Gabriel Erik Faust

Gabriel Erik Faust

Krystalisianer

Retmæssig Træls

Race / Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 1445 år

Højde / 187 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 02.06.2020 12:33
Det var efterhånden et stykke tid siden, Gabriel sidst havde set Zen. Hærens pligter havde krævet en del af ham, og det var først for nylig, han havde fået lov at få et par dage fri, og han havde bestemt ikke spildt tiden; han havde med det samme sat kursen mod Krystalhulerne i Nordlandet. Han vidste, Zen havde en residens der, men han vidste også, at hun oftest rejste rundt, så han måtte i værste tilfælde vente nogle dage på hende. En lille pris at betale, når man havde evigt liv. Desuden var det det værd at holde venskabet ved lige, når hun var så ferm til at fremstille robuste kroppe til ham. Derfor forsøgte han også at gøre noget ud af at vise, at han værdsatte hendes arbejde.

Gabriel selv havde ikke de store problemer med kulden, men for at beskytte hans nuværende krop havde han prydet sig med en stor pelskappe med hætte. Den beskyttede godt mod den til tider ret hårde og kolde vind, der befandt sig heroppe. Tøjet kunne næsten ligne hans uniform, men der manglede det vanlige tegn for Mørket på det højre bryst. Det trofaste sværd hang dog ved sin vanlige plads, og i hans venstre hånd befandt der sig en vandrestav. Den doblede dog også som en god tjekker for, om underlaget var stabilt at træde på, så han bevægede sig ganske langsomt, men sikkert frem igennem sneen. På ryggen, fastgjort med et reb over brystet, hang et stort, rektangulært objekt, der var pakket ind i brunt papir, og en vadsæk kunne af og til ses svinge ud ad åbningen på kappen.

Det varede dog ikke længe, inden Gabriel fandt åbningen til den velkendte hule, og han stoppede ved indgangen et øjeblik, inden han rømmede sig. "Hallo?! Er der nogle hjemme?!" råbte han spørgende ind gennem åbningen. Han ville ikke bare være uhøflig og gå ind uden at have fået lov.
Zen

Zen

Skulptør af Dæmonkroppe

Forvirret Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 271 år

Højde / 172 cm

Helli 02.06.2020 20:27
Zen var for nyligt kommet tilbage fra sin rejse, med tasken fuld af goder, og et træ stadig på vej nede fra de fjerneste afkroge af landet. Hun glædede sig til at gå igang igen, og hun havde sat alt op til at det skulle gøres. Ingredienserne var blevet lagt i deres rette krukker, eller lagt op på række, alt efter hvad det var, og så havde hun taget sig en lur.

Luren havde gjort hende godt, og derefter havde hun skiftet til noget renere tøj, stadig i sin traditionelle næsten kimono form, og uden noget fodtøj, da hun ikke var så ramt af kulden heroppe. Hendes krop var trods alt lavet til det.
Det var på anden dagen hun hørte en stemme fra hulens indgang. Der var et stykke ind til hendes arbejdsplads, men lyden blev båret godt, og hun kiggede op med sine mørke øjne og et smil gled over hendes læber, før hun tog hænderne op til munden, for at forme en trakt for lyden. ”Kom bare ind!” kaldte hun højlydt, sikker i at lyden nok skulle ramme hvem end der var kommet op til hulen.

Når man forlod huleåbningen og gangen, så ville man komme ind i et stort rum, et af et par stykker som Zen havde. Det var overfyldt at dukker og både færdige og ufærdige kropper. De færdige havde fået pustet liv i sig, men lå ellers bare som var de døde på nogle hylder, men dukkerne, som var brugt til Zens anden magi, hang på væggene.
Zen sad selv i midten af rummet i skrædderstilling, med en halvfærdig dukke foran sig. Hendes tøj var trukket op til knæene så der var plads, og håret der var sat op var blevet pjusket og stak lidt ud til alle sider, til trods for hvor fint det egentlig var.
Gabriel Erik Faust

Gabriel Erik Faust

Krystalisianer

Retmæssig Træls

Race / Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 1445 år

Højde / 187 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 03.06.2020 09:07
Gabriel nåede ikke at vente ret længe, inden han hørte svar inde fra grotten, og et svagt smil bredte sig på læberne i skægget, hvorefter han trådte indenfor. Selvom han havde været her nogle gange efterhånden, fandt han det altid fascinerende, og så snart han trådte ind i rummet ved Zen, gav han sig også god tid til at kigge sig omkring med tydelig interesse i de blå øjne. Imponerende nok var der stadig liv at spore i dem, trods dæmonens forholdsvis høje alder.

