Han rejste sig op og så på hende med et koldt blik. Den kvinde måtte da lære at styre sig lidt. Han tilbød det jo bare. Det kunne han ikke se noget galt i, tværtimod. Hun var vist lidt for stolt over sig selv, den lille...
Nej, Thade! Stop det der. Ingen onde tanker...
Han stod stolt og overvejende og kiggede på hende. Skulle han gå?
"Det må De meget undskylde," sagde han med sin dybe stemme, "Det var jo såmænd kun et forslag. Jeg bedte Dem ikke om noget til gengæld. Det var ikke spørgsmål, blot koldt fakta". Hans stemme var blevet lidt hård, men det lød blot som var han usandsynlig bestemt.
"Men vi kan da også bare lade som om, at alt er okay, så vi undgår snak bag vores rygge," sagde han, da han udemærket vidste at almindelige folk i byen snakkede om både ham... og Navia. Sådan var det bare. For det første, fordi de var mørkelvere, og for det andet, fordi at de var blevet set sammen. Det var ikke hemmeligt mere, at deres respekt gik retur.
Gad vide, om nogen så hendes hånd på min kind? spurgte han sig selv svagt om inde i tankerne. En lille hviskende stemme, som var han bange for at hun hørte det.
"Hvad ønsker De?" spurgte han, "Hvis De vil glemme alt, så går jeg nu, men hvis De vil være sammen med mig og få magt, så vil jeg med glæde lade dig bestemme hvordan, hvor og hvor meget. De får selvfølgelig det meste af den, da jeg ikke er ude efter magt... men respekt," sagde han og et skævt, snedigt smil blottedes, "Vi kunne blive et glimrende makkerpar". Uglen skrattede lidt ind i hans øre, men han ignorerede den. Ordet makkerpar var ikke ment som ægtefolk eller noget i den retning, det var blot ment som det ordet nu engang betyder og står for. Han trak kappen lidt tættere omkring sig og tog sin hætte på, da han mærkede små vanddråber ramme hans hovedbund, men dog så man stadig kunne se hans ansigt.
mørkelver, 180cm høj, 17 år.
Thade Dolob Liguty Rakdenss Geveren Sefarels..

Han kan kvæle folk ved hjælp af tanken og forvandle sig til en ørn.
Sneuglen er en trøst.. han købte den da han mistede Putin.