Det var så svært at holde energien inde, og ordene pressede sig på for at få lov til at blive sagt. Hun kunne ikke se sig selv, men Adena kunne fornemme, hvor fjoget et grin hendes ansigt var prydet med lige nu.
Hendes hænder fandt ingen hvile ved at pille ved kantbåndet på hendes kjole, og hun endte med at sno en løs hårlok om sin ene finger i ubærlig, undertrykt spænding. Tænk at noget, der ikke engang var en hemmelighed, kunne være så svært at holde på.
"Evlyn, jeg skal troloves," fløj det ud af munden på hende, så snart døren blev åbnet og det velkendte ansigt kom til syne. "Med en fyrstesøn!"
Ikke mange uger forinden var noget lignende sket. Adena var blevet ført hen til Evlyns sikkerhedshus efter den skæbnesvangre aften, hvor hun havde haft en yderst ubehagelig samtale med Athelstan af Erneyll. Hun havde forgæves forsøgt at holde sig væk fra manden, hvis hemmelighed, hun havde fundet ud af gennem sine malerier, men han havde ikke været til at ryste af sig, og Adenas tunge havde været alt for løs den aften. Til hendes held havde Evlyn selvfølgelig også folk til festen, og hendes højre hånd Faith havde fundet Adena grædende i haven og efterkommet den unge piges ønske om at komme til Evlyn frem for hjem.
"Hold hende væk fra dine malerier," brummede Faith og nikkede mod Adena. "Jeg har brugt hele turen på at sikre mig, hun ikke efterlod fodspor på brostenene."
Adena bed sig hårdere i læben. Tårerne var for alvor svære at holde tilbage nu, og det føltes som om chakraen var ved at eksplodere inden i hende. Hun kunne ikke selv se det, men en knast på dørkarmen ved siden af hende var begyndt at afgive sin mørkere farve til træet omkring sig.
"Jeg skrider tilbage til festen," fortsatte Faith med et hovedryst. "Og jeg skal nok finde på en undskyldning for, hvorfor hun mangler."
Derpå vendte den bryske kvinde om, og et par bandeord kunne lavt høres, som hun forlod stedet. Adenas underlæbe bævede under presset fra hendes tænder og gråden, der forsøgte at boble op igennem hendes hals. I hænderne hold hun perlerne, der før havde siddet i håret, og hun knugede dem så hårdt, at hun frygtede, de ville gå i stykker. Den ene knold havde revet sig løs og håret hang filtret ned over skulderen. Den blå kjole var våd af både støvregn og hele vejen op ad ryggen, hvor Athelstan havde tvunget hende ned at ligge i det våde græs. Hendes håndled værkede, hvor han havde holdt fast, og hendes side gjorde stadig ondt i pulserende tryk.
"Det-Det var en fyrstesøn," kvækkede hun spagt.

Krystallandet