Denaro Kilz

Denaro Kilz

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 39 år

Højde / 187 cm

Efterlyst af Lyset

KeiKei 08.01.2011 23:17
Lydløst gled den lange krop gennem det høje græs, kroppen var lagt ned nær jordoverfladen og armene kravlede let frem, mens den lange hale snoede sig glidende. Med et stoppede han op, indsnusede luften og hævede langsomt hovedet op så han kunne skimte omkring. Han fornemmede to dyr, et lille og et større.
Solen stod højt på himlen og varmede hans slangekrop og oplyste let området omkring den græsende hare, hvis øre pludselig skød op. En lyd havde advaret den og blikket faldt hurtigt på et af skovens farligste væsner, men den flyttede sig ikke. Noget fortalte den at intet slemt ville ske, og i stedet for at løbe væk, så sprang den let og elegant hen foran lamiaen, der uden tøven greb den med en hånd. Et lavt knæk lød og kaninen hang slapt. Det var et måltid.
Munden åbnede sig langsomt, først normalt, men det tog ikke meget tid før kinderne begyndte at strække sig ud og efter et øjeblik kunne man se gennem det udtrukne kød og de skarpe tænder blev synlige for omverdenen. Med et hurtigt hug forsvandt den lille kanin ind i gabet og en stor klump dukkede op på lamiaens hals og bevægede sig langsomt ned imod slangehalen, hvor den forsvandt.

Han kastede et hurtigt blik rundt efter oversete objekter, men fandt intet, i stedet greb han en lille snor fra bæltet og satte det lange røde hår i en hale. Hvis hans næse ikke tog fejl, så ville dette være hans bedste mulighed længe, så håret skulle ikke ødelægge det.
Bæltet var det eneste tøj på hans krop og deri sad ikke meget. En enkelt pose, en kniv og andre småting. Over brystet bar han stadig det store ar hans første rigtige krig.
Med den værste sult stillet var det tid at finde hovedretten, og hans næse fortalte ham om en betydelig og delikat mulighed ikke langt derfra.
Halen satte i sving og kroppen skød let frem imod den fremmede.
Renatika

Renatika

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Renatika 08.01.2011 23:35
Renatika studerede jorden grundigt, lærte hver eneste lille sten og græsrod at kende både med øjnene og resten af kroppen, en dyb rynke af koncentration i panden. Hendes hænder følte forsigtigt på den kolde, frosne jord, undersøgte med fingerspidserne og gravede lidt med nejlene. Hun lukkede øjnene, tog en dyb indånding og lod et suk flyde ud af hendes mund i form af en dampsky.
Godt så.
"Nu svigter du mig ikke, vel?" mumlede hun, tilsyneladende til ingen verdens ting, og skuttede sig lidt i sin siddende position, "Vi skal arbejde sammen om det her, ellers går det ikke."
Under sig kunne hun mærke jordens åndedræt, betryggende, velkendt. Hun havde kendt det siden hun var spæd, men engang for længe siden havde nogen, noget skubbet det bånd og fordrejet det en anelse. Forbindelsen var stadig lige stærk (om ikke stærkere), men hun var ikke længere i kontrol. Det var ikke længere hendes beslutning hvornår noget skete. Jorden styrede hende lige så meget som hun styrede den.
Stadig med øjnene lukkede og i dyb koncentration hævede hun hænderne og spændte dem en anelse. En tynd, men solid slange af jord rejste sig foran hende, snoede sig legesygt omkring hendes arme og dækkede snart en stor del af kroppen på hende. En kulde løb igennem kroppen på hende, men den sparsomme sne der havde ligget smeltede snart af hendes kropsvarme. Det hårde skidt blev plettet af et par sveddråber fra hendes pande. Hun åbnede øjnene.
Og hele strukturen faldt sammen som visne blade.
Lige meget hvor meget hun øvede sig, så virkede det ikke. Hun kunne ikke få kontrol, ikke helt. Hun kunne kun håbe på at jorden vidste hvornår den skulle reagere.
Et suk undslap hende, og hun lod sig falde ned på maven og lagde den ene kind mod jorden. Så måtte det jo være sådan.