Gabriel dvælede dog ikke længe, som han efter ganske kort tid satte kursen mod Zen. Han ønskede ikke at forstyrre hende i arbejdet, så han stoppede et lille stykke fra hende, så hun stadig havde plads at brede sig på. "Godeftermiddag, Zen. Kommer jeg ubelejligt?" spurgte han, som han tillod sig at frigive det indpakkede rektangel på ryggen. Vandrestaven blev også stillet op ad klippevæggen, inden han løsnede den tunge kappe. "Jeg har noget med til dig. Der var noget med, at du er glad for menneskelig kunst?" sagde han lidt spørgende som om, han var i tvivl om sin egen hukommelse. Ikke desto mindre rakte han nu lidt forsigtigt pakken mod hende. Så løsnede han vadsækken, der hang i bæltet og åbnede den. "Jeg har nogle teblade med også, hvis det kan friste?" fortsatte han og fremdrog en papirspose fra sækken. Så gav han sig mere tid til at gå en runde i rummet og tage det hele i lidt nærmere øjesyn. Han stoppede dog op halvvejs rundt og drejede sig mod hende med et nyt smil. "Du har haft travlt, kan jeg se" konstaterede han i en munter tone.

//Billedet. Det er dog i et mindre format.
Zen

Zen

Skulptør af Dæmonkroppe

Forvirret Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 271 år

Højde / 172 cm

Helli 05.06.2020 20:02
Zen tog en af metalredskaberne, efter hun havde kaldt ud, og begyndte omhyggeligt at skære i det bløde træ foran hende. Det var en af de blødere sorter, og hun forsøgte stadig at få det til at opføre sig som hun gerne ville have det til, men det var i den grad da også blevet bedre. Der lå dog nogle afkastede rester ovre i det ene hjørne, som hun ikke havde fået ryddet op.
Hun kiggede først op, som en stemme begyndte at tale foran hende, og de mørke øjne kiggede op. Koncentrerede med en brændende ild i sig, som kun kom når hun faktisk arbejdede.

”Gabriel,” sagde hun, lidt tøvende, som hun kiggede på dæmonen foran sig. Nej, den var ganske rigtig, det var hans krop, men så lang tid siden var det da ikke siden hun sidst havde givet ham kroppe, var det?
Gaven fik hende til at lægge redskabet fra sig som Gabriel kom med gaver. Hendes øjne blev nysgerrig og hun trådte over sin arbejdsplads, så hendes tøj faldt ned omkring til hendes ankler igen, nu når hun stod op. Hænderne tog imod pakken, og forsigtigt stillede hun den på gulvet, så hun kunne begynde at pakken den op, ikke noget med at være høflig. ”Jeg er næsten lige kommet hjem, så jeg har en masse jeg vil prøve... og et par bestillinger,” sagde hun og fik pakket billedet ud og kiggede med begejstring på det. Det var så fint, og det var lige til at sparke hendes kreative hjerne i gang.

Dog blev hendes øjne lidt smallere som hun kiggede op på ham. ”Du har vel ikke allerede brugt dem op igen, har du?” tonen var lidt udefinerbar, men selvom hun lod ham købe mange ens kroppe, så var det ikke fordi hun ligefrem holdt af hvordan hun skulle lave dem så ofte. Hvor svært kunne det være at passe på en krop?!
Gabriel Erik Faust

Gabriel Erik Faust

Krystalisianer

Retmæssig Træls

Race / Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 1445 år

Højde / 187 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 09.06.2020 09:58
Gabriel kunne ikke helt lade være med at beundre, hvordan Zens øjne nærmest lyste, når hun arbejdede. Det var ikke ligefrem hverdag, at han så sådan liv i en dæmons øjne. Typisk var det et dødt blik, der mødte ham. Det gjorde også, at han faktisk værdsatte at besøge hende. Her var alt ikke altid gråt og kedeligt, og han misundte faktisk hendes ungdom en smule. Det blev kun sværere med årene ikke at lade elendigheden tage over, havde han erfaret, selvom han stadig ihærdigt prøvede at fokusere på at holde lidt liv i sig selv. Det var så kedeligt, når andre omkring ham virkede... ligeglade, og han havde ikke lyst til at være en del af den flok.

