Amora fulgte selv kattens leg. Et smil sad på hendes læber. Det var utroligt hvor meget leg, katten kunne få ud af en blomst. Men det var en smule synd, at den skulle miste fine top. Stilken blev rank stående, som om den nægtede at gå ned på den måde. Den ville ikke holde længe, det vidste Amora godt. Den ville sikkert hurtigt blive trampet ned, og ellers ville katten måske lege videre med den, når den var færdig med de gule kronblade. katten så meget koncentreret ud, mens den prøvede at fange et blomsterblad, som en let brise havde taget fat i. Den lette brise legede også kort med Amoras røde lokker. Hun lagde ikke rigtigt mærke til det, men hendes øre blev nu tydeligere, fordi håret blev båret væk fra dem.
Hun rettede sit blik på Fragor, da han talte til hende.
"Spændende. Skal du på De på en lang rejse?" spurgte hun interesseret. Det undrede hende bare en lille smule, hvorfor han valgte at gå gennem Paradisskoven. Så vidt hun viske, ville det være nemmere bare at gå udenom skoven. Man vidste ikke hvad der lurede i skyggerne når mørket faldt på. Men det var hans valg, og hun anede ikke meget om vejruter. Hun kom ikke rigtigt længere end til byen.
Hun fulgte hans bevægelser med øjnene og løftede det ene øjenbryn, da hun så hvad han gjorde. Hun så hvordan stilken mistede al sin energi. Den faldt bare fladt på jorden, og lignede ikke noget der havde tænkt sig at rejse sig igen.
"Blæret," sagde hun med et skævt smil.
Hun lyttede opmærksomt til det næste han sagde. Topalis Isle.. Hun havde hørt om det, men aldrig været der. For hende virkede det utroligt langt væk.
"Det er altså en lang rejse De skal på," sagde hun så med et smil.
"Jeg håber at lykken står Dem bi, og at De finder Deres ven," sagde hun så og sendte ham et venligt smil. Han havde mange dagsrejser foran sig. Hun var glad for at det ikke var hende. Hun ville gerne ud og rejse, og Padra havde flere gange sagt at der var mange ting han ville vise hende, men lige nu havde hun det fint med at være hjemme, hvor hun følte sig tryg. Hvor hun ikke blev gjort fortræd.
Da han nævnte Melodien, kiggede hun op på ham.
"Jeg navngiver ikke melodierne.. Det gør fløjten selv. Men så vidt jeg kunne høre, hed den 'Vanya sulie'," sagde hun med et lille smil. Det var ikke hende der bestemte hvad der skulle bestille. Hun spillede bare det fløjten bad om. Hun bestemte heller ikke hvad de skulle hedde. Det gjorde fløjten ligeledes. Det kunne lyde en smule mærkeligt, men sådan var det altså. Det var som om en stemme i hende sagde hvad den hed. Hun kunne godt spille almindelige melodier, men hun holdte af fløjtens.
"Men jeg er glad for at De kunne lide den," sagde hun med endnu et smil.