Noget tid gik på denne måde, før hun langsomt kom på benene igen. Knæet føltes stadig stift og gjorde ondt når hun brugte det for meget, men det var i det mindste bedre end det havde været for nogle uger siden. Men håbet om at komme til at gå normalt igen havde hun forlængst tabt.
Hun drejede rundt for at gå tilbage til byen, og skreg.
Det gigantiske, slangelignende væsen gled ubehageligt hurtigt imod hende, og i et kort sekund fik hun ufrivillig øjenkontakt med dets halvmenneskelige blik. Hjertet dunkede, pulsen steg, og hendes instinkter vidste hvad der skulle gøres. En mur af jord steg op foran pigen, og tykke, spidse grene skød op af undergrunden i retning af fjenden.

Profil :: Venstre øje grønt, højre øje lilla :: Full-size pic

Min fantasy-roman - Nyt kapitel hver anden weekend.
Keidron Izukari

Keidron Izukari

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Halvdyr

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 23 år

Højde / 532 cm

KeiKei 09.01.2011 00:07
Den fremmede kom hurtigt i syne. En kvinde, ung, og med en frisk duft af jord og muld.
Han stoppede op, hun vendte sig mod ham, åbnede munden og fyldte luften med skrig. Tonen skar ham i ørerne og han stoppede straks op og værnede for kroppen med armene. Foran ham rejste jorden sig og hans mål forsvandt fra syne lige inden grene skød frem mod ham.
Musklerne i hans arme spændte sig og slog frem imod grenene, der flækkede som tørrekviste under en damptrummel, men efterlod dog små rifter i huden.
"Whoo! Rolig nu!" Lød en noget chokeret stemme og slangekroppen skød hurtigt tilbage, mens overkroppen skød flere meter op i luften for at undgå de stikkende grene.
Denne episode mindede ham præcist om hvorfor krystalianere var så risikable at jagte. Deres magiske evner gjorde dem uforudsigelige og der var flere typer af dem, end af resten af verdens racer til sammen.
"Pas på med dem der! De er skarpe!" Fra sin høje position kunne han næsten se hendes ansigt over jordmuren og ville uden problemer kunne strække sig en meter længere.
Renatika

Renatika

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Renatika 09.01.2011 00:16
Det tog Renatikas puls en rum tid om at falde til ro igen, men da det gik op for hendes krop at der ikke kom flere slangemonstre ud af mørket og angreb hende, blev panikken erstattet af en vagtsom undren. Jordmuren sænkede sig en anelse, og pigen rettede blikket mod stemmen over sig.
"Pas ... Du kan selv passe på! Hvad ligner det at komme i mod mig på den måde!?" råbte hun, små rystelser i jorden fremprovokeret af hendes vrede stemme. Det var muligvis ikke den bedste idé at tirre den mange meter lange slangemand på den måde, men pigen var træt og sulten og efterhånden træt af at blive angrebet af gud og hver mand. Men sådan var det vel med et land i krise. Hun syntes hun at folk havde gjort nok skade på hende allerede.
Hun skævede ned til knæet. Begyndte hun at løbe nu, ville hun ikke nå langt. Så en anden taktik måtte være passende.
"Beklager," hendes stemme skiftede over i et mere behageligt toneleje, og hun gjorde det bedste for at ændre sin stilling til en mindre fjendsk forsvarsposition, "Men du forskrækkede mig."

