Og som hun stod i sin let forvirrede tiltand, blev det faktisk kun mere underligt. Hun havde lagt armene over kors og kigget tilbage over vandet. Samlet tankerne en smule, da han talte igen. Hun drejede hovedet let for at kigge på ham, undersøgende og afventende på hvordan han mente hun kunne hjælpe med at genvinde minder. Men hans forespørgsel fik hendes øjenbryn til at skyde op i panden og give hende et noget overrasket, ja næsten skræmt udtryk. Herefter, begyndte ordene at fumle rundt, uden at danne en ordentlig sætning til en start. "Øhm.. erh du vil.. Hva'?" han var fremmed! han var en fremmed mand der ikke havde andet til fælles med hende end at de begge var engle, genfødt uden mange minder at trøste sig ved. Hun rømmede sig og blinkede et par gange, for lige at genfinde sammenhængen. "Jeg.. jeg vil gerne hjælpe dig med at finde minder.. men.. Du er fremmed.. Og jeg.." hendes træk blødte op som hun huskede noget. Hun havde sagt netop det sidste af den sætning hun aldrig fik færdiggjort, før. Og hendes blødere træk gled over i sorg. "Jeg var forlovet.." hviskede hun mest henvendt til sig selv, før hun tog en dyb indånding og løftede blikket til ham igen. "Jeg er ikke sikker på at jeg.. kan"

Krystallandet