"Jeg skal endelig ikke stoppe dig. Jeg havde blot håbet på lidt... civiliseret selskab" svarede han, som et smil strakte sig over læberne. Han havde fuld forståelse for, hvis Zen ikke havde tiden til ham. Han ville dog heller ikke forhindre hende i at arbejde videre, selvom hun ikke viste ham ud igen. Der var ingen grund til at afbryde hende, når hun tydeligvis var i gang med noget vigtigt.

Zens ord fik i første omgang Gabriel til at hæve øjenbrynene i en uforstående mine. Da det så gik op for ham, hvad hun talte om, rystede han på hovedet og viftede lidt forsvarende med hænderne foran sig. "Overhovedet ikke, jeg har rigeligt endnu. Er det så unormalt at få tilfældigt besøg?" spurgte han så lidt undrende. Det gav ikke mening for ham, hvis folk kun besøgte hende for at hente vare, men han kunne vel heller ikke forvente, at alle var som han? Måske han bare var atypisk, hvilket han egentlig godt kunne leve med. "Jeg forsikrer dig for, at det kun er dit selskab, jeg er ude efter i denne omgang" forklarede han, inden hans læber igen trak sig op i et smil.
Zen

Zen

Skulptør af Dæmonkroppe

Forvirret Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 271 år

Højde / 172 cm

Helli 10.06.2020 11:09
Der var to veje en dæmon ofte kunne gå, når de blev ældre. De følte sig mere og mere elendig, og blev mere døde, eller også blev de bare mere maniske. Zen kendte til begge typer af dæmon, og selv var hun typen af dæmon der ville lægge sig mod det sidste. Hendes livsglade energi kunne hurtigt blive ændret til noget der ikke var til at lukke låg ned. Der ville dog formegentlig stadig gå mange år, indtil Zen opdagede hvor forfærdelig verdenen egentlig var.

Hun kiggede overvejende op på Gabriel, som hun stadig stod med maleriet i hendes hænder. Det var faktisk ikke ofte at hun blot fik besøg fordi folk ønskede hendes selskab. Der var massere hun havde inviteret og de havde sagt at de ville komme forbi, men det var endnu ikke hændt, underligt nok. Zen havde dog samme tidsfornemmelse som andre dæmoner, så at vente et par årtier fandt hun ikke så mærkeligt.
Et smil gled over hendes læber, som hun dog nu var blevet forsikret om at selskabet var oprigtig. ”Oh, det er bare meget lang tid siden sidst, men så takker jeg da for dit selskab,” sagde hun og hendes ansigt var i gang med at stråle igen. ”Lad mig lave noget vi kan drikke. Hvad er du til? Rom, te, mælk... nej vent det er vidst blevet dårligt.... jeg tror også jeg har noget øl, og noget andet drikkelse jeg faktisk ikke ved hvad er mere,” sagde hun og var allerede begyndt at gå over til en af væggene, for at sætte maleriet op af, så det var af vejen.
Gabriel Erik Faust

Gabriel Erik Faust

Krystalisianer

Retmæssig Træls

Race / Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 1445 år

Højde / 187 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 12.06.2020 08:52
Faktisk var det lykkedes Gabriel at beholde en hvis del af livsglæde, selvom han nok også tilhørte den maniske del af dæmoner. På trods af hans alder var han dog ikke nået det ekstreme punkt endnu, hvor det blev helt grelt. Der var stadig en masse, han var nysgerrig på, og han havde fundet en... fascination omkring mennesker. Deres korte levetid gjorde, at de opnåede en hel masse på kort tid, og selvom han på ingen måde havde travlt med sig selv, var det alligevel underholdende at følge med i, hvordan de opnåede ting igennem en generation. Det blev lidt noget andet, når man havde udødeligheden foran sig. Så var det lidt som om, at tid ikke var en faktor længere.