Keidron Izukari

Keidron Izukari

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Halvdyr

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 23 år

Højde / 532 cm

KeiKei 09.01.2011 00:28
Der gik lidt før han langsomt sænkede overkroppen og halen lagde sig i en spiral under ham og en ufattelig ro lagde sig over ham.
"Jeg undskylder hvis jeg forskrækkede dem, det var ikke min mening, men jeg kunne ikke lade være at undre mig over hvad en... en krystalianer, laver så dybt inde i mørkets skov. Det er ikke sikkert længere, ikke så længe Aziwa tilhængerne stadig bevæger sig omkring i det åbne." Sagde han og ventede nu blot på at jordmuren forsvandt så han kunne se hende, det føltes forkert at snakke til en aflang klump jord.
Han var afventende. Hun var hans mål, hendes kød tiltalte ham, hendes blod lokkede ham og hendes knogler ventede blot på af blive knust mellem hans stærke finger.
Det ville egentlig ikke være svært at overmande hende. Jordmuren ville ikke holde ham tilbage længe, men hvis hun først begyndte at løbe ville det blive svært at indhente hende. Han kunne selvfølgelig give signal til de andre. Han var trodsalt ikke den eneste fra Izukari klanen der var ude at jage, der var en til, og brugte han sine kort rigtigt ville han kunne jage hende direkte ind i hans arme.
Det krævede blot lidt tid. Han skulle bare vinde tid. Og måske mere end det.
Renatika

Renatika

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Renatika 09.01.2011 00:38
"Aziwa?" Hun løftede et øjenbryn. Jordmuren havde sænket sig endnu en tak og skabt et belejligt hul ind til Renatikas ansigt. Men pigen havde ikke ligefrem sænket sine parader endnu.
Aziwa. Ikke et ord hun havde hørt før, men med alle de religiøse kulte der dukkede op her og der, var hun ikke overrasket. Hver eneste dag var det som om at en ny, påstået storslået person dukkede op og erklærede sig herre og hint og dit. Forhåbentligt var ham her ikke på jagt efter nye medlemmer. Det havde hun ikke energi til.
På den anden side havde hun heller ikke energi til en mere bogstavelig jagt.
Hun slugte en klump. Hun brød sig ikke om situationen, og langsomt var hun begyndt bittert at fortyde sin lille udflugt. Hvorfor var det lige hun ikke kunne øve sine evner inde i byen? I sikkerhed. I stedet for at rende langt ud i skoven.
"Jeg er i skoven fordi jeg ... trængte til noget nyt sceneri. Du ved. Og jeg kan begå mig i en skov."
Som for at illustrere hævede to jordsøjler, beklædt med blade og rødder, sig på hver side af slangen, truende, men tilbageholdende svejende fra side til side. Jorden vidste hvad hun ville, i det mindste. Hun følte sig en anelse mere tryg.

Keidron Izukari

Keidron Izukari

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Halvdyr

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 23 år

Højde / 532 cm

KeiKei 09.01.2011 00:53
Keidron kastede et blik på de to jordsøjler. Naturligvis. Hun virkede til at have gode evner, men imod en jordelemental var det intet værd. De ville knække hende, bogstavligtalt.
"Aziwa er elementalernes leder, han kontrollerer dem som dukker, bestemmer deres hensigter og tanker. Præcis som du kan kontrollere jorden!" Han pegede demonstrativt på jordsøjlerne. "Hans folk vandrer omkring i skovene, du burde ikke være her!"
Historien var falsk, men han kendte den allerede alt for godt. Han havde fortalt den før, udviklet den, blot for at kunne lokke de intetanende krystallianere tættere på hans giftige tænder og stærke arme.
Hans stemme lød bekymret, som frygtede han for hendes sikkerhed, som ønskede han ikke hende serveret med brune kartofler og en fin italiensk salat med et skud af paprika til et peppe smagen lidt op.
Renatika

