Terra Seaqua

Terra Seaqua

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 96 år

Højde / 198 cm

Terra 29.04.2015 14:05
Solen dansede hen over vandoverfladen og Smaragdøen's tvilling sås tydeligt som en spejling.
Under vandet var alting stille, men lige så snart overfladen blev brudt var der fugle skrig, vinden i træerne og vandet der slog mod klipperne i dovne bevægelser.
Terra havde trukket sig op på et lille klippe fremspring, hvor hun slog dovent med halen og påvirkende vandets rytme.
Hun havde brugt hele dagen på at jage, men lysten havde ikke helt slået hende og da sulten ikke var umulig at ignorere endnu, valgte hun at udskyde det lidt længere.

De sidste par dage havde været mere end bare kedelige, af og til havde hun haft lyst til at grave sig ned i sandet og bare blive der. Desværre var der mere kedeligt end at svømme rundt og lave ting man ikke gad. Turen til Smaragdøen skulle havde fået hende på andre tanker, men det virkede som om at en kold og klam ligegyldighed havde lagt sig over hendes skel som olie.

officiel blogtråd, alle kan deltage
Nerida Sissam

Nerida Sissam

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Nerida 29.04.2015 14:45
Nerida lå på en blød seng af søgræs dammen med sin ældste søster, Lyra, da hendes yngste bror, Velox, kom svømmende mod dem med høj fart, og tydeligvis med et rekord-højt adrenalin-niveau. Han var så meget oppe at køre, at han knap nok kunne formulere sig. "Nerida! Lyra! I vil ikke tro hvad der lige er sket! Der var en jæger fra havfolket som kom efter mig, og gæt hvad jeg så gjorde!" Uden at give dem et sekund til at svare, fortsatte han. "Jeg slog hende! Jeg tog kampen op, og jeg slog hende! Er jeg ikke bare sej?" Nerida og Lyra kiggede på hinanden og rullede så med øjnene. Det var tydeligt at se på Velox, at han ikke havde været i kamp. Desuden vidste de begge, hvor dygtige havfolkets jægere er, så havde han taget kampen op, havde han aldrig levet til at fortælle historien. Han tog deres ignorerende som en imponeret reaktion, og svømmede selvtilfreds afsted for at finde søsteren Savis, broderen Salii, og forældrene Carmen og Saltatio, så han også kunne prale til dem. Det var ikke en sjældenhed at Velox lod fantasien løbe af med ham, til han havde overbevist sig selv om at det han ville have skulle ske, rent faktisk skete. Han var ikke særlig klog.

Men selvom det var tydeligt at Velox bare fandt på at han havde slået en jæger, begyndte Nerida alligevel at tænke på det. Hvis der var en jæger i nærheden, havde Velox sandsynligvis svømmet fra hende, hvilket var lidt komisk at tænke på. Men på den anden side, hvis der var en jæger i nærheden, ville hendes familie så være i fare? Nogle havfolk anser jo delfiner for værende en delikatesse. Hvad skulle hun gøre, hvis jægeren kom efter hendes familie?
Terra Seaqua

Terra Seaqua

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 96 år

Højde / 198 cm

Terra 29.04.2015 14:57
Terra gnubbede ryggen mod stenen og lod hendes blanke øjne stirrer op mod solen.
De fleste havfolk ville ikke kunne holde solens lys i, men for Terra betød det ikke meget. Hun var ikke i stand til at se meget over vandet, da hendes iris var dækket af et hvidt lag, der fik hende til at se blind ud. Heldigvis var hendes sanser forstærkede nok til at bryde op med det dårlige syn.
Hun sukkede, skulle hun nå at få en god fangst med hjem? Det ville være pinligt at vende tilbage til slottet uden noget. Delfinen fra tidligere ville være en god pris, det krævede bare at hun sporede den igen og overraskede den, da den svømmede alt for hurtigt.
Hun gled langsomt ned af stenen og blev snart opslugt af det mørke vand der kærtegnede hele hendes krop og bød hende velkommen hjem.

