Dragonflower 19.09.2020 20:35
Dag bøjede nakken højligt for ypperstepræstinden da de mødtes. Hun stolede næppe nok på sin balance til at forsøge sig med at neje, men ud fra deres første møde, følte Dag heller ikke det var nødvendigt.
Anukis spørgsmål fik Dag til langsomt at løfte et øjenbryn.
"Jeg antog de to var en og samme ting?"
Det var halvt konstatering, halvt spørgsmål, og umuligt at tyde om den unge kvinde mente det seriøst eller som en vittighed. Dags primære religiøse erfaringer var kommet igennem Sol, og nu var næppe repræsentativ for de anderkendte guddomme i landet.
"Jeg er kommet angående vores tidligere samtale, for at se hvad det arbejde De tilbød indebærer, og afprøve de opgaver De måtte have til mig" uddybede Dag, og rettede ryggen en anelse.
Der var noget ved den måde ypperstepræstinden var på der virkede..
intens, på en måde Dag ikke helt kunne finde ud af om var opildende eller ubehagelig. Det var som om kvinden
forventede noget, men Dag havde ingen anelse om hvad det var, eller hvorfor. Hun kendte knap nok kvinden!
Med en anstrengelse tog Dag fat i sin anden evne, for at få et glimt af Anukis skæbne. Et virvar af tråde trådte frem, strækkende sig på krys og tværs i et overvældende kaos.
Dag vaklede pludseligt en smule, som hun tabte grebet om sin skæbne evne, og næsten mistede sine bens førlighed samtidig.
Hun nåde dog at få benene under sig igen, og rømmede sig let.
"Evt. er der et sted vi ville kunne sidde og tale?" spurgte hun så, en smule af den iboende overlegenhed i hendes tone, en smule mere afdæmpet.