Mens lyset spredte sig fik Adhémar trukket den tætsiddende hætte ned, så hans hår kom til syne. Han strøg det tilbage for at undgå det skulle falde ned i hans ansigt og rullede så efterfølgende med skulderen. En grimasse formede sig på hans ansigt mens han gjorde det, men det føltes rigtigt selvom det gjorde ondt. "Overraskelse er ingen undskyldning." Havde Karkhos været enhver anden havde Adhémar uden tvivl udnyttet det svage øjeblik og handlet hurtigt. Selvfølgelig kunne han ikke bruge det som et argument for, at han sagtens havde kunne have vendt situationen og han kunne da heller ikke modsige, at Karkhos bestemt var i en god form, selvom han havde den alder han havde. "Ikke en ret god vagt," rettede han på ordene om den døde mand udenfor. Der var ikke et eneste tegn på skyldfølelse i hans tone og han trak da også bare på sin venstre skulder efterfølgende. Han var tæt på at åbne munden for at beskrive hvor let det havde været at tage livet af ham, men så stoppede han alligevel. Der var heller ingen grund til det når nu Karkhos forsvandt tilbage til køkkenet et øjeblik. Selv gav Adhémar sig til at se sig mere omkring i stuen. Af vane kiggede han efter ting af værdi han let kunne tage med sig, men umiddelbart havde han ikke planer om at handle på det.
Da Karkhos kom tilbage satte Adhémar sig på en stol på modsatte side af bordet, hvor Karkhos gav sig til at rense ansigtet. "Skylder en forklaring? Jeg tvivler, Karkhos. Jeg gør mig ikke meget i gæld." Der var noget tilnærmelsesvist arrogant ved ordene og måden han sagde dem på, selvom han i øjeblikket mest af alt var en smule afventende. Han huskede skam godt, hvordan Karkhos havde hjulpet ham dengang og han kunne ikke komme uden om virkelig at skylde ham et eller andet, selvom der var gået så længe. Lige nu ville han egentlig bare gerne vide hvad den anden ville have ham til at forklare. Sikkert en masse. Han trak kniven frem igen inden han lænede sig tilbage på stolen. Et øjeblik kiggede han lidt på den, inden han så nøjsommeligt begyndte at tørre den af i sit ærme. Det var han trods alt nødt til at gøre inden blodet på den størknede.
Krystallandet