Gabriel nikkede til ordene. "Jeg ved godt, jeg har været lidt for god til kun at opsøge dig i arbejdets medfør" svarede han med en oprigtig undskyldende mine. Han så dog en kende overrasket ud, som Zen begyndte at remse muligheder op. Han kiggede kort på posen, han stadig havde i hånden, og som han et øjeblik havde glemt at give videre, inden han så op på hende igen med et nyt smil. "The eller rom ville være fint, afhængigt af hvad du føler mest for?" svarede han, som han endelig tog sig sammen til at række hende posen med teblade. Hans øjne lyste et øjeblik på niveau med hendes, hvilket tydeliggjorde, at han ikke var helt død endnu... endnu. Det skete vel før eller siden. Han tillod sig dog at kaste et blik rundt i rummet igen, og han lagde absolut ikke skjul på, at han var en beundrer af hendes arbejde. Et faktum hun nok vidste i forvejen, men som han ikke ofte fik sat ord på. Det var også derfor, han prøvede at vise værdsættelse gennem handlinger i dag.
Zen

Zen

Skulptør af Dæmonkroppe

Forvirret Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 271 år

Højde / 172 cm

Helli 17.06.2020 15:13
Hvad Zen følte for kunne ændre sig på ingen tid, men hun var efterhånden blevet bedre til ikke bare at kaste sig over den næste bedste ting, især i hendes arbejde, hvor hun havde ødelagt mere end en krop fordi hendes vision havde ændret sig fuldstændig halvvejs igennem. Det fik man dog ikke noget godt ud af, og i stedet for forsøgte hun blot at få sine idéer ud andre steder, hvilket nogle gange resulterede i at hun havde gang i et par kroppe af gangen.
Heldigvis så var hun også god til bare at drikke hvad der blev serveret, selvom det nu var hende der skulle tage et valg.
Som hun gik hen til hvor hendes drikkevare var, var det rommen hun først stødte på, og efter at konkludere at te ville tage for lang tid, så tog hun den støvede flaske og to krus, og gik tilbage mod Gabriel med det. Man drak vel ikke rom ud af små glas vel?

”Næsten udelukkende,” pointerede Zen, men nu hvor det var bekræftet at han ikke havde nogle planer om at sætte hende i arbejde, så kunne man se at hun var mere afslappet.
Som hun nåede tilbage til ham, rakte han en pose frem, og hun skiftede om, så hun havde en fri hånd hun kunne tage den med. Hun tog den op til næsen for at lugte igennem den, nu når hun ikke havde ekstra hænder for at tjekke det. ”Urter?” spurgte hun. Den duftede ikke af meget, fordi den var lukket og det var lidt udefinerbar, dog tydeligt noget fra naturen.

Hun stod dog ikke stille, som hun viste Gabriel hen til et lavt bord, med nogle puder omkring dem, som fungerede som stole. Hun satte rommen og krusene på et af de få steder hvor det ikke var overdynget af ting, og skubbede derefter resten af tingene ligeså stille ned på en af puderne. Det var til at sortere senere. ”Tag plads, tag plads,” sagde hun og slog sig selv ned på en af puderne, før hun hældte op i krusene, som var det te.
Gabriel Erik Faust

Gabriel Erik Faust

Krystalisianer

Retmæssig Træls

Race / Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 1445 år

Højde / 187 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 09.07.2020 13:45
Gabriel fik et øjeblik store øjne bag Zens ryg, da hun så ud til at ville hælde rom op i krus. Han sagde dog ikke noget, og da hun vendte rundt, havde han igen et fornøjet smil på læben. Der var trods alt flere fordele ved, at Zen lavede yderst holdbare værter, og én af dem var, at alkoholtolerancen var højere. Det ville helt sikkert blive nyttigt her. Ikke at han klagede, dog; selskabet opvejede for hendes manglende sociale færdigheder, og han ville ikke bytte hende for noget i verden. Specielt ikke, når hun var så god til at forsyne ham.

"Der er ingen grund til at træde i det" mumlede Gabriel lettere flovt. Han havde gjort opmærksom på sin fejl, og nu fik han kun endnu dårligere samvittighed. Det forsvandt dog relativt hurtigt igen, da Zen afledte hans opmærksomhed, og han nikkede til hendes spørgsmål. "Til the. Så vidt jeg husker, er du ret glad for det? Og noget skal jo opveje, at jeg er dårlig til at have fritid til at besøge dig" svarede han muntert. Det var altid nemmere, når man kunne lave en vittighed ud af alvoren, selvom det dog stadig var sandt; fritid var ikke det, han havde mest af, især ikke i øjeblikket, hvor Mørket havde skiftet til ny lokation. Der var kun blevet ekstra meget at lave.

