Det var både komisk og tragisk, sådan som hun faktuelt kendte mere til samfundet og livet på Jorden end sig selv. Hun vidste hvordan hun havde det og hvad hun kunne lide, men hvordan hun lige fungerede var ikke helt klart for hende. Med undtagelse af få punkter.
Heldigvis afbrød hans afventede svar ind, før hun kunne tage en spiraltur igennem forvirrende tanker. Atter gjorde hun store øjne. Hun skjulte bestemt ikke på sine følelser, og derfor heller ikke på forundringen i hendes ansigt over, at sidde over for en engel. ”Jeg ved ikke, hvorfra jeg skulle have opdaget, hvad du var før din… genopståelse.” kommenterede hun med kort latter. ”Det er hvad I kalder det, korrekt? Eller er det ’velsignelse’?”
Lige som hendes følelser var malet i det yderste lag af hendes lysende ansigt, stod det nok lige så klart, at hun selv var overbevist om, at alt hvad hun sagde var sandheden. Om andre så troede på hende eller ej. Hun rystede denne gang på hovedet. ”Ikke af hvad jeg ved. Det var ikke et frivilligt fald for mig, så jeg tog ikke bevidst nogle med mig herned. Stjerner hører trods alt ikke tid i blandt jer jordiske væsner. De eneste himmelske der er det er vel jer engle.”

"she's profoundly naive; unimaginably wise.
a newborn in a grown woman's body and mind."
Krystallandet