“Jah?”
“Jeg skal have fat i løjtnanten. Lige nu.” Hun talte en anelse lavt, men kunne næsten ikke lade være med at hvæse lidt.
“Hvem af dem?”
“Hr. Throne,” hvæsede hun og bankede sin hånd i disken mellem dem. Hvorfor vidste han ikke med det samme hvem hun snakkede om? Ja, måske var det bare hende der forventede for meget.
“Han er her ikke lige nu. Du må komme tilbage senere, frue,” Det var tydeligt, at han ikke engang gad give det et forsøg.
“Jam-” Den blonde mand begyndte at vende sig væk for at tilse andre opgaver, “Nej, hør nu!” Hun hævede stemmen lidt, og manden stoppede da også og så sig først over skulderen, for dernæst at vende sig til hende.
“Jah?” Hun kunne ikke få sig selv til at sige frem, for selvom hun kunne være ligeglad med hvad hendes kunder gik og lavede, så ville hun ikke gå at reklamere eller snakke for højt, da hun vidste det kunne have konsekvenser for hendes kunder. Det havde hendes kunder ikke behov for. Selvfølgelig, så var det jo ikke fordi at Issac havde lagt låg på at han havde brugt tid med hende inden de kom til arresten.
“Jamen, jeg skal bruge ham nu!”
Byvagten overfor hende sukkede og begyndte at gnubbe sin pande lidt. “Fint,” Sukkede han. “Tag plads derovre,” bød han hende og pegede i retning af nogle bænke. Hvad hun ikke vidste var, at byvagten hun snakkede med ikke havde nogen intention om at prøve at få fat i Issac, så hun kunne få lov at vente der.
Hun ventede i hvert fald, indtil hun fik nok og rejste sig for at gå om bag disken og ned af de gange hun nu havde gået på sammen med Issac nogle dage forinden. Det eneste der stoppede hende, var da hun fandt byvagten, hun havde snakket med tidligere. “Hey. Hvor bliver han af?” undrede hun sig, og tøvede ikke med at træde nærmere - ja, hun trådte faktisk helt op til byvagten og stod med minimal og i hvert fald uanstændig afstand til ham. Byvagten prøvede at forklare hende, at løjtnanten havde bedre ting at se til, end en skøge der kom og forlangede selskab, hvilket selvfølgelig ikke endte i helt god jord, for det var jo ikke fordi hun var desperat efter en kunde. “Jeg har noget der tilhører ham og han har noget der tilhører mig, okay?” Hans bælte og betaling for hendes service, snakkede hun om, uden at pensle det helt ud. “Og jeg har ligesom andre ting at se til, end at hænge ud her,” hvæsede hun af den blonde byvagt.
Krystallandet