Elveren, dværgen og rejsen mod frihed

Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 24.08.2018 18:37
Tusmørket var ved at falde på, da Eyad og Dal slog lejr for natten. De havde gået hele dagen, og Eyads fødder føltes, som om de var vokset mindst to størrelser. Han satte sig under kronen på den kæmpe grædepil, de havde søgt ly under, og ømmede sig lidt, mens han kæmpede sig ud af sin taskes stropper. Selvom han efterhånden havde vænnet sig til at gå hele dagen, så blev han stadig øm i kroppen. Han lænede sig mod træstammen med et grynt og lukkede øjnene en kort stund. Han kunne høre aftenbrisen rasle i bladene på de lange pilegrene, der hang ned omkring dem som et beskyttende gardin, og et eller andet sted ikke langt derfra pludrede en flod eller bæk. Vand betød muligvis fisk, og dét var Eyad ikke ked af. De havde masser af lufttørret oksekød med, hvis de ikke skulle kunne få fat i andet, men Eyad var ikke specielt vild med det. Det var sejt og tørt og uden smag. En friskfanget fisk steg over et bål… Det var straks meget mere lækkert!

Eyads mave knurrede højlydt, og han åbnede det ene øje for at se, hvad Dal var i gang med.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Historiefortæller og verdensmand

Kaotisk Dum

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 26.08.2018 22:13
Dal smilede ved synet af Eyad der havde smidt sig under træet. Elveren var nok ikke så vand til at gå som Dal var, men den skægløse dværg synes nu han var kommet hurtigt efter det! Og de længere ben gjorde, at selvom Eyad kun kunne gå halvt så mange skridt som den gæve dværg, så fuldtes de stadig ad så smukt.

Dals vildmands evner var også ikke så fantastiske som hans evner til at gå langt. Dal havde altid været van til at sove på kroer, eller slutte sig til en karavane på de længere ture. Han kunne starte et bål, også i dårligt vejr, men meget længere rakte hans overlevelsesevner ikke.

Dal svang sin egen taske af ryggen med et grynt, og strakte sig lettet. "Vi kan ikke være langt fra landsbyen nu!" erklærede han muntert. De var på sporet af kvinden fra legenderne, og Dal var sikker på de nok snart skulle indhente rygterne, og finde kvinden selv. Han kunne mærke det i sine tykke knogler!
Nynnene en lille melodi, fandt Dal sit vandskind frem og drak fra det. Til sin lette irritation fandt han det næsten tomt. Han sukkede "Stik mig dit vandskin Eyad, så skal jeg fylde det op! Det lyder til der er vand i nærheden"
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 26.08.2018 22:26
Eyad grynted og smilede lidt, mens han stak en hånd ned i sin taske og fandt sit vandskind frem. I stedet for at række det ud eller kaste det til Dal, holdt han det bare op og dinglede det i luften.

"Kom og tag det, flotte fyr," sagde han og smilede skævt til Dal, men så snart Dal rakte ud efter det, havde Eyad tænkt sig at hive dværgen ned til sig og kysse ham, indtil de begge blev forpustede. Eyad var i godt humør, og selvom han for få måneder ville have forsvoret at nyde at sove under åben himmel, så var han efterhånden blevet glad for det. Det betød også, at han ikke behøvede at bekymre sig om folk på naboværelser eller nysgerrige kroejere. Herude kunne han nyde Dal helt frit.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk Dum

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 27.08.2018 16:57
Dal lo muntert og trådte hen for at tage skinnet fra Eyad, da han pludseligt blev trukket med ned i stedet! Man skulle tro Dal havde vendt sig til Eyads luner efterhånden, men det kom lige meget bag på ham hver eneste gang.

