De red derind på en vogn med to heste spændt for, men den ene af dem, en hoppe, havde været arrig under hele turen, og de var kommet langsomt af sted, fordi den konstant snappede, bed eller sparkede efter den anden vallak. Inde i Dianthos havde Marcels far i vrede besluttet sig for at købe en anden hest - Marcel kunne sælge den arrige. Eller beholde den, hvis han var villig til at blive bidt.
"Du har aldrig bidt før." Marcel stod alene i stalden og snakkede til den brune hoppe, der normalt var så kærlig. "Har du ondt?" spurgte han hende, uden at forvente svar, men strøg forsigtigt sine hænder over hendes krop i et forsøg på at finde ud af, om hun havde ondt et sted.
"Du kan prøve at spørge staldmesteren nede hos Mathis Transport - rygtet er, at han har godt forstand på heste." Marcels så sig forskrækket omkring og fik øje på en lille mand, hvis hoved knap nok nåede over boksene. "Jeg.. øh.. hvad?"
"Det er i Nedre By - spørg dig omkring, de har et stort lager og en stald dernede. Men skynd dig, de lukker vel snart porten for dagen."
Marcel mumlede et 'tak' og gjorde, som han var blevet rådet til. Med et reb i hoppens grime og ellers en god afstand til den aggressive hest, trak han hende med sig igennem Nedre By, og uden at spørge om vej mere end et par gange, endte han op udenfor Mathis Transport, hvor han tøvende trak hende med sig. Han fik et par skæve blikke og han vidste, at han måske også burde bede om tilladelse til at være her, men i stedet stoppede han en arbejde mand op og spurgte ham om vej til stalden. Han fik en vejledning, men han fik også på fornemmelsen, at der blev holdt øje med ham.
Porten til stalden var åben og han trådte indenfor med hoppen, Roheryn, i tov. Der var ikke længe til det blev mørkt, og han kunne godt se, at det ikke længere var staldens mest travle tidspunkt. De fleste af boksene var tomme, sikkert fordi hestene for længst var blevet sendt ud med deres varer.
"Undskyld, jeg... Jeg leder efter efter staldmesteren?"

Krystallandet