"Ja du var.." lyd det med et smil på læben og et kort ryst på hovedet som han kyssede hendes fingre. "Det var ikke kun din skyld at det hele gik galt..Hvis jeg..faktisk snakkede med dig, i stedet for... Bare at gå med mine..såret tanker..til jeg ikke kunne holde dem inde mere." blikket gled en smule fra ham som skammer over at sige det højt. "Hvis jeg..havde været moden nok til at snakke med dig..såå..var det måske endt anderledes." hun forsøgte kort at sænke blikket, undgå hans øjne, blikket søgte hans hånd som holdt hendes.
holde det hemmeligt? blikket hoppede tilbage op til ham, til hans skønne øjne. "Jeg..." blikket gled i, ikke at han ville se det i dette mørke rum. "Jeg..ved det ikke..men at vi ses..behøver vi vel ikke holde hemmeligt? Du..kan sige det til dem du har lyst til.." hånden hævede sig fra hans hjerte til hans hals. "Du..gav mig jo lov..til at efterlade et mærke..så..bliver svært at holde hemmeligt du så nogle i nat." hun fniste kort af sine ord.."Noget..helt andet.." hun sank en klump som hun rettet sig op, og lod blikket hvile i hans, og søgte et kort kys før hun forsatte. "Må..jeg..se andre?..Tænker..kvinder.." hun sank tydeligt en klump mere som det blev sagt, og tungen hilste flere gange på verden nervøst som hun ventede på svar, ventede på spørgsmål..ventede..på noget..For der lå, mere i det spørgsmål..som var de..hinandens, eller ej, men spørgsmålet var også et håb om at få emnet skifte, bare lidt hvor følelser kunne falde til ro. Blikket søgte væk, og kvinderne igen tydeligt farvet, selv her i mørket.
Krystallandet