endnu ikke så bekendt med menneskealdre, eller aldre på nogen som helst væsner for den sags skyld, så det var et helt skud i tågen med Embers alder, men hun kunne være 5 år gammel og han ville stadig syntes at hun var underlig, hvis ikke hun havde regnet sine evner ud endnu. For ham var det jo indlysende, ikke bare hvad hans egne evner var, men hvad alles evner var, og han havde det svært med empati, inklusiv at forestille sig hvordan folk uden hans evner havde det. 

Ember

Ember

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Blandingsrace

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 172 cm

Helli 03.12.2018 15:24
Ember gik fuldstændig i stå, som han udenvidere bare konstaterede at han var bedre vidende. Hvem talte sådan til nogen? De fleste prøvede i det mindste at skjule det bare en anelse, men denne... stjerne, var tydeligvis ikke meget for at skjule hvad han tænkte. Arrogante fjols!
Hun fik dog ikke lov til at tænke på den måde særlig længe, før at Avior bestemte sig for at gætte på at hun var 100 år. Dette var et tal langt over hendes egne 17.

"Jeg... du..." spruttede hun, og hendes ansigt var ved at ligne det flammende hår hun bar på hovedet. "Du kan ikke rende rundt og sige sådan nogen ting! Ens magiske evner kan være meget personlige! Desuden har du absolut ingen ide om hvad en normal alder er! Jeg er kun 17 år!" sagde hun så. Hun så ikke specielt glad ud, men ærligtalt havde den røde farve ligeså meget at gøre med at hun følte sig forlegen over at hun havde så lidt forståelse for sin egen evne. Ikek at det var noget hun ønskede Avior vidste.

Avior

Avior

Krystalisianer

Retmæssig Træls

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 350 år

Højde / 184 cm

v0idwitch 04.12.2018 02:05
Des rødere en farve Embers kinder og ansigt fik, des mere lignede hun en sol og des bedre kunne Avior lide hende, besluttede han sig for. Han tænkte så meget på lige netop dét, at det tog ham et øjeblik at registrere at hun sagde noget til ham, og han hørte først efter igen, da hun fortalte ham sin alder.

"Er det en 'normal' alder?" spurgte Avior skeptisk. "Jeg er 350 år gammel. Eller et par uger gammel, alt efter hvordan du ser på det. Er det så en 'unormal' alder?" Han vidste, at han havde ret. Selv når han tog fejl, vidste han, at han havde ret. Væsner på jorden blev alle mulige slags aldre og havde Ember været en elver kunne hun sagtens have været 100 år gammel, men Avior havde jo ingen ide om, hvilken race hun var.

"Men hvis du virkelig er så lille som du siger, så har du jo masser af tid til at lære. Start her." Han smilede et selvsikkert smil, som om han vidste, uden tvivl, at han var det bedste og klogeste væsen på hele jorden nu. "Jeg kan lære dig alt, hvad du har brug for at vide."

Ember

Ember

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Blandingsrace

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 172 cm

Helli 04.12.2018 16:57
Ember stirrede stadig vredt og irriterede på Avior, men ligeså langsomt var det nok også ved at gå op for hende, at der ikke var noget at diskutere om. Han var underlig og ikke fra denne her verden, og jo hurtigere Ember indså at der ikke var noget at gøre, jo nemmere var det. Måske.... måske kunne hun dog hjælpe ham på vej, så han ikke var så... frustrerende.

Hun rømmede sig lidt. "Det er ikke høfligt at opføre sig på den måde," sagde hun og nikkede lidt for sig selv. Det var vel ligesom at opdrage et barn, og det havde hun set gjort før... selvom det ikke var gode forbilleder hun havde fra Piratbyen.
"Bare fordi at du mener at du ved bedst, betyder det ikke at du skal opføre dig sådan. Så bliver folk sure og irriteret, ligesom jeg gjorde, og det er ikke sådan man får folk til at hjælpe en." Det var jo stadig ganske klart at Avior ønskede Embers hjælp og så måtte han være sødere!

Avior

Avior

Krystalisianer

Retmæssig Træls

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 350 år

Højde / 184 cm

v0idwitch 18.12.2018 02:01
Avior klemte sine øjne sammen til to smalle sprækker, da Ember påpegede at han ikke opførte sig 'høfligt'. Han forstod godt meningen af ordet, sådan da, men han forstod ikke hvad høflighed skulle til for. Ærlighed var langt mere værdifuldt i hans øjne. Han var da i hvert fald ligeglad med om Ember var høflig overfor ham eller ej, tænkte han. 

Han forstod det lidt bedre, da hun begyndte at uddybe. Det var trods alt irriterende at skulle håndtere andre folk, der var irriterede eller sure. Som Ember var nu, eller lige havde været.

"Så... hvad skal jeg så gøre, hvis jeg vil have din hjælp?" spurgte han, selvom han følte sig rimelig sikker på at han kendte svaret. Han skulle true sig frem til hjælpen, selvfølgelig. Eller tvinge hende til at give sig den. Men han ville gerne høre hende sige det.

Ember

Ember

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Blandingsrace

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 172 cm

Helli 27.12.2018 13:12
Ember var positivt overrasket over at han faktisk spurgte hende, og hun følte sig lidt stolt over at hun havde formået at lære ham så meget. Så skulle de jo nok kunne finde ud af det. En start var jo at spørge hvad hun mente, og havde det. Generelt at bekymre sig bare en smle om andre. Hun forventede ikke det store, hun var trods alt vokset op i Piratbyen.
"Jeg vil gerne have at du beder pænt om det," sagde hun og nikkede lidt for sig selv. Det var jo ikke for meget at bede om trods alt. Så godt kendte hun dog heller ikke Avior.