Renatika

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Renatika 09.01.2011 17:48
Hun stirrede på ham. Mente han det seriøst? Renatika ville ikke påstå at være den bedste menneskekender, men hun tvivlede på at slangens bekymring var oprigtig. Desuden kunne han næppe gå for at være et menneske, så det kunne vel være det samme.
Hun tog et par skridt tilbage, jordmuren vibrerede i takt med hendes bevægelser, og hun gav et skævt smil fra sig.
"Jeg klarer mig, tak," forsikrede hun den fremmede, "Jeg påskønner advarslen, men imodsætning til ... elementalerne lader jeg mig ikke kontrollere så nemt."
Det sidste var måske ikke så sandt som hun gerne ville have det til at være. Men ordet elemental fik det til at gibbe en anelse i hende. Sidste gang hun var stødt på sådan en havde resultatet ikke været pænt. Hun ville helst undgå en gentagelse, men ...
"Men hvis her virkelig er så farligt som du siger, hvad laver du så herude? Bliver du også kontrolleret?"
Nogle historier hørt i forbifarten gennem byen tonede langsomt frem i Renatikas tanker, og en kuldegysning løb ned af nakken på hende. Jorden rumsterede utilfredst, og små bølger viste sig omkring hendes stadigt tilbagetrædende fødder.
"For du er en elemental, er du ikke?"
Hendes stemme lød knap så selvsikker nu. Hun var vist i problemer.

Keidron Izukari

Keidron Izukari

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Halvdyr

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 23 år

Højde / 532 cm

KeiKei 09.01.2011 17:59
Keidron sank en smule længere ned, så hans krop kun hævede sig en meter over jordens overflade.
"Hvis jeg blev kontrolleret stod vi ikke og havde denne samtale" Sagde han med en dyster tone inden han lagde sig ned over sin egen hale. Den var blød og udgjorde en god hvileposition for hans krop.
"Jeg er en Lamiae, en sidegren af elementalerne ligesom nymferne. Aziwas magi rækker ikke ud til os, vi er hvad man kalder 'frie elementaler', der er ikke mange af os, så Aziwa spilder ikke sine kræfter for at overtage os, som han har overtaget de andre." Sagde han og betragtede Renatika med øjnene. Håret faldt led ned over hans ene skulder og den røde farve spejlede sig smukt i solens lys. Med kroppen nede forsvandt aret også og hans muskelmasse blev pludselig tydelig i en sådan grad at man uden tvivl vidste at en krystalianer intet ville kunne gøre mod den styrke.
"Men som sagt har vi intet med Aziwas krig at gøre og mange af os prøver sågar at hjælpe jer svage krystalianere. Vi arbejder for balance og styrke fordelingen er helt forkert hvis alle elementalerne gik til angreb." Hans venstre hånd lavede nogle små fagter for at understrege hans ord.
"Vi har dog et problem." Afsluttede han og kastede et blik imod himlen. Kunsterøjeblikket var igangsat. Han ville vente på spørgsmålet, som altid fulgte hans ord. Krystalianernes nysgerrighed var ufortrinelig, selv ravnene måtte vige for den.
Renatika

Renatika

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Renatika 09.01.2011 18:08
Pigen trådte uvilkårligt endnu et skridt tilbage da slangen flyttede på sig, og bandede straks indvendigt over sin nervøsitet.
Hun skævede usikkert til den fremmedes betydelige muskler. Selv var hun stærk, stærkere end de fleste piger og mange drenge på sin alder og størrelse, men over for sådan et væsen kunne hun ikke stille noget op. Han ville kunne knuse hende mellem to fingre.
Usikkert svejede hun lidt fra side til side. Måske mente slangen det rent faktisk. Hvorfor skulle han ellers bruge så lang tid på at fortælle hende alt det her, når han kunne nøjes med at springe frem og æde hende med det samme. Der var selvfølgelig det med hendes jordkræfter, og det kunne tænkes at han blot forsøgte at få hende til at sænke paraderne, men ... Hun havde ikke tænkt sig at slappe af endnu, i det mindste, men det ville ikke skade at blive hængende lidt. Tværtimod. Chancerne for hendes overlevelse ville falde betydeligt hvis hun vendte sig rundt og løb nu - hvis ikke på grund af slangen, så på grund af en anden elemental. Skoven var sikkert fyldt af dem.
"I hjælper os?" Hun fremtvang en grimasse der vist nok skulle være et smil, "Jeg har ellers hørt nogle skrækhistorier om din slags. Jeg ved ikke om du er klar over det, men gigantiske slanger har ikke ligefrem et godt ry blandt mennesker." Eller blandt de fleste andre racer, for den sags skyld.
I hovedet på hende var en grundig overvejelse i gang, men noget fik hende til at tøve.
"Problem?"