Dal nåde at gribe sig selv mod træet bag elveren, så han ikke maste ham, og gengældte ivrigt Eyads kys til det så småt begyndte at svimle for ham, og han måtte trække sig væk og tage en dyb indånding. "din luskebuks!" lo Dal og gjorde mine til at rette sig op igen, hvis Eyad tillod det. De skulle trods alt stadig have vand og sat lejer op inden det blev mørkt, tænkte den praktiske dværg.
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 27.08.2018 17:07
Eyad sukkede; han havde allermest lyst til at hive bukserne af Dal og gøre uartige ting ved ham, men de skulle jo have vand og have sat lejren op, inden det blev mørkt. Han kunne jo altid hive bukserne af Dal senere…

Eyad pressede et sidste kys mod Dals dejlige mund, inden han rejste sig med ham og gik i retningen af vandet.

"Kan du fiske?" spurgte han, mens de gik, og lod sine fingre glide kærligt igennem Dals korte hår. Selvom han havde rejst sig, var han stadig i kissemisse-humør, og det var svært at holde fingrene fra Dal, når han nu gik rundt og så så dejlig ud.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk Dum

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 27.08.2018 17:27
Dal blev nok evigt overrasket over hvor bramfri Eyad opførte sig, men han kendte blikket i elverens øjne når han var kælen. Dal så en anelse alvorligt på Eyad, det måtte vente! Meeen han lavede alligevel en tilfreds lyd da Eyad kyssede ham endnu engang, inden de sammen gik mod lyden af vand.

"jeg har fisket et par gange før, ja, men sjældent med det store held. Men vi burde kunne tage et par gode grene fra pilen, og bruge som liner. Så mangler vi bare noget vi kan bruge som kroge" foreslog han og som de nåde kilden til lyden, en lille brusende flod, knælede han ned og begyndte at fylde vandskinnene.
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 27.08.2018 18:55
"Hmm," brummede Eyad som svar. Han havde selvfølgelig ikke lige tænkt over, at de slet ikke havde noget fiskegrej eller materialer til at lave noget. Til gengæld kom han så i tanke om, at han engang havde rejst med en karavane igennem ørkenene, da han først var stukket af hjemmefra. I karavanen var der en gammel gut, der kunne fange fisk med hænderne! Karavanen havde gjort holdt i en lille, frodig oase, der var vokset op omkring en sø, hvor vandet aldrig tørrede ud, fordi det kom fra en underjordisk kilde. Manden havde stillet sig på det lave vand og ventet helt stille, indtil han pludselig havde grebet ned i vandet og hevet en fisk op ved halen. Eyad havde været så fascineret af det, at han havde kigget på en hel dag. Men kunne han gøre manden kunster efter? Det var slet ikke sikkert.

"Måske…" begyndte han lidt usikkert – han havde ikke lyst til at gøre sig selv til grin foran Dal, men han havde også virkelig lyst til stegt fisk.

"Måske kan jeg fange fisk uden krog og stang," sagde han så, mens hans fingre stadig vimsede rundt i Dals hår. "Jeg har engang set en mand, der gjorde det."
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk Dum

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 31.08.2018 15:50
Dal kunne se Eyad tænke så det knagede mens de nærmede sig, og Dal nikkede opfordrenge da elveren lod til at han var ved at gå i stå, for at opfordre ham til at fortsætte i stedet. Og resten af foreslaget kom da også ud til sidst!

Dals smil gled op til siden og nikkede ivrigt "Det lyder bestemt muligt!" han gav Eyads skulder et entusiastisk klem, og kløede sig bagefter på hagen "Men jeg tror måske vandet her er for dybt til at jeg kan vade, uden at blive skyllet væk" brummede han lidt irriteret. Han var normalt ikke følsom omkring sin højde, men der var bestemt nogle gange hvor den var pokkers upraktisk!

"Måske hvis jeg finder en pind kan jeg spidse den lidt til, og bruge det som spyd! Så kan jeg fiske med inde fra kanten af" foreslog han, og så afventende op på Eyad, for at se om hans spidsørede ven synes om ideen. Det var trods alt Eyad der lod til at vide mest om det her. Dals hånd lagde sig mod Eyads læn som de talte, og hans blik faldt på vandet der pludrede afsted. Hvis de skulle ud i det, var de nok også nød til at smide bukserne... For pokker, han var begyndt at tænke som Eyad nu!
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 02.09.2018 05:34
Eyad kunne ikke helt lade være med at smile ved tanken om Dal, der blev skyllet væk. Han forestillede sig selv dykke efter ham og redde ham, ligesom Dal havde reddet ham den dag for mange måneder siden. Det var næsten ikke til at fatte, at der var gået så lang tid, eller at han engang havde levet sit liv uden at kende Dal. Eyads smil blev lidt bredere, da han mærkede Dals varme hånd på sin lænd.

"Det lyder som en fin idé," sagde han og lod sine fingre glide igennem Dals hår. Det var lidt svært at fokusere på mad, når han mest havde lyst til Dal, men Eyad tvang sig selv til det. Han var trods alt ved at blive halvsulten, og selvom et godt, langt put med Dal kunne tilfredsstille mange af Eyads lyster, så kunne det dog ikke gøre ham mæt.

Aftenluften var dejlig mild, så Eyad havde ingen problemer med at tage sine sko og bukser af. Før i tiden gik han aldrig med undertøj, men det var nu meget rart nu, hvor han brugte det meste af tiden på at vandre. Det kunne hurtigt blive ubehageligt, hvis man ikke gik med undertøj, havde Eyad lært.

Han kunne ikke lade være med at hive ned i bagdelen og vifte lidt med sin fregnede numse til Dal, inden han hev underklæderne op igen og forsigtigt vadede ud i de friske vand. 
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk Dum

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 07.09.2018 21:09
Dal tog sig selv i at stirre da Eyad smed sine sko og bukser, og hans øre blev enormt røde, da Eyad kvitterede med at vifte sin bagdel i hans generelle retning. "Få dem hellere op igen, inden en fisk flytter ind!" lo han en anelse fjoget. Der var nok gået længe, og Dal var blevet noget mere komfortable med Eyads nærhed, men elveren kunne stadig, uden at prøve særlig hårdt, få Dal til at rødme som en uprøvet ungmø.

De første minutter sad Dal bare på bredden og betragtede Eyad forsøge sig med fiskeriet, indtil det gik op for ham, at han nok burde lave noget selv.. i det mindste for fyldt vandskindene op!

Med et træt grynt skubbede Dal sig selv op igen, og begyndte at fylde vandskindene. "Det ser da ud til du snildt får styr på det der snart!" kommenterede Dal muntert, som han satte den sidste prop i. "Måske jeg skulle se at få startet et bål op, til at stege alle de fisk du snart fanger til os!"
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 08.09.2018 18:13
Det gjorde Eyad usigeligt glad at vide, at han kunne få Dal til at rødme og grine fjoget. Han kæmpede stadig med mindreværdskomplekser og nagende tvivl, for han vidste jo godt, at Dal ikke normalt var sammen med mænd, og det var en evig og konstant frygt, at Dal ville vågne op en dag og indse, at Eyad bare var én stor fejltagelse. Eyad havde faktisk ofte mareridt om det, og nogle gang fik det ham ligefrem til at ønske, at han kunne være ligeglad med Dal, for så ville det gøre mindre ondt, når Dal en dag uundgåeligt ville forlade ham. Det var ikke altid fest og ballade at være forelsket, og Eyad forstod pludselig godt, hvorfor der fandtes så mange klagesange om kærlighed.

"Jeg synes hellere, du skulle lave en lille orm, der vrikker rundt om mine fødder?" spurgte han med et smil, der ikke afslørede alle hans bekymringer. "Så kan vi lokke nogle fisk til lidt hurtigere."
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk Dum

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 24.09.2018 20:22
Dal sov nok tungt normalt, men det betød ikke at han i sin søde søvn, når Eyad lå uroligt, var så langt væk at han ikke stadig lagde en arm om elveren, og åndede tungt mod hans partners hals og øre.

Der var ingen tvivl der, i Dals drømme, om at det var det rigtige. Det var ikke engang et spørgsmål. Hvad end der gjorde Eyad urolig eller utryg kunne det ikke nå forbi Dals favn. I den unge dværgs søde søvn var der ingen tøven eller frygt.

Ved bredden lo Dal hjerteligt "Der er ingen små orme her!" dværgens latter blev til et skævt, smørret smil "Og hvis du smider bukserne bliver de bare skræmt væk! Ej før har så mægtig en søslange krydset deres vej!" drillede han godmodigt.
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 24.09.2018 20:40
Eyad kunne ikke lade være med at grine højt at Dals dårlige vittigheder, og han skræmte sikkert alle fiskene væk med sin latter, men han var ligeglad. Han blev faktisk nødt til at opgive fiskeriet for en stund, så han kunne vade hen og vikle armene om Dal og kysse ham lidenskabeligt. Det var ikke engang, fordi han var i hurlumhej-humør (selvom han altid var frisk på den slags), men han kunne simpelthen ikke lade være, når Dal nu var så sød og dejlig.

"Du fortæller verdens dårligste vittigheder, Dalán Handrinson," mumlede Eyad mod Dals læber, selvom det var helt tydeligt på hans ansigtsudtryk og latter, at han på ingen måde mente det.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk Dum

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 30.09.2018 16:32
Dal modtog Eyads våde favn gladeligt, og holdt elveren tæt, mens han gnækkede mundret. Til Rubinien med fiskene! De havde stadig rationer, og selvom de ikke var særlig spændende, så ville de ikke sulte, og Dal synes ærligt talt Eyads frie latter i solnedgangen var det værd, nu og til enhver tid.

"Så må du have verdens dårligste humor!" gav dværgen igen, og gnækkede muntert mod den andens læber, inden han trak sig en anelse tilbage, så han kunne se hele Eyads grinende ansigt "For du bliver da ved med at grine af dem!". Dal slap Eyad med den ene hånd, og prikkede blidt Eyad i brystet, med en bred finger. 

"Såå vil du give fiskeriet et forsøg mere, eller skal vi gemme dit legendariske fiskeri eventyr til en anden lejlighed?" spurgte Dal. Der var noget andet han skulle snakke med Eyad om, noget han viste han burde have sagt før, men som han endnu ikke havde fundet den rigtige indgangsvinkel på. Det var vel heller ikke så vigtigt. De kunne sagtens bare fortsætte som de havde gjort indtil videre!
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 30.09.2018 17:44
"Hvis jeg har dårlig humor, så er det udelukkende din skyld!" grinede Eyad og gav Dal et klem. "For min humor var fabelagtig, før jeg mødte dig."

Han tog Dals finger og kyssede den, inde han slap dværgen og og trådte op på bredden. "Mit legendariske fiskeevetyr går ingen vegne," sagde han og viftede med fødderne for at få vandet rystet af dem. "Desuden er jeg ret sikker på, dine dårlige vittigheder har skræmt alle fisk i miles omkreds."

Eyad tørrede sine fødder af i det bløde græs, inden han gik tilbage til sin tøjbunke og begyndte at tage sine bukser og sko på igen.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk Dum

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 05.10.2018 23:00
Dal grinede med Eyad "Jamen den skyld må jeg så tage på mig, Oh herre af den Fabelagtige humor!" drillede han og holdt Eyad fast i et lille klem bare et øjeblik, inden han lod elverende trække sig helt væk. "Ah, jeg ser det er et krævende publikum her til aften. Måske jeg bare skulle fortælle dem en godnat historie, og når de så alle falder i søvn og driver til overfladen, så kan du bare samle dem ind!".

Dal betragtede stille Eyad mens han tog sit tøj på igen. Så ingen fisk i aften. Men det var måske ikke så skidt igen. Dal havde ringe vildmands egenskaber, og de få han havde, inkluderede ikke at rense fisk.. eller noget andet vildt for den sags skyld! Han havde set andre gøre det flere gange, men havde altid holdt sig selv belejligt optaget af andre opgaver, når det skulle gøres. Blod var ikke lige Dals ting.

Med et suk skubbede Dal de distraherende tanker fra sig, og talte igen, mens hans fingre fumlede med et græsstrå "Ehm Eyad? ... hvordan.. hvis vi nu var på vej tilbage mod Dianthos, hvordan ville du så have det med det?"
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 05.10.2018 23:06
Det lignede bestemt ikke Dal at været tilbageholdende, så da Dal mumlede Eyads navn og så tøvede lidt, så Eyad straks op, mens han snørrede sin bukser i livet. Han lyttede, mens Dal fik talt færdigt.

Et lille smil bredte sig på hans læber ved Dals spørgsmål.

"Altså, jeg vil jo helst ikke fanges igen, og... jeg troede, vi skulle finde en eller anden troldkvinde, der kunne trylle mine ører runde?" sagde han og satte sig i græsset, så han kunne trække sine sko på. "Har du da fået en anden idé?"
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk Dum

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 07.10.2018 21:56
Dal rystede hurtigt på hoved "Nej! Nej, det er stadig planen! Men i sidste by, hvor vi gjorde holdt for at få forsyninger, spurgte jeg mig lidt omkring. Og jeg fandt en gut der påstod at have mødt hende, faktisk mødt hende, og at hun var på vej mod Dianthos, til Leanders temple af alle steder" forklarede han hastigt, uden meget af sin normale veltalenhed, men i stedet med lige dele frustation og undskyldende, med en lille del håbløshed. Det føltes unægteligt som om guderne gik ud af deres vej til at gøre Eyad og hans vej så besværlig som overhoved muligt.

Først flygtet fra Dianthos, blot for at problemerne forfulgte dem sydpå, og nu tvang deres vej dem hele vejen tilbage, lige ind i dæmonens hule! De kunne ikke have været heldige og mødt hende på vejen, eller fundet et sted de kunne ligge i skjul indtil Kiles Orden blev væltet. Nej, de skulle tilbage til Ordenes højborg for at finde den frihed de søgte til Eyad, for at han endelig bare kunne få lov til at være i fred!
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 08.10.2018 20:11
Det virkede helt utroligt, at Dal faktisk havde mødt en person, der rent faktisk havde mødt kvinden, de ledte efter. Så var hun altså ikke blot en legende? Eyads hjerte begyndte at slå lidt hurtigere, mens han lyttede til Dal. 

"Jamen, hvad venter vi så på?" spurgte han og fløj straks op for at komme på benene. Inderst inde vidste han jo godt, at det var for sent at drage videre i dag, men hans krop var pludselig fyldt med adrenalin og spænding. Kunne den her skøre idé virkelig lykkes? Kunne han og Dal virkelig leve i fred uden konstant at være bange for Kilepræsterne? Det lød næsten for godt til at være sandt.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk Dum

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 08.10.2018 21:30
Dal kunne ikke andet end grine af ren og skær lettelse over Eyads reaktion. Pludselig viste han ikke hvad han havde været så nervøs for, eller hvorfor han havde forventet elveren have nogen anden reaktion. Tossehoved havde for pokker været klar på at klippe sine ørespidser af!
Så at vade lige lukt tilbage og spytte Ordenen i ansigtet var da ingen sag. Og hvis de blev fanget? Jamen så måtte Dal vel bare redde ham igen! Og denne gang forhåbentligt inden Eyad havde mulighed for at hænge så længe, eller blive helt så... desillusioneret som han var sidst. Det var ikke at Dal ikke havde nydt elverens 'tak', men det havde siden vist sig, at Dal langt foretrak Eyads nærgående selskab, når elveren ikke så ud som om han kunne drætte om af anstrengelse hvert øjeblik det skulle være.

"Vi venter på daggryet!" lo dværgen og klappede sig en gang på maven "og aftensmaden! Hvis jeg skal holde dig skjult hele vejen igennem byen får jeg brug for alt den energi jeg kan få, og en god nats søvn" sagde han med et blink. Elverens energi var smittende, men der ville intet godt kommer ud af hvis de rejste igennem natten.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Echo, Lorgath
Lige nu: 2 | I dag: 12