Gabriel behøvede ikke Zens ord, hendes gestus havde været nok, og han bevægede sig med det samme over for at tage plads. Han skjulte dog sin forbavselse, da hun hældte op og sendte hende i stedet et smil, da han forsigtigt rakte ud efter krusene. "Så fortæl mig, hvad du har lavet på det seneste? Jeg er lidt nysgerrig efter, hvad din kreative hjerne har bedrevet" sagde han ærligt, inden han nippede til kruset. Hun havde da i det mindste styr på sin rom, der var ikke noget at sætte fingeren på der.
Zen

Zen

Skulptør af Dæmonkroppe

Forvirret Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 271 år

Højde / 172 cm

Helli 12.07.2020 11:49
Ingen havde endnu fortalt Zen at alting ikke bare kunne hældes op i et krus og så var det godt. HUn havde godt nok undret sig over hvorfor hendes fingerspidser begyndte at snurre mere når hun drak rom fremfor øl, men hun tænkte bare at det var pga. en urt der var i det eller noget i den stil. For en der gik så meget op i at lave ting, og blande det til at være helt rigtig, så gik hun ikke særlig meget op i hvad hun selv indtog i sin krop.

"Det har du ret i" indrømmede hun, selvom hun også nogle gange brugte sine teblandinger, til mere... alternative ting. Der var også nogle der havde mistet en del af ingredienserne i det, fordi hun lige havde haft behov for tørrede æblestykker, og så bare havde pillet det ud af teen. Hun lagde også bare teen på bordet. SÅ kunne hun pakke den væk lige lidt senere. Forhåbentlig nåede hun at få en kop te ment som den skulle være.

Hun lagde lidt hovedet på skrå, og tog en ordentlig tår af rommen. Den varmede så dejligt, og gav hende lige lidt tid at tænke. "Jeg er næsten lige kommet tilbage fra tur rundt, så jeg har en masse idéer jeg stadig prøver at realisere. Jeg er igang med at forme nogle mægtige horn, men jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg styrker nakken godt nok til at de kan bevæge sig rundt med dem," indrømmede hun. Det var altid lidt svært at finde ud af det når man ville gøre det stort og utroligt. Man kunne selvfølgelig lave hornene hule, men det var bare ikke det samme.
Gabriel Erik Faust

Gabriel Erik Faust

Krystalisianer

Retmæssig Træls

Race / Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 1445 år

Højde / 187 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 20.10.2020 19:17
Gabriel havde på ingen måde tænkt sig at påpege "fejlen," hvis man kunne kalde det det. Var det en fejl, hvis den anden part ikke var klar over det? Svaret var vel op til fortolkning, men Gabriel ønskede ikke at komme på Zens dårlige side igen. Én gang var mere end rigeligt, og han havde lært sin lektie. I stedet tog han igen en tår af sin rom.

Som Zen talte, nikkede Gabriel anerkendende. "Hvis de samtidig skal være funktionelle, kan jeg godt forstå, det er en udfordring. En minotaurs nakkemuskler er ikke noget at spøge med" konstaterede han med en mine, der kunne tydes som om, han talte af erfaring. "Men jeg går ikke ud fra, at en tyrenakke visuelt er særligt tiltrækkende?" Det var egentlig mere en konstatering end et spørgsmål, selvom hans tonefald hældte til den spørgende side. "Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke har forstand på dit arbejde, så tilgiv mig hvis det er et dumt spørgsmål, men ville det være muligt at øge nakkemusklernes densitet? Så ville de blive stærkere, uden det kunne ses? Selvfølgelig ville vægten også stige, men jeg ved ikke, om det er et tolerant kompromis?" spurgte han. Denne gang var det tydeligt, at det var et spørgsmål, og at han talte med en respekt, der tydeliggjorde, at han vidste, hun var eksperten på området. Det var om ikke andet ment som et venligt forslag, og hun kunne forsøge eller ej. Han vidste ikke engang, om han kunne være behjælpelig på dette område, og han var ganske sikker på, at hun nærmest med det samme ville vide, om det var en mulighed eller ej.
Zen

Zen

Skulptør af Dæmonkroppe

Forvirret Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 271 år

Højde / 172 cm

Helli 27.10.2020 12:07
Nej, en minotaurs nakkemuskler var ret solide, og Zen havde kigget ind på det som en mulighed, men det var bare ikke helt den æstetik hun gik efter. Faktisk langt fra. Det var en smuk, slank dæmon, med frygtindgydende horn, heldigvis ikke til en kunde, men hun ville elske at kunne sige at hun kunne lave horn så store, uden at det led overlast på kroppen. Hun skulle bare lige finde ud af hvordan.

