Erforias 20.06.2018 10:41
Rofus sukkede lettet som Sofie fik mad og te, det hele skulle nok blive bedre nu, det var han sikker på. Egentlig ville han have taget en kop te selv, men som han rakte Sofie sin, blev han ramt af hjemve. Duften af frisk lavet te, havde fyldt hans hjem de stille morgener hvor at svinet ikke havde haft travlt. Men hele hans familie havde samlet sig i køkkenet og delt te, egentlig havde han syntes det var irriterende at skulle sidde der sammen med de andre. Men lige nu ville han give næsten alt for at se resten af hans familie igen. Lige nu var han bare en dreng på femten somre.
Han lagde ikke synderlig mærke til hvad Mia sagde, men nikkede taknemmeligt til hende. Det lignede at hun havde fået Sofie i lidt bedre humør, og det var han altid taknemmelig for.
Rofus blinkede kort en enkelt tåre væk, som Dhalia talte til ham.
"Øh jo det kan jeg godt" kom det med et kort nik. Han havde ikke lyst til at forlade Sofie, men han viste bedre end at sige Dhalia imod.
"Jeg kommer tilbage så hurtigt jeg kan, jeg er lige om hjørnet" svarede han med et blidt klem om hendes hånd, og hvad der nok bedst kunne beskrives som et kvart smil.
Så snart han forsigtigt havde møvet sig forbi Tarek, for han hen for at få noget vand i spanden. Hele situationen var så ækel... Nogen havde skadet Sofie og han havde ikke været der til beskytte hende! Det hele vældede op i ham, først vrede, så afmagt og til sidst vældede tårene frem. Det hele var så overvældende. Og med det fik kvalmen overtaget. Heldigvis havde han spanden, han ville have sendt Dhalia en taknemmelig tanke, men hans krop insisterede på at han prøvede at fylde spanden med tåre og opkast. Forbandet være det hele...
"Ved Aladrios indgroede tånegle det her stinker..."
Efter at have brugt hvad der føltes som en evighed på at tømme sin mave, fik han samling over sig selv. En ting af gangen Rofus, bare en ting af gangen.
Det tog ham ikke længe at få tømt og renset spanden igen, samt få vasket sit ansigt. Lige nu skulle han være der for hende, også selvom han følte sig noget bleg.
Spanden med vandslatten blev afleveret ved Tarek, da det lignede at Sofie var faldet i søvn. Med faste skridt gik han hen mod Bigwig, for at forklare sig en sidste gang.
- Regler følges når de giver mening, og brydes når de ikke gør