A-Blue-Spot 11.02.2017 11:35
Mannere var ikke noget han gik tabt for nej, det var man jo nødt til at anskaffe sig hvis man nogensinde skulle nå noget i livet så det havde været naturligt at lære. Særligt dengang han lærte dem havde han haft godt brug af dem. Nu var mannere bare ren vane, og et charmerende tilskud han hurtigt havde lært stort set altid fik ting til at falde ud til hans fordel. Fin stand kunne Benjamin dog ikke prale af at være længere, og det var udelukkende grundet mangel på lysten til det, det tiltalte ham enkelt nok ikke særlig meget at skulle høre på adelsfruer, og deres endeløse forsøg på at få et frieri ud af ham, endten til dem selv eller deres døtre. Nej Benjamin foretræk at have dem i sin seng, og så smide dem ud dagene efter før der var lys på himmelen. Ja faktisk foretræk han at de selv var væk når han vågnede op.
Her med ikke sagt at han ikke havde pengene til at ligne fin stand, og han foretræk da også at gøre det, men et langt liv havde lært ham der var vigtigere ting end intriger, og te selskaber.
Safira, hans tanker smagte lidt på ordet, ikke et øjeblik var han i tvivl om at det ikke kun var ham der havde hørt hvad hun hed, som han høre Shilas grovt formulerede tanker om hvor askyeligt det var at han allerede var på udkig efter en ny kvinde, når den sidste kun lige havde forladt hans seng et par timer forinden. Han halv grinede munter til sig selv, godt tilfreds med at han stadig kunne irretere hende, selvom han formoede han var en god længde fra hende.
"Safira" han smagte et øjeblik på hendes navn før han fortsatte sin sætning. Han var ganske tilfreds med hvordan det lå på tungen.
"der er meget få der ikke er ungmøer for mig, De er skam ingen undtalelse. Ungdommen skinder stadig tydeligt i dine øjne" selvom det for de fleste var uhåndterligt at en kvinde der kunne se ud til at være hans mors mor, stadig blev betrægtet som en ungmmø i hans øjne, så var det sandt, der var trods alt ikke mange andre der kunne prale af en alder bare tilnærmelsesvis tæt på ham, og de der kunne havde alligevel en hvis respekt for ham, om end han stadig kun var en knægt overfor dem. Benjamin mente skam også hvad han sagde, ungdommens livlighed skindede stadig igennem, om end kroppen ikke var helt så ung, så var sindet stadig.
Benjamin måtte et øjeblik grine højt af hendes kommentar om hans ungkarle status. det var flere hundrede, ja nok nærmere de tusende år siden han, og de få der kendte hans alder havde set ham værende en ungkar, om end hans opførsel stadig kunne minde om en ungkarls i ny og næ, så var han langt over den tid af sit liv.
"Jeg tror ikke jeg kvalifisere mig som værende ungkar længere" et kort øjeblik overvejede han om hendes spørgsmål var værd at bvesvare, men besluttede sig så for at han hellere måtte være lidt høflig, der var ingen grund til at have flere fornermede kvindfolk sende onde blikke efter ham, det endte jo med at de ikke havde andre emner at snakke om til deres selvskaber, og han ville så nødigt at en af dem fik tenen galt i halsen, når nogen fortalte en ekstra skandaløs historie omkring ham.
Hvem prøvede han at nare, han var fiktisk ligeglad med om de fik teen galt i halsen, men han kunne godt li den unge kvinde foran ham, hun var ganske underholdende
"Jeg kigger på folk, det skulle De virkelig prøve en dag. Men inden da, hvor er de på vej hen, med så lidt oppakning?" han memte ikke det kunne være alt for langt væk, medmindre selvfølgelig hun kun ejede hvad hun stod i, men i det tilfælde var han egentligt også lidt ligeglad. Han havde under alle omstændigheder planer om at følge hende lidt på vej til at øde sted, inden han besluttede sig for om hun virkelig skulle være hans næste offer.