Hun træk en kort grimasse som han brugte ordet blodsuger. De uheldige vampyr var aldrig noget de havde været enige om hvordan man skulle se dem. Hun så dem som uheldige, forbandet væsner, og som ordet blodsuger afsløret var hans holdning af en lidt anden natur. Hun sank en klump som børn blev nævnt,endnu mere da det var børn fra børnehjemmene, at de blev omtalt som kødkvæg, fik hende til at trække blikket væk, og vingerne gav deres første bevægelse da hun rejste sig. stop.. bad hun stille i sine tanker som han begyndte at danne billede af de forfærdelige ting han havde set, hun bevægede ikke føle hans følelser for at finde sin egen ubehag ved dette. "Jeg..tror ikke du er...ligeglad.." mumlede hun forsigtigt og tog et skridt tættere på ham og søgte at lægge en hånd på hans skuldre. "Dit behov for at finde ro, siger du langt fra er ligeglad. Flasken i dit natbord, skriger af en der stadig kæmper med det." hans triste smil, spredte sig stille på hendes læber. "Og jeg er sikker på du en dag finder mere ro med det, find en kær og snak det igennem med." hun træk vejret dybt. "Det hjælper. Tro mig." hånden slap modvilligt hans skuldre og hun træk sig et skridt fra ham, blot for at give ham plads.
En lille brag af træ som ramte det fine stengulv bryd samtalen et øjeblik som den ene vinge havde fanget stolen hun havde først ud i midten af lokalet. Braget fik et hop frem i hende og et dybt suk bryd stilheden der hang efter braget. "Du..har ikke planer om at drikke her har du?" spurgte hun lidt ud i det blå. "Jeg...tror ikke det er en god ide, du...går..før denne time er over.. jeg..." hun lod sine ord falde ud som en hånd løftede sig til hendes bryst, og de nervøse øjne faldt på gulvet. "Vær..forsigtigt."

Krystallandet