“Hey din store struds!” Måske ikke den vildeste fornærmelse, oh hvad fanden - hun var jo fuld! “Sæt mig ned! Torsk! Nej! Jeg vil ikke - jeg vil ikke uuuud!” Råbte hun, som hun mærkede den kolde luft og regn der slog mod hendes varme ansigt.
Lige som hun vente sig rundt, blev trædøren til kroen smækket i. Og det eneste hun kunne se af den tidligere varme, og konstante opfyldning mjød - var lyset som tvang som ud mellem sprækkerne. “Røvhul!” Brummede Evlyn, som hun kastede sine tynde arme mod døren. Med et ordenligt spark, som gjorde mere ond på hende, en det overhoved lavede en lyd. Hoppede hun frem og tilbage i mudderet. hvad så nu? Hvor skulle hun så gå hen? Hvad nu hvis at alkoholen ville slippe dens tag i hende, og hun ikke længere kunne gemme hendes mørke tanker?
Og her stod hun så, lederen for Proteaus i Dianthos. Ved at tømme alle deres kasser med krystaller, for at finde ud af et mysterie, hun ikke en gang var sikker på eksisterede!
“Ååååårgh! Hold kæft en om gang trolde snask det hele!” Brølede den lille kvinde, som hun stampede hårdt ned i jorden så mudder sprøjtede op omkring hendes læderbukser. Regnen havde allerede gjordt toppe af hende fuldstændig gennemblødt. Hun vente ansigtet op ad, og mærkede hvordan at regnen slog mod hendes udmagret ansigt.
tog en dyb indånding og lukkede øjnene - “Hvor skal en kvinde så gå hen og drikke sig en kæp i øret, når det halve svin stopper med at udskænke!” Hun havde mest lyst til at smide sig selv ned på vejen og bare blive liggende. Måske begår selvmord, ved mudder? Var det en ting?
Dæmonen inde i hendes hoved, begyndte grine hoverende af hende.
Men det var alligevel ikke den, som hun lagde mærke til - nej, lige meget hvor fuld den blonde kvinde nogen sinde ville blive. Var der en ting, som hun aldrig ville stoppe med at mærke. Og det var når nogen flugte efter hende, eller havde deres øjne på hende.
“Hvem end der står i skyggerne, jeg tænkte det kunne være sjovere, hvis du kom ud derfra, eller lad være. Men jeg ved du er der.” Sagde hun og vente sig med stavrende ben, mod retningen personen stod. Og rigtig nok, der var et omrids af en eller anden - nu var spørgsmålet bare, ville personen give sig til kende?
Krystallandet