Den så vidst ikke op på hende, men den stod stille. Som om den mærkede hendes blik, men ikke helt kunne fornemme hvor det kom fra. En lille streg på hendes hage blev tydelig, og da hun gabte gjorde hun det i sin fulde pragt. Hun havde ikke tænkt sig at spise kakerlakken, hun havde spist to hare i dag. Men hun var så stiv i kæbeleddene efter det halvfrosne kød. Hun havde fundet to hare lidt udenfor sit hus, døde af kulde og helt udmagret. Hun havde grebet chancen, og ædt dem – så kunne hun stadig tage ind til byen da frossent blod ikke sprøjtede ud over tøjet, og dermed ville det ikke vække opsigt. Hun havde kun fået sin kappe med i dag, og hun sad med hætten trukket op og observerede det lille kryb.
Det blev vidst træt af at vente, for nu pilede det ind i skyggerne. Selv var hun kravlet op på taget af bygningen med en lampe og sad på hug imens hun forsøgte ikke at få overbalance. Hun havde drukket godt til i aften, mere end hun plejede, og hun var helt ør i hovedet. Hun glippede med øjnene og kløede sig i håret før hun gabte igen, nu med sin almindelige mund. Da hun drejede hovedet drejede verden et splitsekund senere, hvilket var nok til at forvirre hende. Hun fik overbalance, og hvis ikke hun havde hakket sin kappe fast (det var ikke første gang hun faldt ned fra et tag, hun var forberedt) var hun faldet hele vejen ned. Nu hang hun og sprællede, hængt op i sin kappe. Hun vidste at den kunne holde til det, og hun ville ikke hoppe ud af den for at kravle op igen. Den bod hun var hoppet op på var blevet pakket sammen så medmindre hun kravlede op herfra ville hun aldrig se sin kappe igen.
”Perfekt. Fuldstændig perfekt.” Hvæsede hun og var holdt op med at sprælle. Hun trak sig lidt længere op og fik fodfæste i en vindueskarm.
”Jeg slår den person der byggede den her forpulede bygning ihjel hvis jeg møder ham. Øh… Eller hende…” Hun så op og forsøgte at bedømme afstanden, men hun blev svimmel igen og måtte holde fast i et hul i muren for ikke at miste fodfæstet.
”Hvor jeg bare ikke gider at hænge her i den røvrendende kappe… Det er simpelthen for groft! Hvorfor er der ikke kant på? Jeg er jo nok ikke den eneste i den her lorteby der sidder på tage! Han… Øh, eller hun gjorde det nok ikke med vilje, men hvis den skide arkitekt havde haft bare en ANELSE hjerne, ville jeg ikke hænge her som en anden kludedukke! FORDØMT!” Hun rystede let på hovedet. Hendes pandehår var røget ind foran hendes ansigt og kildede hendes næse og kinder, men hun vidste ikke om hun kunne stryge det væk uden at falde ned igen.
”HALLO?! En eller anden? Er der ikke nogen her? Her er da altid nogen! ARRGH!” Egentlig var hun lidt glad for at der ikke var andre. Tænk at hun skulle have hjælp til at komme ned fordi hun var blevet fuld og havde fået overbalance! Hvor ville de grine af hende. Stadig bandende og svovlende vendte hun sig om, så meget som kappen tillod, og greb fat om et stålrør der stak ud lidt over hendes hoved. Hun måtte vel bide i det sure æble og trække sig op på den, finde fodfæste, og så komme videre derfra. Det virkede som en fin idé, indtil hun så hang der, med med underkrop og overkrop på hver sin side af stangen, og stirrede ned i jorden.
”SATANS!” Råbte hun.
Forskrækket pilede kakerlakken, der var kommet frem igen, ind i tryghed i skyggerne, i sikkerhed for den fulde, hidsige teenager hvis gøen var næsten ligeså slemt som hendes bid.
"Ja, jeg BIDER rent faktisk!"
"Lee faldt ikke. Hun angreb gulvet."
Krystallandet