”Jeg har prøvet at gøre det, men det gør generelt at der er en overbelastning fra skuldrene og op til hovedet,” sagde hun og illustrede med sine hænder, som hun pegede på sine egne skuldre og så op til nakken.
Hun havde nok behov for flere forsøgs dyr til at undersøge mulighederne. ”Du kender ikke tilfældigvis nogen med store horn, som jeg kan undersøge?” Hun tog fat i kruset endnu engang og tog en tår med den næsten brændende alkohol, men så ikke ud til at hun havde et problem med det.
Der var visse forskelle på hvad Zen selv kunne bygge, og hvad modernatur havde været venlig nok til at forsøge at kompensere for, så måske Zen blot skulle finde et individ hun kunne studere. I værste fald måtte hun jo tage hul på en krop og få fat i nakkemusklerne selv, for at undersøge. Det var ikke fordi hun var koldblodig morder, men død virkede ikke så endeligt for hende, som for så mange andre, og dermed var hun måske ikke så ked af at tage livet fra andre. 
Gabriel Erik Faust

Gabriel Erik Faust

Krystalisianer

Retmæssig Træls

Race / Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 1445 år

Højde / 187 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 29.10.2020 14:28
Gabriel lyttede nøje til Zens ord, og han nikkede med et efterfølgende undskyldende skuldertræk. "Som sagt, jeg er på ingen måde ekspert på området. Det lader jeg dig om. Det var udelukkende ment som et venligt forslag på baggrund af den smule viden, jeg har" forklarede han, selvom han egentlig ikke var sikker på, Zen tog det ilde, at han forsøgte at være behjælpelig. For ikke at sidde i komplet tavshed, tog han endnu en slurk af rommen.

"En med store horn? Eeh... hvor store snakker vi?" spurgte han så. Den, han kendte, med største horn var nok Damien, men han var trods alt ikke ligefrem... menneskelig. Dernæst var der Lykke, men hendes horn var ikke særligt store i forhold til resten af hende. Kendte han andre i Mørket med horn? Der var imponerende mange, men ingen sprang i hovedet på ham, der sådan havde et sæt overdimensionerede horn. Det var egentlig imponerende... med hans alder og erfaring kunne han ikke engang være behjælpelig i så enkel en situation. Det var faktisk en kende pinligt...
Zen

Zen

Skulptør af Dæmonkroppe

Forvirret Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 271 år

Højde / 172 cm

Helli 04.11.2020 10:27
Zen tog det næppe ilde op, det kunne jo være at der var nogen der havde et indspark til hvad der kunne være løsningsforslaget på Zens lille problem. Eller faktisk ret store problem, hvilket man naturligvis først vidste, når man faktisk havde set de horn hun havde lavet til projektet.
Derfor gik det også op for hende, at det bedre var vise end bare at fortælle. ”Vent, det er nemmere at vise dig,” sagde hun grinende, og satte koppen i bordet, inden hun sprang op på de bare fødder igen. ”Jeg kommer tilbage lige om lidt.” Med de ord løb hun ind i et af de tilstødende hulerum som hun havde brugt til opbevaring.

Der gik lidt tid, før man begyndte at kunne høre noget blive slæbt hen af stengulvet, og til sidst kom den smalle skikkelse af Zen til syne, og et snoet horn, som faktisk formod nogenlunde at stå oprejst, men som gik hende til hoften. Hun så ud til at have lidt problemer bare med at slæbe det, men det så også ud til at være lavet ud af solid træ.
”Så, det er her det ene af dem,” sagde hun en smule forpustet, men hev det lidt længere ind i rummet, så Gabriel bedre kunne se det.
Gabriel Erik Faust

