Med et undret udtryk betragtede hun manden som havde valgt at følge efter hende, hvorfor?
Hun løftede øjenbrynet, mens hun stoppede op og betragtede ham, havde hun ikke været tydelig med at det var hende som det var farligt for. Måske ikke, det havde virkelig været får længe siden hun havde haft en rigtig samtale med andre end hende selv, og med mindre man gerne ville antage hende for at være sindssyg. Var samtaler med sig selv, ikke særlig frugtbare. Hun tog en dyb indånding, mens hun kiggede tænkende ned på hendes bare fødder, hvordan skulle hun så forklare ham hvad hun mente. Hun var jo hellere ikke af natur en person som havde brug for at fortælle hendes historie, da jo ikke kom andre nogen ved, hun ville ikke have medlidenhed eller øjne som betragtede hende med frygt. Fordi hun var anderledes, hun ville bare gerne være sig selv, uden nogen at stå til ansvar for. Sådan havde hun levet i lang tid nu, og hun havde ikke brug for andet. I hvert fald ikke ud fra hvad hun selv mente.
Hun tog en dyb indånding, og begyndte atter at gå hen imod junglen igen. ,,
Jeg vil, ikke gå ud fra, at stranden, er farlig for dig..’’ allerede nu begyndte hendes stemme at være mere klar og tydelig, som skulle hun bare lige i gang igen. ,,
Den er farlig for mig, fordi, at, jeg er anderledes. Magisk, ville nogen mene..’’ hun nynnede lidt, mens hendes øjne skøjtede hen over stranden, de var endelig kommet til udkanten af junglen hvor hun vente sig imod manden, som kom fra et anden del af landet. ,,
Folk, vil bruge.. måske udnytte, min krop, fordi de mener, at mine kropsdele, kan bruges til.. at hmm..’’ hun viftede lidt med hånden, mens hun ledte efter den rigtige måde at sige det på, men ende i stedet for at vise hendes afskåret arm frem ,,
De huggede min arm af, fordi de.. troede de kunne redde landsbyens børn.’’ de ravgule øjne vente sig imod manden med et smil på læben. Hun var ikke vred, arrig eller på nogen måde ulykkelig over denne hændelse. De havde ikke vidste bedre, og hvem kunne bebrejde dem? Deres børn var begyndt at dø af en sygdom de ikke kendte til, og her var hun. En albino, aldrig set før, selvfølgelig ville man tro at hun kunne hjælpe de syge. At det havde kostet hendes arm og familie, var måske ikke den bedste historie for den seksten årige pige, men hun levede stadig. I bedste velgående ifølge hende selv, og så kunne man ikke forlange mere.
,,
Så du kan sagtens befinde dig her på stranden.. Junglen er mere farlig end stranden..’’ hun dækkede armen til igen, hvor efter hun blot stod og betragtede ham. Hun ville sikre sig, at han nu ikke ville gå efter hende og havde forstået at han sagtens kunne forblive hvor han var.