Ysara kiggede automatisk efter manden, som han rejste sig og gik mod sin hest. Hun vidste jo ikke, hvad han lavede, så derfor var hun naturligvis nysgerrig. Et øjenbryn blev hævet til teltet der satte sig selv op ved et simpelt træk i en snor. Manden måtte have penge, for hun havde kun sjældent set noget lignende dette før. Måske var han en adelig? I så fald var han nok den første hun ville have nogen gode erfaringer med.
"Det ser.. Ehm, dyrt ud," indrømmede hun mens hun overvejede hvor åbenlys hun var med hvad hun egentlig lavede til hverdag. Det var jo nærmest tyvesprog hun lige havde ytret.
Hun lyttede opmærksom til hans fortælling og gjorde store øjne. Hun havde ikke hørt noget vulkanudbrud. Det burde hun have hørt eller set bare lidt fra, så det undrede hende en del. Hvor langt væk havde hun været?
"Vent, så magien er tilbage? Men der er ikke noget lys herude længere?" det var altsammen meget forvirrende, og hun tog sig kort til hovedet, træt. Det knagede endnu mere derfra, og hun besluttede sig for at hun burde slappe af med tankerne. I stedet tog hun imod det vand og mad, manden rakte hende. Det var mest vandet der var fristende og hun åbnede resolut vandskindet for at drikke vandet derfra. Det var meget lindrende og rart, og hun nød de opfriskende dråber, før hun begyndte at tage hul på sandwichen. Det smagte lækkert. Selvom hun godt vidste at alt var lækkert, når man sultede, så var det her også noget, hun ville have nydt hvis hun ikke var ved at dø af sult.
Han havde et pænt navn. Ysara nikkede kort til hans præsentation og overvejede tøvende om hun overhovedet burde sige sit rigtige navn til ham, før hun besluttede sig.
"Ysara.. Det er pænt navn du.. De har," han virkede altså til at være at noget højere stand end hun selv var, så det var vel ikke helt passende at være dus med ham.
Det fik hende til at måbe let da han fortalte at han var en engel. Derefter skiftede han lidt brat emne, og hun sendte ham et træt smil.
"Jeg må indrømme at jeg er... Lidt forvirret. Meget træt, men også forvirret. Men De behøves ikke besvære Dem med at bære rundt på mig, jeg tror godt jeg selv kan gå," og der tog hun fejl. Det øjeblik hun rejste sig op, blev hun svimmel igen og måtte tage fat i Adriel, for at undgå at vælte.
"Undskyld," mumlede hun, lidt pinligt berørt.
Ysara Junard - Engel - Gøglertyven - Dragen
"Oh my, what a charming young thief"