Gabriel Erik Faust

Krystalisianer

Retmæssig Træls

Race / Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 1445 år

Højde / 187 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 10.11.2020 11:48
Gabriel nikkede til Zens ord, og han sad blot tålmodigt og ventede på, hun skulle komme tilbage. Så fik han store øjne, som han kløjs i den mundfuld rom, han var ved at synke, og han måtte hoste et par gange. Han havde ikke forventet, de ville være store. Han satte dog koppen fra sig og rejste sig, så han kunne se det på nært hold. Brynene var rynket, og han havde en hånd hvilende på hagen, som han overvejede mulighederne. "Tillader du?" spurgte han, som han lavede en gestus mod Zens ryg for at spørge om lov til at gå om bag hende. Det var nemmere at illustrere hans tanker, hvis han rent faktisk kunne bruge sine hænder til at lave fokus på de steder, han mente kunne være relevante. Han ville dog ikke gå om bag hende, før han fik lov. Hans erfaring var, at der var mange, der ikke følte sig trygge ved at have folk bag sig, så han gjorde det aldrig uden at have fået lov først.

"Jeg er ikke sikker, men... jeg vil tro, at du skal have rygmusklerne til at hjælpe?" forsøgte han sig, mens han lod sine fingre illustrere det på hendes egen ryg. Så placerede han en hånd på hvert skulderblad. "Måske ovenikøbet skuldrene. Stadig med samme princip om at lave musklerne stærkere uden at gøre dem større, men så er vi stadig ovre i, at kroppen bliver tungere, end den ser ud" forklarede han med en undskyldende undertone. Det var tydeligt, at hans viden var begrænset, men at han ihærdigt gjorde sit bedste. Han lod dog den ene hånd glide fra hendes nakke og ned det det øverste af ryggen, lige over skulderbladene. "Men det ville kunne lade sig gøre at forbinde musklerne her, er jeg sikker på? Det virker som om, nogle racer har det? Jeg er dog ikke helt hundrede procent sikker" sagde han, som han sænkede armene og stillede sig om foran hende igen. "Jeg undskylder, hvis jeg ikke er til meget hjælp."
Zen

Zen

Skulptør af Dæmonkroppe

Forvirret Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 271 år

Højde / 172 cm

Helli 13.11.2020 15:44
Zen havde for travlt med at få hornet til at balancere på gulvet, at hun ikke opdagede at Gabriel blev overrasket over størrelsen. Hun vidste sådan set godt at hun nogle gang bed over mere end hun kun tygge, men hun var en ambitiøs lille dæmon, og hun håbede hun endda kunne lave noget af et monster af en krop. Men jo større krop, jo sværere var det at finde materialer store og gode nok, for ikke at nævne at få den til at fungere fra et anatomisk synspunkt, så først. Store ting på små kroppe. Det var en process.

Da han virkede til at have en idé, nikkede hun straks. Den personlige bobbel var ikke noget hun havde meget af, og hun havde intet problem i at andre rørte ved hende. Hun fokuserede på ordene og på hvor han rørte på hendes egen krop, som hun kendte ud og ind, fordelen ved selv at lave dem vel.

”Hmmm... det er da et forsøg værd,” sagde hun så endelig, og vendte sig om mod Gabriel, med et kæmpe smil på læberne. ”Tak. Det er altid rart at få en andens idé om hvad der kan ske.” Også selvom personen måske ikke have så meget anatomi viden som Zen selv. ”Hvad jeg ikke ville give for at kunne få lov til at skære en satyr med store horn op,” kom det kort efter lidt sukkende fra Zen. Død havde altid været et svært begreb for hende. 
Gabriel Erik Faust

Gabriel Erik Faust

Krystalisianer

Retmæssig Træls

Race / Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 1445 år

Højde / 187 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 16.11.2020 09:34
Det var faktisk en ret sjov oplevelse for Gabriel sådan at forsøge at tænke ud af boksen. Han var ikke vant til at skulle tænke over anatomi på den måde - normalt havde han jo netop Zen til den slags - så det var med ophøjet nysgerrighed og engagement, at han rent faktisk forsøgte at være behjælpelig. Desuden var han blot taknemmelig for, at hun rent faktisk virkede til at tage imod hans forsøg. Han var så vant til, at hun hjalp ham, at det rent faktisk var rart at kunne give bare en brøkdel af det tilbage.

