Slettet Bruger 11.12.2007 08:24
Beregnende.
Præcis som han gjorde med Nearyn, så begynder Vladimir at regne denne knægt ud. Hjernen pumper løs, men denne gang har den faktisk et handicap - instinkterne ser ikke rigtig ud til at reagere.
Normalt kan vampyrens instinkter være nok til at opfange følelser, fortolke den og segle dem i sin krop, for at få kroppen til at reagere på dem. De er noget nær hans vigtigste egenskab - nok er den egenskab ikke så gennemført som et dyrs, men han klager ikke. Med den egenskab kan han som regel regne en persons handlinger ud, før de overhovedet har overvejet at gennemføre dem. Men denne dreng er der noget uhyrligt galt med.
Da han sad og tegnede, så mærkede Vlad en svag vibration af følelser fra ham, hvilket egentlig forvirrede ham, men nu hvor papiret blev krøllet sammen, så lukkede han fuldstændig af.
Det er som om nogen klippede forbindelsen over. Selvom drengen agerer irriteret og måske endda krænket, så er det ikke sande følelser. Der er en direkte falsk kvalitet over dem.
Vladimir forholder sig i ro. Han ved ikke hvad dette er for et væsen, men han frygter det i det mindste ikke.
"Det er sandt at vampyrer ikke har følelser der er.. fuldstændig menneskelige. Men det ville være dumt at påstå at der slet ikke er noget i os. Vi
lever af følelser, holder kun vore egne i live ved at betragte andres. Fjollet, er det ikke? Nok kan jeg sætte pris på din tegning og vide den er smuk, men det er ikke ensbetydende med at jeg bliver varm om hjertet som et menneske gør." besvarer han, kommer stadig ikke nærmere.
Hans øjne er fyldt med en gennemført ro. Selvom han udregner og udregner uden at få et resultat,
(frustrerende!)
så holder han sig tålmodig med det håb om at resultatet kommer af sig selv.
"Men du burde nok ikke tale så højt om hvem der er i stand til at føle eller ej, når du selv ikke besidder for mange menneskelige værdier."
Et hårdt, verbalt spark. Han afprøver en anden taktik.
"Hvad vil du kalde dig selv, knægt? Jeg får intet ved at være i din nærhed. Det er som at tale til en sten. Du lugter ikke af noget, bortset fra de ejendele du bærer og de omgivelser omkring dig."