Dragonflower 01.11.2018 13:27
Netrish lagde hoved en anelse på skrå som slottets herre hintete til noget hun manglede, men som han bød, lod hun det ligge. Det overraskede hende ikke at der var hans mening hun manglede noget, men tiden måtte vise, om hun var enig i hans tanke. Hun havde ikke energien eller viljen til at være nysgerrig omkring det for nu.
Som Valkar studerede elevernes blå øjne, ville han muligvis også ligge mærke til en anden detalje. For gnisten havde så sandelig forladt dem, men de mødte aldrig hans direkte. Hun fokuserede på hans næse, bryn, kinder eller mund, men mødte aldrig hans blik direkte, og tænkende tilbage, havde hun heller ikke gjort det ved deres første møde.
Netrish tog imod glasset lænede sig tilbage mod vinduskarmen, hendes blik rettet mod den søde væske, men fjerne og ufokuseret.
"Jeg er healet fint. Selvom det var en.. drænende affære, var jeg i stand til at bruge min gave..." hendes blik flakkede og hun lukkede dem i stedet og tog en tår af glasset. Hun drak ikke dybt, men tog en lille mundfuld, og lod smagen tager hende med sig tilbage i tiden, tilbage til en bedre tid, til trykkere tider.
"Men.. jeg er stadig træt, udmattet. Jeg vel sovet mere end jeg har været vågen siden" fortsatte hun og som hun drejede ansigtet væk faldt det lange, sorte hår nedover hendes skulder.
Hun viste det ikke var der svar han ville høre, ikke det svar han havde bedt om. Hun hævede glasset til sine læber, men stoppede lige inden de mødtes
"Jeg dræbte mit barn for dens faders synder. Jeg tog et liv uden at vide om det var hendes tid endnu.." hun sank en klump
"Jeg så hende.. række sin lille hånd ud mod mig.. jeg så livet forlade hende, uden hun så meget som havde haft chancen for at åbne sine øjne" hendes stemme var knap en hvisken. Netrish drak da, drak tungere end før, som kunne de nostalgiske dråber vaske hendes synd bort, og da hun stoppede igen var glasset næsten tomt.
You got what everybody gets. You got a lifetime.