Hun svømmede ned på bunden hvor hun havde placeret sit spyd i sandet og med et enkelt slag med halen var jagten endnu engang begyndt
Eveana Niraame

Eveana Niraame

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 22 år

Højde / 171 cm

Eveana 03.05.2015 15:25
Eveana svømmede ud af byen og ud mod sit næste eventyr ude i det store blå hav.
Det var første gang hendes forældre ikke havde protesteret, da hun fortalte dem at hun og en ville svømme ud på eventyr så hun svømmede i højt humør.
Hun havde svømmet i noget tid og kom forbi flere undervands grotter som hun svømmede ind i , men da hun kom ud fra en af grotterne, så hun en anden havfrue svømme rundt nede på bunden.
Hun svømmede efter hende, men holdte sig et godt stykke fra hende da hun kunne se at hun havde et spyd i hånden.
Nerida Sissam

Nerida Sissam

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Nerida 04.05.2015 14:05
Alt åndede fred og ro hos Nerida og hendes familie. Det var dejligt stille efter at Velox var svømmet væk igen. Han havde nu altid været den med mest energi, så det var nu meget rart når han var ude og udforske de omkringliggende vande. Freden varede dog ikke længe, for pludselig kom han svømmende mod hende igen. Men denne gang stoppede han ikke op for at blære sig. Han svømmede forbi så hurtigt at Nerida og Lyra blev fanget i hans strøm, og tumlede rundt et kort øjeblik. Da de fik sig rettet op igen, så Nerida en anden havfrue, blå med frygtindgydende røde fangearme som hår, komme svømmende i deres retning med fuld fart. Det var tydeligt at se på spydet i hendes hånd, og ilden i hendes øjne, at hun var en jæger. Sandsynligvis den jæger som Velox tidligere var svømmet fra. Som den eneste havfrue i familien, besluttede Nerida sig hurtigt for, at forsøge at konfrontere jægeren, og redde sin dumdristige bror. Hun svømmede ud foran jægeren, som fortsatte direkte ind i hende. De tumlede rundt, men jægeren fik hurtigt rettet sig op. Men inden hun kunne nå at svømme væk, greb Nerida fast i hendes arm. "Stop!" råbte Nerida. "Du må ikke dræbe ham! Han er min bror! Min familie!"
Terra Seaqua

Terra Seaqua

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 96 år

Højde / 198 cm

Terra 04.05.2015 23:22
Terra rev sin arm fri og skubbede pigen væk.
Hun kneb øjnene sammen og forsøgte at aflæse den unge havfrue.
"Din bror?" Fnøs Terra og lod blikket vandre bag havfruen, hvor hun fik øje på noget der kunne ligne havfruens hjem. Terras hår vred sig i utilfredshed, men hun reagerede ikke videre på det.
En havfrue med en delfin som bror? Det var den mærkeligste undskyldning hun længe havde hørt, men havfruen var for ung til at være jæger og bar ingen våben, så det kunne ikke være fordi hun selv ville have fat i det møre kød. Måske var nogle af hendes venner længere henne for at fange den, mens hun afledte Terra?

Hun fnøs, før hun snoede sig let forbi den unge havfrue. Pigen var kun omtrent 10 cm lavere end hende, men Terras knoglebygning var stærkere og i forhold til den unge havfrue var hun slank og muskuløs, hun ville ikke have et problem med at få hende ud af vejen, hvis hun blev et problem. De unge fra havfolket lagde sig af og til ud med de ældre, udelukkende for at fejle. Selvom hende her virkede mere fredelig end tang, kunne man aldrig vide og Terra var opmærksom på hendes ryg, før hun genoptog jagten.
Eveana Niraame

Eveana Niraame

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 22 år

Højde / 171 cm

Eveana 05.05.2015 17:04
Eveana så hele episoden med de to havfruer der stødte sammen og overhørte deres samtale.
"Hendes bror" tænkte Eveana mens hun på afstand studerede de to havfruer.

"Hende med det lange blå hår har jeg aldrig set inde i byen" Eveana kendte mange af de havfolk der bor i Aquarin,
ikke personligt med hun kender deres ansigter men hende med det blå hår havde hun aldrig set før.

"Hvis jeg svømmer med al min kraft burde jeg kunne nå hen til delfinen før jægeren gør det" Eveana så den vej som delfinen havde svømmet.