Keidron Izukari

Keidron Izukari

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Halvdyr

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 23 år

Højde / 532 cm

KeiKei 09.01.2011 18:48
"Du har lige præcis fremsagt vores problem frk.?" Han kendte ikke hendes navn og skønt det var irrealevant, så var det nødvendigt. "Vores omdømme er ikke ligefrem noget at prale med og hvis vi fjerner os for skoven vil vi enten blive skudt ned af den første kriger, eller folk vil reagerer præcis som du selv gjorde for lidt siden." Sagde han med et suk og kastede et blik rundt på naturen. Ingen dyr i nærheden, det måtte være kvinden der skræmte dem væk.
Han slog dovent et smæk med halen inden han samlede den ind til kroppen igen for at samle varmen en smule. Han burde have taget sin skindjakke på inden han tog afsted.
Ved første øjekast var kvinden stadig på defensiven, men lod dog til at løsne mere og mere op. Frygten var dog stadig en blokade for hende og hvis han skulle have hende til at følge ham frivilligt, måtte denne barriere fjernes. Hun skulle helst komme frivilligt, blive ført ind i stammens midte til den næsten cermonielle slagtning. Der var dog ikke mad nok på hende til hele stammen, men de måtte jo tage sig til takke med hvad de kunne få. Fordre hende op havde de trodsalt ingen planer om.
Renatika

Renatika

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Renatika 31.01.2011 17:45
"Aha."
Hun undlod at give sit navn. Ikke fordi hun ikke lagde mærke til den tydeligt spørgende tone i slangens stemme, ikke fordi hun ikke vidste det var almindelig høflighed at tilkendegive sig selv langt tidligere end her var tilfældet. Hun ignorerede det simpelthen. Almindelig høflighed gjaldt næppe i en situation som denne.
"I så fald," begyndte hun igen, skævede rundt omkring sig og sonderede terrænet - ingen dyr, slangen måtte have skræmt dem væk - før hun trådte et skridt tilbage med blikket fastholdt på elementalen, "vil jeg ikke genere jer mere. Vi kunne jo risikere at en kriger kom forbi for at redde mig og skød dig ned. Det ville ikke være godt, nej. Mennesker passer jo på hinanden."
Pigen nåede knapt nok at færdiggøre sin sætning før hun drejde skarpt om på hælen og spurtede i den modsatte retning af slangen, oceaner af jord skydende op fra undergrunden i voldsom fart bag sig. Hendes blik var fremadrettet mod friheden, men selv på trods af dette kunne hun fornemme hvordan sten og jord brusede ud som bølger i takt med at hendes fødder slog mod jorden for at afskåre rovdyret vejen. Som et jordskælv.
Ja, ja. Når det gjaldt, så kunne hun godt.
Skoven susede forbi som en slørret masse af vissen brun og grå og mørk, men der var ingen dyr på flugt at se. De vidste nok bedre end at hænge rundt i nærheden af en elemental og et menneske, af forskellige årsager. Renatika kunne ikke lade være med at bande indvendigt. En hjorts stærke og hurtige ben ville ikke være af vejen lige nu, men i stedet måtte hun stole på sine egne fødder og zik-zakkede igennem skovbunden, undgik omhyggeligt at falde over sten og kviste.

((UNDSKYLD at det tog så lang tid Dx))

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lux , Echo
Lige nu: 2 | I dag: 12