Alt imens hun begyndte at fortælle lod hans øjne falde imod hendes læber. Han hørte tydeligt hendes ord, og hvordan hun udtalte dem, hvilket blot fik ham til at forestille hvordan hele forløbet havde foregået. Han måtte tage sig selv i at stirre for voldsomt imod hendes læber et par gange, hvor han blinkede betuttet for at få det halv tågede udtryk til at forsvinde fra sit ansigt.
Historien for ham lød tragisk, specielt da hun fortalte ham vennen. Hvis han havde haft muligheden for at kunne forestille ham sidde og bede om nåde, ville han have gjort det. Det ville have været ufattelig svært, da han rendt ud sagt ikke kendte noget til personen, på nogen måde. Men der var en anden mulighed, der var den mulighed for at han kunne hører ham. Hører hvordan det skingre skrig fyldte hans hoved med blandede følelser, han ikke kunne kontrollere på nogen måde. Et skrig han havde hørt så mange gange, på så forskellige måder. Skrig der enten bad om nåde, en skrig der var fyldt af smerte, eller skrig der blot ønskede at man kunne afslutte den smerte der blev tildelt.
Han lukkede øjnene i kort tid, og prøvede så vidt som overhovedet muligt at fortrække det, men uden held i starten. Skriget i hans hjerne, syntes at blive højre og højre og begyndte for ham at blive ustyrligt. Han måtte tvinge sig selv til at spærre øjnene op, og indså da at hun var færdig. Han rynkede let brynene, og lod øjnene hvile imod det igen følelsesløse ansigt. Det begyndte at gøre ondt på ham, at se hendes øjne der intet bestemt glimt havde i sig og et ansigt der ingen betydning havde. Han gøs nærmest ved synet, og lod langsomt blikket forlade hendes ansigt. Han sukkede let, og så ikke ud til at ville kommentere hendes historie. Men det ville han gerne, det ville han rigtig gerne. Han vidste blot, at hvis han sagde noget forkert, kunne det hurtigt få ødelagt alt hvad de netop havde talt om. Derfor måtte han overveje, vurdere en smule før han talte igen.
Der gik ikke mindre end et par sekunder, før han atter åbnede munden:
,,Lige netop på det punkt, ville jeg ikke kunne måle min baggrunds historie – eller en del af den, med din”
Næsten hviskede han, og lod armene glide overkors, hvorefter en støttende hånd hvilede imod hans hage, imens den blev holdt oppe af den anden arm,
,,Men jeg kan derimod fortælle dig, at jeg var i alderen af 14 da jeg for første gang fik blod på mine hænder”
Han rynkede let brynene, og virkede nærmest tænksom inden han fortsatte,
,,Min far, som var tidligere Mørkets General kaldet Melkor, mente at han havde det fulde ansvar for min opdragelse. Dermed kunne ingen andre end ham, have lov til at rette på mig, undervise mig eller for den sags skyld slå mig. Han underviste mig i alt – virkelig alt. Den ene dag kunne det handle om mørkets krafter, og den anden kunne pludselig være hvad de firer regne arter omhandler”
Han sukkede, og lod atter blikket snævre ind på et bestemt punkt,
,,Da jeg var nået 14 år, og dermed trådt ind i de voksnes rækker, skulle jeg vise hvad jeg havde lært. Så kunne han også se, om de prygl han havde slået ind i mig, havde givet det resultat han ventede”
Han lagde en pegefinger negl imellem tænderne, og en svag latter lød fra ham. Han klukkede tilfreds,
,,Åhhåhå.. Åh det havde det"
sagde han, og drejede om få at gå nogle enkelte skridt frem,
,,En familie havde besluttet sig for at mødes, da de mente at de allesammen burde leve nogle dage sammen. Jeg fik dem til at dø sammen.."
hvislede han, og lod armen falde ned langs siden. Et tomt ansigt dannede sig i han ansigt, og han stirrede vidt frem for sig.