på vejen forbi ''dødens kløft''

Markus Morpheus

Markus Morpheus

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 150 cm

Markus 27.09.2010 20:43
fløjte spil lød mens Markus kom trippende på de små gedebukkeben tonen var høj og humøret i top hvis starten på eventyret starter godt så må de også slutte godt

han havde fundet en vej og sådan en vej må jo føre et sted hen selvom vinden var lidt koldt fra den store kløft så slog det ikke ned på den lille satyr som med små mellemrum lavede en lille piuette mens han spillede på den lille pan fløjte han havde gået længe uden at møde nogen der havde dog været et par handlere med hest og vogn tidligere men de skyndte sig væk så snart de så ham
Harmonisk Fløjte spil:(10) med denne evne kan han fortrylle en person. så personen bliver mere fredelig og måske endda falde i søvn men det kommer and på personens intelligens og om personen er skadet/svag
skovens fortryllese: (5) med denne evne kan han få skovens dyr til at udføre små nemme opgaver så som at hente mad men i yderste nødvendighed angribe en modstande
Sværdkamp: 2
Kamp med bue/pil: 10
Kamp med tunge våben:
Kamp uden våben: 2
Styrke: 5
Smidighed: 10
Intelligens:6
Elias Eld

Elias Eld

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 26 år

Højde / 177 cm

Renatika 27.09.2010 20:54
Hvad præcis Elias lavede ude i nærheden af Dødens Kløft var han ikke helt sikker på.
Greven havde været så venlig at give ham eftermiddagen fri, hvilket var et tilbud den unge mand uden tøven havde taget imod til trods for at han vidste at det betød Josef nu ville springe aftensmaden over i frygt for at blive forgiftet. Men lige i dag kunne Elias ikke få sin samvittighed til at reagere. Det blev efterhånden trættende at tilbringe så meget tid med en paranoid rengøringstosse.
Desuden trængte han egentlig til en fridag. Og det mennesketomme område omkring dødens kløft var det perfekte sted til at falde til ro, studere nattehimlen og ...
Han betragtede afslappet det knitrende bål der før havde været et middelstort træ.
Ja, og et par andre ting, vel.
Fyren lænede sig tilfredst tilbage i en liggende stilling og lagde hænderne bag nakken, stirrende op i stjernehimlen over sig. En perfekt aften på så mange måder. Ilden afgav en behagelig varme og blandede sig med den kølige efterårsvind, stjernerne funklede og syntes næsten at spille musik ...
...
Musik?
Elias satte sig op med sæt og spejdede området omkring sig. Det var ikke indbildning, der var virkelig musik herude. Forvirret kunne han ikke lade være med at spænde skuldrene (pokkers, livet med greven må have taget på ham) og kigge sig nervøst omkring. Synet af en skikkelse, tilsyneladende dansende muntert et par meter væk, fangede hans opmærksomhed.
| Elias Eld | Profil| Mundskænk |

Min fantasy-roman - Nyt kapitel hver anden weekend.
Markus Morpheus

Markus Morpheus

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 150 cm

Markus 27.09.2010 21:02
Markus lagde ikke mærke til lejeren før han var få meter fra den hvor han lidt forskrækket stoppede med at spille og kiggede på den siddende person ''hej'' han gik en smule nærmere ''undskyld men er du også en af de krystalianere'' han tog en lille pipe frem og lidt tobak han havde i en pose hængende i en kæb som for ind til nu havde siddet på ryggen bundet fast med en snor han tændte den og røg lidt på den men kiggede så på personen ''hvad hedder du mit navn er markus''
Harmonisk Fløjte spil:(10) med denne evne kan han fortrylle en person. så personen bliver mere fredelig og måske endda falde i søvn men det kommer and på personens intelligens og om personen er skadet/svag
skovens fortryllese: (5) med denne evne kan han få skovens dyr til at udføre små nemme opgaver så som at hente mad men i yderste nødvendighed angribe en modstande
Kamp med tunge våben:
Elias Eld

Elias Eld

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Alder / 26 år

Højde / 177 cm

Renatika 27.09.2010 21:08
En satyr. Der kunne man bare se.
Det var måske ikke den mest naturlige reaktion at have til at se et sjældent, magisk væsen stå lyslevende foran sig, men tilfredsstillelsen over sit bål og den generelle afslappethed gjorde Elias noget mere medgørelig end normalt. Og den fremmede virkede fredelig.
"Goddag," hilste han venligt og nikkede til det unge væsen, alt i mens han forsøgte ikke at stirre alt for meget på hans gedeben.
Et lille smil sneg sig frem ved lyden af satyrens spørgsmål. 'En af de krystalianere'. Knægten havde vist ikke været nok ude at vifte med ørene. Elias nøjedes med at nikke bekræftende som svar.
"Mit navn er Elias Eld. Rart at møde Dem, Markus," sagde han, stadig med det ene øje på sit bål, hvor en røgsky næsten ligeså mørk som himlen fortsat steg op som en gigantisk fugl og spredte lugten af brændt, halvdødt træ og varme, mens en knitrende lyd blandede sig med græshoppesang. En perfekt aften, virkelig.