Hun kunne svagt skimte delfinen der flygtede, og satte efter den i fuld fart.
Da hun næsten var henne ved den råbte hun "Hey vent! Jeg vil hjælpe dig med at undgå jægeren"
Det virkede ikke som om den hørte hende så hun prøvede at svømmede hen ved siden af den.
Nerida Sissam

Nerida Sissam

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Nerida 05.05.2015 17:14
Velox, stadigt svømmende så hurtigt han kunne, så forvirret på havfruen ved hans side. "Lad mig være!" råbte han forpustet. "Jeg vil ikke dø! Forsvind fra mig, og tag din ven med! Jeg vil ikke være dagens fangst!"
Eveana Niraame

Eveana Niraame

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 22 år

Højde / 171 cm

Eveana 05.05.2015 17:42
Eveana fik fat i hans finne og prøvede at stoppe ham.

"Jeg vil ikke gøre dig noget..jeg vil hjælpe dig" Velox så endnu mere forvirret på Eveana "Er du ikke sammen med jægeren?"
Eveana smilede "Nej det er jeg ikke...jeg spiser slet ikke fisk" Hun fik ham endelig stoppet og hev ham ind mellem noget højt tang der var nede på bunden.

"Jeg hørte at du er søster med hende der har det lange blå hår, og da hun fandt ud af at jægeren var efter dig, lignede det at hun blev ked af det, så jeg besluttede mig at hjælpe dig"
Velox begyndte at smile lidt og nikkede "Jeg stoler på dig....men hvad skal vi gøre? jægeren er nok lige bag os"

"Her er et godt gemmested....jeg svømmer ud og holder øje med jægeren, du venter her indtil jeg kommer tilbage"
Velox nikkede og svømmede længere ind mellem tanget så man ikke kunne se ham.

Eveana tænkte at de nok ville være klogest at gøre sig usynlig så jægeren ikke ville blive mistænklig over at hun svømmede rundt omkring det høje tang.
Så Eveana gjorde sig usynlig og svømmede ud fra tanget for at holde øje.
Terra Seaqua

Terra Seaqua

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 96 år

Højde / 198 cm

Terra 06.05.2015 14:07
Terra var kommet et godt stykke væk fra den unge havfrue, men havde allerede tabt sporet af delfinen. Hun kunne mærke hvordan vreden nærmest pumpede sig ud af hendes hjerte og løb som gift ud i hendes åre, mens hendes temperament var ved at nå til en ende.
Dagen kunne ikke blive meget værre, hun burde tage tilbage og spidde den unge havfrue, men hun var godt klar over at det ikke ville være et smart træt og at det kunne udløse panik og vrede hos alle. Men hun burde få hjælp, hvor mange svømmer rundt midt ude på havet alene og påstår at de er i familie med delfiner? Hun kunne komme grueligt til skade. Terras forsøg på at være bekymret dækkede kun lige akkurat hendes irriterede tanker om at hun ville ønske at den unge havfrue kom til skade og hvordan hun ville ønske at hun var årsagen til det.
Hun bed sig i læben i vrede mens hun svømmede videre i håb om at den skide delfin ville dukke op igen.
Nerida Sissam

Nerida Sissam

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Nerida 06.05.2015 22:00
Nerida var svømmet efter jægeren, men hun var langt fra havets hurtigere svømmer, så jægeren var hurtigt nået fra hende. Nu ledte hun bare bekymret efter sin dumme lillebror. "Velox! Velox, hvor er du?!" råbte hun, mens hun fortsatte i den retning jægeren var svømmet. Hun var ved at give op, og skulle til at sætte sig i sandet på havbunden og græde over tabet af sin bror, da hun så en anden havfrue dukke op ud af det blå. Forvirret, frustreret og bekymret svømmede Nerida hen til hende. "Har du set en ung delfin svømme forbi her? Eller en jæger? Fik hun ram på ham? Åh, bare hun ikke gjorde, jeg ville ikke vide hvordan jeg skulle fortælle min familie, at Velox er død! Jeg kan ikke håndtere flere dødsfald omkring mig!" Hun plabrede bekymret og oprevet løs, indtil den anden havfrue stoppede hende for at svare.
Eveana Niraame

