Blikket han sendte hende, mindede hende om de blikke Mørkets soldater sendte hende hver gang hun passerede en af dem, eller de der troede der var over hende rent socialt. Det gjorde hende vred, og hun hankede sig selv op og sidde på hesten bare for at føle sig lidt højere. Da han talte rynkede hun dybere på panden. Tog den fyr gas på hende, eller var han rent faktisk seriøs? Hun kunne ikke finde ud af det.
Hestens tøjler blev strammet an så den halvlangsomme koldblods ville blive stående hvor hun ville have den. "Udenadslære, eh?" sagde hun så, lettere irriteret. Det lød sådan, ike som noget nogen ville sige bare sådan. Det virkede .. for hende i hvert fald ... Falskt.
"Jeg vil sammentykke i at menneskeheden er korrupt, men det er vores egen fejl, derfor er det at vi selv må rode os ud af det rod vi står i halsen til. Og højere eksistens?" Hun tiltede hovedet til siden, "..Hvis man er en engel vil man måske se på det sådan. Men som du står der, virker du lige så menneskelig som jeg. Som du fremstiller det,vil det betyde at alle skulle udrenses, for der er
intet menneske i denne verden, der aldrig har syndet. Og det gælder ligesåvel evneløse som folk med disse, mennesker eller menneskelignende variatoner." Hun knyttede hænderne om tøjlerne, "Synd kommer i grader. At lyve er et synd, at slå ihjel er et synd, hvis De forstår hvor jeg vil hen, Hr. Desuden, med naturen der gør optøjer i denne grad ... så vil jeg sige at vi burde frygte dét, mere end vi bør frygte englenes vrede."