Samson lyttede til Taras ord. Måske forstod han det bedre nu, men det var en verden han var dårlig kendt i. Derfor måtte han vel have tillid til hende.
Taras forslag var ikke ringe til hvordan de kunne sikre dem, at Denaro ikke blev livsfarlig for dem. Alligevel så han, at det hele kunne ende grueligt galt. Nok havde Tara altid vist sit værd overfor Samson gennem al den tid hun havde været med i banden. Omvendt havde Samson også lært gennem livserfaringer, at man aldrig skulle have 100% tillid til nogen, da der var noget der hed fristelser.
”Nu ved jeg godt, Tara, at du har været troværdig overfor mig gennem al den tid. Jeg ser dog den forhindring, at du kan blive fristet, og i så fald er det dig der i sidste ende kan stå med en brik, der gør at du vil kunne overtage det hele... Den eneste måde jeg kan sikre mig på, at det ikke sker, er, at jeg kan få en kontrol over dig.... Samson lod sætningen svæve rundt i rummet for et øjeblik, hvorefter han kom et skridt nærmere, hvor han ville hen af:
”Vier du livet til banden?” Samson snakkede måske kryptisk, for han ville slet ikke fortælle hvad han havde i sinde. Tara ville højst sandsynligt alligevel godt kunne gætte det. Hans eneste måde at kontrollere folk på var at brændemærke dem. Hun skulle selvfølgelig ikke være hans slave. Han ville lave et helt nyt brændemærke. Et, der vil gøre at et medlem havde sikret sit troskab. Et tyrehoved...
Han skulede til Tenebris. Et lille komisk smil gled over Samsons læber.
”Du siger altså til mig, at den største bandeleder her i landet, skal gå med armbånd?” Samson lignede en der skulle til at udbryde i latter, men holdt det alligevel inde. Han vidste godt at armbåndet skulle forestille at være et artifakt, men det ville alle andre ikke kunne se. Man skulle nødig tro at han var 100% homoseksuel. Nej.. Det måtte ikke ske, så ville krystalisianernes respekt til ham dale voldsomt, om end han stadig var lige så farlig – endda i højere grad. Det gik imod hans principper. Det ville ingen kunne overtale ham til.. Udseendet var det, som folk bedømte ham på i første omgang, om end de fleste af krystalisianerne kendte til ham og RT i forvejen.
”Det kommer ikke på tale!” Sagde han bestemt. Han var sikker i sin sag. Det kunne godt være at han ville kunne dække det, men det ville stadig kunne dukke op for synet af befolkningen. Krystalisianere kunne også hurtigt få den opfattelse, at det netop ville være noget særligt, når
han gik med det. Det var jo ikke ligefrem fordi det hørte til hans ellers skræmmende, tyreagtige udseende.
Idéen med, at artifakterne kunne gemmes på Borgen, kunne igen gå galt. Medmindre han selvfølgelig indvisterede i ufattelig mange beskyttelsesmagier. Det krævede, at han havde tillid til den, som skulle lægge forsejlingerne, dog vidste han godt hvem det skulle være, hvis det endelig var det. Det var ikke den største forhindring i planen. Tara var nok den brik, som han anså for at være den vigtigste han havde i dette spil.
Hvis Tara viste sin troværdighed, kunne han se en mulighed i, at dette ikke nødvendigvis skulle ende helt galt. RT ville være uovervindelige... Tanken, fik Samson til at smile indevendig. Dog alligevel stadig så skeptisk. Han var sandelig blevet opdraget godt til at være en kritiker overfor fristelser – når han altså lige huskede det.
//Nova \\
† A dead man isn't dead when he's still alive †