Elveren lænede sig op ad et træ, på trods af at sneen endnu ikke var faldet i Krystallandet havde et fint lag rimfrost pyntet hele landskabet, med en blank skinnende overflade, den opgående sol var begyndt at kaste sine første spæde stråler udover, dog endnu så svagt, at de fleste træer fremstod som silhuetter.
Igen lyttede hun, intenst denne gang, hendes efterfølgere var tilsyneladende på vej den anden vej. Denne gang åndede hun lettet op, så en stor tåget sky forlod hendes læber grundet kulden. I samme åndedrag gav hun sig og skævede ned.
"Pil... En pil... Kreativt!"
Knurrede hun hæst, en slank velformet pilespids ragede fint ud lige ved siden af hendes armhule, forsigtigt drejede hun hovedet og ganske rigtigt sad en lok af de hvide hår fast i, hvad der med sikkerhed, var bagenden af pilen som i givet tilfælde, ragede skråt ud på ryggen, lige ved skulderbladet.
Når man så overordnet på elveren, ville man nok have vurderet hende til, at have sluppet billigt, hendes ganske pludselige flugt taget i betragtning. Hun havde enkle småskræmmer et sår på overarmen der kun blødte en smule endnu og nu: en pil til samlingen. Det var dog ikke pilen der nu bekymrede den grålige skikkelse, det var noget langt mere bekymrende: Ethelihn myrder mig
Hun skævede op, længere fremme kunne hun ane Midnatsborgen og på trods af, at Ethelihn sikkert ikke ville blive ellevild med hendes pludselige udsmiden af Lysets hær, så måtte hun indrømme, at hun glædede sig til at trække i sin rigtige uniform igen, efter et langt, pinefuldt år i Lysets tjeneste.
Med et ugideligt skulderskub mod træet (fra den raske skulder, vel at mærke) rejste hun sig til stående stilling, inden hun begyndte at trave mod muren. Alt elveren var iklædt var en mørkeblå underkjole, det var i sandhed et sjældent syn, men den hvide kjole var efterladt et sted i skoven, hun havde smidt den halvvejs for at gå mere i et med mørkets skygger, dette havde dog været uden meget held.
"Hey Ikaris, hah, det ser godt ud, er du sikker på du ikke vil satse på et mere feminint yd.. Hvad ved de 14 guder har du lavet?"
Soldaten på vagtposten satte et lidt for smøret smil op til Ikaris rigtigt kunne tyde hvad det egentlig betød, til gengæld fik han et utilfredst og ikke mindst træt blik tilbage.
"Hold din kæft Zac. Er Ethelihn oppe? Jeg har nogle vigtige informationer. Nu du er igang kan du vel lette røven og skaffe en healer!"
Vagten trak kort på skuldrene og skævede så mdod dunkelskoven hvor Ikaris lige var kommet fra.
"Beklager sorte, jeg kan ikke forlade min post, men du kan få lov at komme ind!"
Ikke længe efter gik de store porte op, og elveren kunne komme ind i det store fæstningsværk, nu var det bare om at finde Generalen, det ville dog ikke undre elveren, hvis spejderene ikke havde spottet hende for længest og anmeldt hendes ankomst.
Krystallandet