Hecate Reier
Adelig, tidligere Lysets Kriger.
Nogle gange følte Hecate, at Acantha var den eneste, der kunne forstå hendes måde at se resten af verden på. Hvor vederstyggeligt det hele kunne være - og hvordan de yngre, især mændene, absolut ingen skam i livet havde .. ja, heller ikke de ældre, for den sags skyld. Der var utroligt mange ting i vejen med mandfolk..
"Du har ganske ret! Hvem har dog givet ham den opdragelse!?" Skræppede hun, kinderne svagt rødmende af harme. Hvis blot mødre og fædre kunne tage ordentligt hånd om deres børn, og ikke vige tilbage for at bruge de midler, der skulle til .. ja, så kunne det være, at verden ville være et bedre sted.
"Jeg har skam tænkt mig, at indberette det til byvagten.. men du ved, hvordan de er. Vores ordensmagt tager slet ikke tilstrækkeligt hånd om den slags ting!" Fortsatte hun, stemmen en anelse skinger. Det var ganske almindeligt kendt, at Hecate Reier stort set lagde daglige forsøg forbi byvagthovedkvareteret for at brokke sig over alverdens vederstyggeligheder. Ved hendes seneste besøg havde der heller ikke været noget at holde tilbage, for nogle af tømrerne, som var ved at ordne taget dernede, havde slet ikke været tilstrækkeligt påklædte!
"Et godt valg.. ja, jeg drikker jo normalt ikke sort te, men i dag må det være det, der skal til.." Sukkede Hecate, som var det en stærk whiskey, der var blevet hældt i kruset, og ikke blot te. Hun tog koppen og flyttede den en anelse nærmere, omend hun ventede med at nippe til den endnu. Først skulle den køle.