Eveana Niraame

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 22 år

Højde / 171 cm

Eveana 06.05.2015 22:55
Eveana, der havde gjort sig synlig igen da jægeren ikke længere var at se, kiggede på havfruen med det lange blå hår og puttede en hånd over hendes mund for at få hende til at stoppe med at tale højlydt.
"Shhhhhh.....Jeg ved hvor din bror er, men du bliver nød til at være stille okay" hun tog hendes hånd og førte hende ned til tanget hvor Velox stak hovedet frem da han hørte hans søsters stemme.
"Nerida" sagde Velox og svømmede ud til de to havfruer.
Terra Seaqua

Terra Seaqua

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 96 år

Højde / 198 cm

Terra 07.05.2015 12:02
"Hej piger"
Terras stemme kunne skærer igennem selv det mørkeste område af havet og få det til at krympe sig sammen. Hendes stemme var isne og hendes mælkehvide øjne, der spejlede de tre skikkelser foran hende gjorde det klart at hun ikke havde tænkt sig at deltage i deres lille "familiesammenkomst".
Hun havde hurtigt bemærket at noget ikke var som det skulle være og da hun havde hørt lyden af den unge havfrue, kunne hun have flået håret ud på sig selv af raseri. Hun skulle ikke snørres af to børn, der troede alt bare var en leg.
Den stemme de fleste havde i deres hoved der kaldtes fornuft var en minoritet hos Terra når hun først var blevet vred og det eneste hun kunne tænke over var hvordan havfrue egentlig smagte. Tanken burde have vækket afsky i hende, men lige nu, oversteg de tre den afsky.
Hun svingede sit spyd, så hun ramte den nyankomne havfrue på siden af hovedet (dog ikke med selve klingen), ikke noget der slog hende ud, men Terra vidste at slaget var nok til at få det til at sortne for øjnene et øjeblik, så hun selv kunne nå at reagere. Hun var ligeglad med delfinen nu, det handlede om noget helt andet. Med et enkelt sving med halen var hun hos den unge havfrue og lod sin venstre hånd lukke sig om halsen på hende.
Deres ansigter var tæt på hinanden og hendes hvide øjne genspejlede den frygt der kort løb over havfruens ansigt.
"Morer du dig?" Nærmest hvæsede hun.
Bare skræmme, ikke skade. Terra vidste hvad straffen på skade af to unge havfruer ville kunne fører til, hun skulle bare lade dem vide, at det var sidste gang de stod i vejen for hende.
Nerida Sissam

Nerida Sissam

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Nerida 07.05.2015 12:48
"Gør med mig hvad du vil, men lad Velox være, han er bare en dum lille dreng, han ved ikke bedre!" sagde Nerida til jægeren. "Nerida, nej, jeg er ikke det værd!" sagde Velox og forsøgte at klemme sig ind mellem de to havfruer for at skille sig ad. Jægeren hørte tydeligvis kun delfinlyde fra ham, for hun så meget undrende ud, da han kom masende. Nerida forsøgte at skubbe Velox væk. "Se nu bare at komme væk, dit fjols! Svøm hjem til far og mor, så hurtigt du kan! Du ville være et større tab for dem end mig! Og hvad med Salii? Skal han pludselig leve uden en lillebror? For ikke at tale om Lyra og Savis! De ville være knuste over at miste dig!" Velox fortsatte med at presse på. "Men de ville også være knuste over at miste dig! Jeg ville være knust over at miste dig!" "Kom nu bare væk!" råbte Nerida og gav ham et kraftigt spark med halen. Forvirret, fortvivlet og tøvende svømmede Velox endelig hjem.
Terra Seaqua

Terra Seaqua

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 96 år

Højde / 198 cm

Terra 07.05.2015 14:39
Terra snerrede højlydt. Måske ville det være bedst at gøre en ende på den piges lidelser, hun var tydeligvis ikke rask i hovedet. Men hvorfor skulle hun tage sig af det? Måske netop fordi at pigen havde været dum nok til at blande sig i hendes jagt.
"Måske skulle jeg beholde dig? Det virker som om du tiltrækker min livret" Sagde hun og lagde hovedet let på skrå, med et isne tonefald.
Eveana Niraame

Eveana Niraame

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 22 år

Højde / 171 cm

Eveana 07.05.2015 22:57
Eveana var stille ved at komme til sig selv igen og kunne nu ane skikkelsen af de 2 havfruer.

