Hun rynkede brynene, og trådte nærmere med et lettere fustreret ansigtsudtryk. Hun åbnede munden for at tale, men da hun ville have en lyd ud, syntes der blot at blive lukket en anelse åndedræt ud. Hun så fra ham, og vendte blikket imod jorden ved hendes fødder,
,,Jeg var yderst taknemlig over din tjeneste den gang, og ikke mindst nu, men hvordan vil du have jeg skal gengælde min tjeneste, hvis du får andre til at gøre det for mig?"
hviskede hun næsten, og rettede ryggen let op,
,,Du gør mig en tjeneste? Du gør mig en tjeneste siger du? Hvis du vil gøre mig en tjeneste, så fortæl mig da inden at du ikke behøver min hjælp inden,"
mumlede hun sammenbidt, kun så lavt at hun selv ville kunne hører det.
Hun kørte hånden febrilsk igennem sine hårtotter, og snøftede let. Hun kunne mærke hvordan hendes øjne blev våde. Ikke mindst fordi hun var træt, hvilket gjorde hende hurtigt hysterisk. Hun hadede det, hun hadede det som pesten,
,,Jeg forstår godt at dig godt, da det da ikke er rimeligt at jeg ikke kan give dig noget tilbage for at du reddede mit liv, og efter at jeg ved et uheld skubbede dig.."
startede hun, ,,Men du kunne i det mindste, holde din mening tilbage om dengang ved teateret, og om hvordan du pludselig fortryder din redning!"
Hun kiggede ham gennemborende i øjnene, og vendte kort blikket imod den anden,
,,Undskyld mig, men jeg vil trække mig tilbage nu. De fortjener ikke at lytte til denne samtale"
undskyldede hun, med et sammenbidt tonefald. Hun vendte ryggen til, og trådte forsigtigt ned med foden, imod den første sten.