Dragonflower 08.02.2020 13:51
Sofus havde ikke rigtig troet på det kunne lade sig gøre, da Rofie havde fået idéen om at komme i badehuset. Han havde hørt om historien om 'havuhyret' og havde virkelig ikke noget behov for at gentage den!
Alligevel havde Rofie overbevidst ham om at det var okay, og at hende mor havde sørget for det ikke var et problem. Lidt tvivlende var Sofus taget med, men han havde prompte tabt kæben da han havde opdaget
hvorfor det ikke ville være et problem. De havde stedet for sig selv. Der var ikke et øje udover dem!
Sofus kunne ikke tro sit held. Ikke nok med han og Rofie faktisk havde kunne, sådan, slappe lidt af og lave normale ting for en gangs skyld, så var det her også en perfekt mulighed for at give Rofie den gave Sofus havde gemt på.
Sølvhalskæden var kølig mellem hans fingre, som han lod dem glide over den simple overflade, tænksom. Måske var det for tidligt.. Rofie virkede virkelig glad for at hendes mor var tilbage, og at have sit normale liv tilbage. Desuden, så var hun blevet væbner af lyset! Der var sket så meget..
Sofus lukkede hånden om amuletten, og gemte den bag ryggen med en stålsat mine. Måske ville Rofie hellere blive her, i Dianthos, med sin familie, men så måtte det være hendes valg!
Bestemt skubbede Sofus døren ud til badehallen op, og kiggede lidt på Rofie, som et fjoget smil voksede på hans læber. Hun så altså dejlig ud, også som pige. Sofus gik med forsigtige skridt, selvom han havde svært ved at holde sig tilbage. Men han var begyndt at snuble helt vildt over sine egne ben for tiden! Rofies mor sagde det var vokseværk, og var normalt for drenge på hans alder.. Drenge.. Det var mærkeligt.
"Okay Rofie, luk øjnene!" sagde Sofus som han nærmede sig
"Og ikke noget med at lurer før jeg siger til" tilføjede han hurtigt, som han nåde helt hen til Rofie. Hurtigt viftede han en hånd foran hendes ansigt, for at tjekke hendes øjne var lukkede, og bagefter plantede han et kys på hendes kind
"Heh, okay det var altså ikke overraskelsen. Den kommer her" sagde han, og lagde kæden over hendes hoved, og fjernede forsigtig hendes hår, så sølvsmykket lå fint om hendes hals.
"Du må kigge lige om lidt!" sagde Sofus mens han kravlede ned i vandet, så han kunne stå foran hende, i vand til livet.
"Okay, så må du kigge!" sagde han endelig, spændt på hendes reaktion. Halsklædens vedhæng var simple, men i solid sølv. Den var ikke synderlig kunstfærdig, og lignede mere en amulet end et smykke.
Han ventede lidt, og lod Rofie kigge på smykket inden han forklarede
"Så, ehm, jeg fik lagt min forvandlingsevne i en amulet til dig" han gik i stå der, usikker på hvordan han skulle fortsætte.