Avior

Avior

Krystalisianer

Retmæssig Træls

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 350 år

Højde / 184 cm

v0idwitch 05.01.2019 20:48
Aviors glød flammede op ved Embers svar. Hans første indskydelse var raseri - at bede pænt om noget, var ikke hvad han havde lyst til at gøre. Ikke engang med Ember. Ikke at han kendte hende eller at hun på nogen måde var en undtagelse fra andre. Han brød sig lige så lidt om hende, som han gjorde med alle andre han havde kendt. Hendes eneste gode kvalitet var hendes røde hår og hvordan hun nærmest lyste op. Nærmest. Ikke helt godt nok, men bedre end andre mennesker. 

"Bede pænt om det?" spruttede han, uden at skjule sin fornærmelse den mindste smule. "Hvor skulle jeg have lært at gøre dén slags?"

Måske han godt kunne. Hvis han virkelig gjorde et godt forsøg. Men han havde aldrig prøvet det før og han havde heller ikke rigtigt lyst til at prøve.

Ember

Ember

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Blandingsrace

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 172 cm

Helli 06.01.2019 12:22
Man kunne næsten se hvor hurtigt Ember var ved at miste tålmodigheden endnu engang. Hun lagde armene over kors og kiggede bestemt på ham.
"Jeg ved ikke hvordan I stjerner fungerer, og hvor I lærer ting fra, men det er lige meget om du har lært det eller ej. Jeg nægter at hjælpe, før at jeg har hørt dig bede om hjælp," svarede hun, med en hvis snerren i stemmen. Af alle smukke væsner i hele verdenen, der var Avior nok den værste Ember nogensinde havde snakket med. I virkeligheden burde hun jo bare havde bedt ham om at tigge og bede, men den slags pige var hun ikke! Selvom tanken om det ikke var.... ubehagelig.
"Eller du tror måske godt at du kan finde din søster og klare dig i en verden der ikke er din, helt på egen hånd?" Ember ville kunne klare sig. Den ville være ensom, men hun havde ikke behov for Avior, og det var forskellen på de to af dem. Avior havde behov for Ember.

Avior

Avior

Krystalisianer

Retmæssig Træls

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 350 år

Højde / 184 cm

v0idwitch 02.02.2019 22:50
Avior trak langsomt vejret ind, med knyttede næver langs sine sider. Han havde mest af alt lyst til at slå på Ember. Tvinge hende til at hjælpe sig, om hun ville eller ej. Og så samtidig var der noget der stoppede ham - han havde set, hvad det gjorde ved folk at blive slået på, og han ville ikke se Embers hud plettet af farvede mærker. Alle andre, måske. Men hun mindede ham om Purnima og Purnima mindede ham om Mia, så nej, han ville helst ikke se dem såret. Kønne, nærmest lysende piger havde han sværere ved at gøre ondt.

"Okay så," overgav han sig sammenbidt. "Jeg beder dig om hjælp nu. Hjælp mig. Tak. Vær sød." Det var sagt en smule klodset og med stor utilfredshed, men det kostede ham alt han havde bare at komme ud med dét og hvis ikke det var nok, var der lige så stor sandsynlighed for at han ville starte en slåskamp som at han ville storme væk fra den her forfærdelige pige, der forlangte alle mulige urimelige ting fra ham. 

Ember

Ember

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Blandingsrace

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 172 cm

Helli 27.02.2019 12:54
Måske Ember ville have indset hvor dårlig en idé det var at blive indblandet i Aviors liv, hvis hun havde haft nogen ide om hvad han tænkte, men det gjorde hun ikke. Så der var kun visse ting hun kunne reagere på.
Derfor spredte der sig også et smil over hendes læber, da Avior endelig bad om hjælp. Det var tydeligt at han ikke var helt tilpas med at sige det, men det var trods alt fremskridt, og Ember kunne ikke lade vær med at føle en vis varme omkring sit eget hjerte.

"Når du spørger så pænt, så vil jeg gerne," sagde hun, og tog Aviors arm, inden han i det hele taget havde muligheden for at storme væk, og begyndte så at vise ham vejen hvor han sidst havde set tråden gå mod denne Mia, selvom den lidt var forsvundet mens de snakkede. Den skulle jo nok lyse op ligeså snart Avior begyndte at tale om sin søster endnu engang. Ember havde nemlig lidt på fornemmelsen at det ikke var sidste gang at hun skulle høre navnet 'Mia'. 

Avior

Avior

Krystalisianer

Retmæssig Træls

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 350 år

Højde / 184 cm

v0idwitch 29.03.2019 18:00
"Hmm," brummede Avior, da Ember gik med til at hjælpe ham, uden andet fra ham end et par 'pæne' ord. "Tak?" forsøgte han sig igen, mest for at se om det havde nogen effekt, at man brugte dem mere end én gang. Om hun måske gradvist blev mere medgørlig, des flere gange man sagde den slags pæne ord.

Han stirrede ned på sin arm, hvor Ember havde fat om den, og undrede sig over den tætte kontakt, men gjorde ingen modsat da hun ledte an. 

Ember

Ember

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Blandingsrace

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 172 cm

Helli 07.04.2019 18:00
Ember smilede blidt. "Det var så lidt," sagde hun. Det gjorde hende ikke så meget at han sagde tak mere end en gang. Det gjorde hende blot glad, og hun kunne mærke hendes hjerte banke lidt hurtigere. Avior og hans dumme, smukke ansigt.
Hun ledte ham på vej, hvor sjæletråden viste dem, i håb om at de kunne finde Mia.

//Afsluttet

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, jack, Echo, Muri , Tatti
Lige nu: 5 | I dag: 12