Hun knurrer da han siger kæledyr.
"Jeg var en af pashaens eksotiske piger, som han sendte efter når han havde lyst til mig. Jg flygtede derfra, fordi han var en ond ond mand! JEg er ikke nogens
kæledyr! JEg er ikke noget dyr, det siger Kijo selv!" skynder hun sig at protestere efter at have forklaret. Hun sidder såret med ørerne faldet ned på siden af hovedet og ser ned på sine hænder, som hun griber om sine ankler med. Som hun sidder der i skrædderstilling udgør hun med et en træt, ynkelig lille skabning. "Alting var så svært indtil jeg mødte Kijo," siger hun lavmælt, "og nu er han død." Hun græder ikke længere. Der er gået for mange år, men hendes skuldrer hænger, og hun llægger hovedet let på skrå og betragter sine tre tæer, som hun vifter med, da vinden blæser sand ind over dem. Traurigt betragter hun de flyvende sandkorn alt for dum til at se dem som tiden, der flyver, og ser ikke andet end små irriterende sandkorn, der forhindrer hende i at komme hjem og se til den døde ven. "JEg var så vred, da han døde," siger hun nærmest til sig selv, "at alt var ligemeget, og jeg ønskede bare at dø. Så jeg tog på hævntogt for at slå pashaen og alle dem, der beskyttede ham ihjel. JEg havde aldrig tænkt så langt som til rent faktisk at gøre det.. og hvad så nu? Nrrrh." Med et tungt suk slap hun anklerne og lænede sig op ad stenen, før hun betragtede ham, som han sleb sit våben. Lyden mindede hende om når hun selv hvæssede sine kløer, og der var noget beroligende velkendt ved den, der fik hende til halvt spindende at lukke øjnene let i. At han bare et våben generede hende ikke, for hun havde stadig ikke noget ønske om at leve videre, og ønskede han at slå hende ihjel, var hun ikke sikker på, hun overhovedet ville forsøge at forhindre ham. Men der var nu noget ved elveren som hun godt kunne lide. Måske fordi han heller ikke var et menneske, og hun fantaserede om, han også ønskede brændende at være det. Det gav hende en smule trøst ikke at være den eneste mærkelige skabning derude, og sammen med lyden af slibningen af sværdet, var hans selskab meget behageligt.
Vinden tog i hendes hår og lod de røde lokker danse fra hendes hoved. Hun viftede kort med ørerne, der havde rejst sig et par centimeter igen, og hun så ud over ørkenens sand, der havde været hendes virkelighed de seneste dage, hvis da ikke en uge. Hendes dyriske stedssans havde ledt hende sikkert af sted, og hun var helt klar over hvor, hun befandt sig. Det var hun derimod ikke klar over om elveren vidste, men hun anså ham for at være noget ikke-menneskeligt, som for hende var ensbetydende med et dyr, og han måtte derfor have nogle dyriske evner af den ene eller den anden art - det var kun logisk. Så han måtte også vide hvor han var ... men hvorfor var han her? Hun havde fortalt ham om sit eget ærinde, mens han helt havde forstummet om sit. Med et lille "nyah," strakte hun benet ud, så hendes fod lagde sig mod hans ben, og hun krummede tæerne mod det et øjeblik med hovedet på skrå.
"Hvad laver du herude, Celeb Ronyo?" spurgte hun og forsøgte at smile, hvilket endte med en grim visning af de skarpe hjørnetænder - hun havde aldrig haft et kønt smil.

Base: autumnpixels doll af mig