Hun tog sig til hovedet, rystede på hovedet og kunne nu tydelig se jægeren tage kvælertag på havfruen med det lange blå hår.

Eveana tøvede kort med bestemte sig for at hjælpe, så hun svømmede hen til jægeren og tog fat i hendes arm, og for at få hende til at give slip.

"Slip hende!" Hun hev alt hvad hun kunne i jægerens arm med hendes blik på spyddet for at sikre hun ikke fik det i hovedet igen.
Terra Seaqua

Terra Seaqua

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 96 år

Højde / 198 cm

Terra 09.05.2015 23:53
Terra lo let da den anden havfrue kom til "undsætning". Det var jo en hel fest det her! En halvfed havfrue med delfin-problemer og en havfrue der åbenbart fuldt og fast troede på at hun skulle være dagens helt. De begge var små børn sammenlignet med Terra og det var tydeligt at se. De unge havfruer var stadig silkeglatte i hud og hår, mens hele Terras krop var godt og grundigt mærket.
Havfruens indblanding gav Terra lyst til at blive ved, selvom hun var i tvivl om det var hensigten.
Terra slap sit greb om havfruen med det grønne hår, udelukkende for lynhurtigt at vende sig og slå sin hale ind i maven på den lyshåret.
"Man kan da ikke sige du har en kedelig dag" Hviskede Terra i den lyshårets øre, da hun svømmede rundt om hende. Hun følte sig som en haj, men en haj kunne heller ikke blive ved med at lege med maden og Terra havde skræmt dem længe nok. De var trods alt begge unge, men selv de unge af havfolket måtte lærer nogle manere en dag.
"Svøm over og leg med din veninde" hvæste hun og lod svømmede langsomt væk.

Meldte den dårlige samvittighed sig? Ikke just, bare vrede over stadig ikke at have fundet en bytte.
Eveana Niraame

Eveana Niraame

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 22 år

Højde / 171 cm

Eveana 18.05.2015 11:28
Eveana holdt sig på maven, hvor jægeren havde slået hende med halen og stivnede da jægeren hviskede ind i hendes øre.
Eveana svømmede langsomt over til hende med det blå hår mens hun stadig holdt sig til maven, den mavepuster jægeren gav hende var kraftig og tog lang tid at komme sig over, men da hun endelig kom over til hende med det blå hår lagde hun sine hænder på hendes skuldre "Er du okay?"
Hun så hende i øjnene og ventede på et svar.
Nerida Sissam

Nerida Sissam

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Nerida 18.05.2015 14:57
"Jeg klarer mig" svarede Nerida. "Men jeg håber virkelig at Velox er kommet helskindet hjem. Åh nej, hvis jægeren kommer tilbage bliver vi nødt til at finde et nyt sted at bo! Jeg må nok hellere advare mine forældre! Men det ser ikke ud til at jægeren kommer tilbage lige med det samme, så det kan vente lidt. Tak for din hjælp, havde det ikke været dig, havde Velox sikkert været filleter omkring nu. Jeg hedder Nerida, hvad med dig? Og hvordan kan det egentlig være at du lige svømmede omkring her? Jeg er selvfølgelig taknemmelig for at du var her til at redde min dumme bror, men det er da alligevel ret langt fra byen at være for en almindelig havfrue som dig? Jeg mener, du ligner ikke just en jæger, så hvad laver du egentlig her?" Nerida så undrende på den anden havfrue.
Eveana Niraame

Eveana Niraame

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 22 år

Højde / 171 cm

Eveana 18.05.2015 15:07
Eveana smilede til Nerida og lavede et lille buk for sjovt.

"Mit navn er Eveana, jeg er eventyrer og jeg var på vej ud for at udforske nogle grotter her omkring da jeg stødte på jægeren"

Eveana grinede lidt og fortsatte "jeg er frygtelig nysgerrig ser du, og da jeg så jægeren svømme rundt tænkte jeg at det ville være sjovt at følge lide efter hende......Det viste sig bare at give bagslag"
Hun tog sig til maven hvor smerten stadig var intens efter jægerens haleslag.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti, Mong, Krystal , Echo, Lux
Lige nu: 5 | I dag: 12