Killian
Staldmester ved Mathis Transport
Killian var faldet i søvn. Det havde været en følelsesmæssig udmattende dag for ham, og han havde sad sig i en boks med en hest, der kunne trøste ham lidt, men hesten havde været varm og høet behageligt blødt og til sidst var han gået kold, mens han ventede på, at Ez skulle blive bragt til ham.
Men lige så snart der lød en stemme ned igennem stalden, slog han øjnene op og var lysvågen. Hurtigt sprang han op og ud af boksen med hjertet oppe i halsen. Det første han så, var den halve mand, halve hest. En kentaur. For et sekund så han bare fascineret på væsnet, inden det gik op for ham, at der lå en krop hen over hesteryggen. Ezhno!
Med en svag desperat lyd løb han hen til kentauren og tog Ezhnos ansigt i mellen sine hænder. Halvelveren var ikke ved bevidsthed, men han trak vejret og Killian kyssede hans læber alligevel, inden han så op på den høje halvhest med tårer i øjnene.
"Tak," hviskede han og ville næsten ønske, at han kunne kysse ham også. Hestemanden smilede et mildt og venligt smil til ham, inden han lagde en hånd på hans skulder og gav den et klem.
"Hvor vil du have, at jeg skal bære ham hen?"
Killian pegede straks ned i den anden ende af stalden.
"Mit rum. Der er en seng, du kan... Åh, du kan nok ikke komme ind, døren er ikke så stor." Han måtte vel selv slæbe ham ind, men det burde han også kunne. Selvom Ez var stor. Men Killian var stærkere end han så ud, så...
"Det ser vi på. Måske jeg har et trick oppe i ærmet." Kentauren slap hans skulder og gik ned til døren, de fleste overså, fordi det bare så ud til at være et redskabsrum. Killian åbnede døren. Der var gjort klar til at Ezhno skulle komme.
Kentauren bukkede sig ned og så ind.
"Det bliver lidt trængt, men lad os prøve." Og så forsvandt muren. Killian stirrede måbende på det sted, hvor muren skulle være, men glemte det næsten igen, som halvhesten gik ind på hans værelse og fik langt sig ned ved siden af sengen. Han kunne også kun lige være der, tingene på reolen vippede faretruende, da han stødte til den. Killian fik mast sig ind, så de ved fælles hjælp fik Ezhno lagt i sengen.
Forsigtigt kom hestemanden på benene.
"Jeg har snakket med hr. Mathis og vi blev enige om, at vi lige vil vente at se, hvad der sker, inden vi tager nogen beslutning om, hvornår og hvordan vi får ham ud af byen. Men jeg tror også, at han er i god hænder her." Han smilede til Killian, der nikkede og svagt rødmede. Han så efter hestemanden, der åbnede en ny udgang i væggen og bakkede ud, helt uden at vælte noget. Hvad han gjorde derefter, lagde Killian ikke mærke til, han havde allerede sat sig på knæ ved sengen og knugede om sin vens hånd. Lidt efter begyndte han at vaske hans ansigt, ganske forsigtigt, med en klud. Halvelveren så frygtelig ud, næsten ikke til at genkende. Giles havde snakket om at få fat på en healer, men først senere på aftenen, når han var sikker på, at Ezhno kom frem. Forhåbentligt ville det ikke vare længe inden, at Giles kom for at tjekke op på tingene.
- 'Cause every time we touch, I get this feeling. And every time we kiss I swear I could fly -