Gabriel nikkede til Zens ord, inden han trak sig lidt igen. "Jeg er glad for at kunne være bare en smule behjælpelig" smilede han, som han greb kruset igen og nippede en tår af rommen. Han rynkede dog brynene ved hendes kommentar om satyrer. "De er til gengæld svære at fange" svarede han alvorligt. Han havde trods alt selv prøvet et par gange, og de var uhyre dygtige til at slippe væk. De løb Isarisk hurtigt, og det krævede virkelig planlægning, hvis man skulle sætte en effektiv fælde op.
Zen

Zen

Skulptør af Dæmonkroppe

Forvirret Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 271 år

Højde / 172 cm

Helli 21.11.2020 16:28
Zen kiggede ned på hornet, inden hun slæbt det over mod en af væggene, så hun kunne efterlade det der, uden at der var fare for at det væltede ned og knækkede mod gulvet. Det ville være noget af et brag, og hvis både hornet og gulvet gik i stykker, så ville hun i hvert fald føle sig en anelse demotiverende, til at starte med. Hun greb altid fat i et tabt eller ødelagt projekt med fornyet kreativitet når hun var kommet sig over de værste tanker.

Hun hoppede glad hen til bordet, for at bukke sig ned og selv gribe ud efter sit krus. ”Ja, det er også derfor jeg ikke har fået lov endnu,” indrømmede hun og rystede på hovedet før hun tog en god tår af rommen. Det brændte behageligt i halsen. ”Men det er også vigtigt at man ikke skader den, hvis jeg skal undersøge den. Der er så meget brugbar viden i sådan en, men hvis man kommer til at skære en sene eller muskel over...” Et højt suk undslap hende. Den fejltagelse havde hun lavet da hun var yngre, aldrig igen. Desværre var gift heller ikke godt, og i sidste ende var der ikke en god måde at dræbe folk på, hvis hun skulle have lov til at undsøge dem præcis som hun havde lyst til. Nogle gange måtte man gå på kompromis. For stressfaktoren ved at skære i et levende væsen opvejede sjældent at der ikke var andre skrammer.
Gabriel Erik Faust

Gabriel Erik Faust

Krystalisianer

Retmæssig Træls

Race / Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 1445 år

Højde / 187 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 27.11.2020 12:07
Gabriel fulgte Zen med blikket, som hun stillede hornet fra sig. Han kunne ikke helt skjule et forunderligt ansigtsudtryk, selvom der også lå noget i hans blik, der mindede om beundring. Han var stadig dybt fascineret af hendes evner til at skabe kroppe, og han var næsten overbevist om, at hun nok skulle få knækket koden til hornene. Det var kun et spørgsmål om tid.

Gabriel ventede med vilje med at sætte sig igen, til Zen nærmede sig bordet og så ud til at være færdig med hornet. Han var ikke typen, der sådan slækkede på det formelle, heller ikke når det var så afslappet som nu. Han nikkede dog til hendes ord om ikke at skade dem. "Det gør det så heller ikke ligefrem nemmere" svarede han med tydelig morskab i stemmen, inden han igen drak af koppen. Indvendigt priste han sig lykkelig over, at det var en af Zens kroppe. Ellers var han nok gået i gulvet på nuværende tidspunkt. Som han stadig sad med en halv kop rom, gav han sig tid til at tænke lidt over et samtaleemne. Han var ikke særligt god til small-talk, så det med at finde på noget at snakke om var ikke altid lige let.
Zen

Zen

Skulptør af Dæmonkroppe

Forvirret Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 271 år

Højde / 172 cm

Helli 30.11.2020 22:09
”Absolut ikke,” sagde Zen og nikkede lidt, for han måtte også kunne forstå noget så besværligt. Hun vidste ikke forfærdelig meget om hans arbejde, men lidt gjorde hun da, så forståelse for at indfange personer, virkede han til at kunne stå.
Zen kiggede lige en sidste gang mod hornet, inden hun tog plads ved bordet, og tog rommen op for at tage en ordentlig slurk af den. Hvor Gabriel måske havde svært ved at starte småsnak, så havde Zen absolut ikke det problem.

Med småsnakken faldt mere og mere rom dog også ned i deres krus, da Zen var rundhåndet med det, og hvis nogen af dem faktisk forlod hulen inden de havde fået sovet det væk, så ville de nok ikke gå helt lige, men Zen var ung, og var ikke så bekymret for tømmermændene der fulgte den næste morgen. 

Zen har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lorgath , Echo
Lige nu: 2 | I dag: 12