Markus Morpheus

Markus Morpheus

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 150 cm

Markus 27.09.2010 21:14
Markus kiggede med glæde i øjne ''du er venligere ind de andre jeg har mødt ind til nu'' han kiggede lidt rundt på pladsen ''må jeg ikke nok sætte mig lidt jeg har et par spørgsmål hvis det ikke gør noget'' Markus ventede ikke med svar før han havde sat sig og kiggede ind i bålet ''hvor kommer du fra og bor der flere af din salgs'' Markus ville gerne møde flere og det var med en vis iver han spurgte
Kamp med tunge våben:
Elias Eld

Elias Eld

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Alder / 26 år

Højde / 177 cm

Renatika 27.09.2010 21:26
"Sæt dig endelig," Elias smilede til satyren og klappede sigende på jorden ved siden af sig. Ærlig talt glædede det ham at få selskab, også selvom han for en sjælden gangs skyld havde en aften for sig selv. Indrømmet, han var et socialt menneske, hvilket var to kvaliteter der ikke passede på hans arbejdsgiver. Som regel brugte han da også sine friaftener på den nærmeste kro, men i dag ... trængen havde bare vist sig for stor. De fleste kroejere satte ikke pris på at man brændte deres etablissement.
Han kan ikke lade være med at grine muntert da satyren ivrigt begynder at stille spørgsmål. Sødt. Markus minder ham lidt om ham selv da han var yngre.
"Det er en længere historie," indrømmede han og lænede sig lidt tilbage igen, nu mere afslappet, "Jeg blev født i ørkenen, men der bor ikke mange af os der ... nogle, men ikke mange. Lige for tiden bor jeg et sted kaldet Mørkets Skov, hvor jeg må indrømme også er rimeligt ... tomt."
Han rømmede sig. Af et socialt menneske at være var det ikke ligefrem fordi han nogensinde havde boet nær andre. Ikke med hans gode vilje, dog.
"Men der bor tonsvis af krystallianere i stedet som ... Medanien. Og endnu flere i byen omkring Krystalpaladset. Har du nogensinde været der, min ven?"
Elias' øjne flakkede skiftevis fra Markus til bålet, men skinnede begejstret ved tanken om det hektiske byliv.

Markus Morpheus

Markus Morpheus

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 150 cm

Markus 27.09.2010 21:33
Markus var meget energisk han sad næsten ikke stille mens han lyttede til elias som næsten ikke nåede at svare før Markus igen havde et spørgmål klar ''men hvis der er tomt hvorfor bor du der så'' Markus havde svært ved at forstå hvor stor verden var der var økner byer og så det her palads som han ikke helt viste hvad var ''hvad en medanien og hvad er et krystalpalads og er det stort siden der er byer omkring det''han kiggede lidt i bålet og så på ham ''nej jeg har ikke været så mange steder jeg kommer lige fra paradisskoven hvor at jeg har boet''
Kamp med tunge våben:
Elias Eld

Elias Eld

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Alder / 26 år

Højde / 177 cm

Renatika 27.09.2010 21:42
Elias nyder at snakke med folk og svare på spørgsmål, det gør han virkelig. Men den fart som satyren skyder nye ord af overvælder ham en anelse.
"Eh ..."
Og desuden har han svært ved at svare.
"Du ved hvordan det er ..." mumler han, til trods for at han er udmærket klar over at det gør Markus ikke, "Man bliver nødt til at tage tingene som det kommer. Og det har ikke lige ligget i stjernerne at jeg skulle bo i en stor by."
Der følger et par sekunders tavshed hvor Elias stirrer ind i det næsten nedbrændte træ. Han ville nu gerne. Bo i en stor by, altså.
"Medanien er en mellemstor by i nærheden af Mørkets Skov og ørkenen," forklarer han, "Krystalpaladset er hvor Lysets Dronning bor .... eller boede. Ja, det er stort, større end du kan forestille dig, tror jeg," griner han.
Med et udmattet støn kommer han på benene.
"Men det er ved at være sent, og mit bål er ved at brænde ned. Måske vil du med tilbage - jeg kan byde på te?"

Markus Morpheus

Markus Morpheus

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 150 cm

Markus 27.09.2010 21:53
Markus så om endnu mere energisk og måske også lidt forvirret så mange spørgsmål lå stadig ikke svaret især hvem er lysets droning og hvorfor bor hun der ikke længere er hun lavet af rent lys og hvis så er solen hendes forældre hvis så det blir mørkt er det så stadig dag der hvor hun går og hvor stort er paladset og er der en lysets konge og har de måske børn det er mange af de spørgsmål som bygger sig op i Markus og inden har for spurgt til de mange spørgsmål bliver han inviteret på te

åh den herlige te det havde han ikke fået længe hvor kunne han dog have glemt af tage te med hjemmefra hvor ville han komme til at savne den gode te som hans Farmor serverede det gjorde ham lidt nedtrykt men han rejste sig og sagde ''åh det vil jeg meget gerne'' hvorefter han fulgte med Elias lidt i sine egne tanker som førte lang tilbage tilbage fra hans hjemstavn og de dejlige stunder

//out
Kamp med tunge våben:
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat