Pavillonen i baghaven var blev udstyret med masse bløde puder, så Oswald kunne ligge i skyggen, det var ikke fordi at solen kunne genere ham meget, med hud farve brun af ørken solen, kunne solen i norden ikke gøre meget mere. Aften havde trukket sig på, og Oswald var stadig i haven efter solnedgang. Hans tjenestefolk havde stille et bord med mad ud til ham, så han kunne spise, når det lystede ham, ikke fordi at han havde behøvet for spise, den slags var bare dødelig vane. Bedst som Oswald var ved lukke sine øjne kom der en stemme bagfra. ”Undskyld at jeg forstyrre herre, men der en kvinde som ønsker at se dem” tjenestepige, som stod er par meter væk, observerede hvordan at hendes herre satte sig op. Han så træt ud, hvis hun selv skulle sige det, men den slags kunne hun ikke sige højt.
Oswald var en smule overrasket over at han havde besøg på denne tid, men han kom i tanke om dæmon, Lykke, hun dukkede op om aften, sent endda. Måske var hun tilbage efter flere slaver. Med den tanke kom Oswald på bene med det samme, ”Sig at jeg kommer om et øjeblik,” tjenestepige lavet et buk før at hun gik tilbage indenfor.
Oswald gik ind de åbne døre til hans soveværelse, hvor han tog den skjorte som lå på hans seng, han knappede den mere anstændig, end hvis han havde været alene. Der efter gik han ind i stuen. ”Jeg beklager den korte vente tid,” sagde han kort mens han gik ind i lokalet.
Krystallandet