Asja lagde armene over kors, og løftede uimponeret et øjenbryn. Så hun var en af de slags engle, jamen de kunne jo også gå på jorden længe, uden at ændre udseende. Så det skulle vel nok passe, hun kunne være denne ældre mands læremester, desuden kunne man altid mærke på folk hvordan de var. I hvert fald små bider, den måde hun havde betragtet drageskællet, viste for det første at hun vidste hvad hun havde med at gøre, men også at den var fuldstændig ubrugelig. Ergo måtte kvinden være intelligent nok, dog ikke smart nok til ikke at blive fanget, mens hun snusede rundt. Så vidste feen virkelig ikke hvad der var værst, at blive lokket i fælden, eller selv vælge at gå ind i den?
Nok begge var lige dumme, selvom det selvfølgelig aldrig var noget hun ville indrømme, så hellere sluge sin egen tunge. ”
Jamen godt for dig” brummede hun, og vente ryggen til, for at fortsætte sin søgen i at finde en vej ud. Men igen kom der noget der indikeret, at hun skulle starte en samtale, med denne hovrøvet englebasse, som tydelig mente hun var så meget klogere end alle andre.
”
Hør – Snuske” afbrød hun hende halvvejs igennem, hendes hovmodige lille tale, omkring at hun var kommet her for at kurerer nogen, selvom hun jo udmærket godt viste at det ikke kunne lade sig gøre. Så enden så troede hun at Asja var dum, naiv eller bare åndssvag. For hvad hun vidste, så kunne hun tro at hun var alle tingene. ”
Jeg er ikke her for at lege den gode borger, som hjælper dem som har brug for det – Jeg fik dette forbi mit bord af en af mine klienter, så det skulle tjekkes ud” hun begyndte at rive et løst panel ud af væggen, som afslørede ler på den anden side. Så var spørgsmålet bare, som de så virkeligheden var nede i en kælder eller ej. Hun skulle have taget Ronugak med til jobbet, det ville have været så meget nemmere at have nogle muskler nu.