Kvindens kønne grønne øjne stirrede koldt på ham, men det lod Randall ikke slå sig ud af. Der skulle en del til at få ham til at opgive at overtale den udvalgte kvinde til at, ehm, hygge sig med ham. Hendes ord rørte ham overhovedet ikke, som det lidt fjogede, blodige grin stadig sad på hans ansigt. Som hun lagde en hånd på brystet af ham, kiggede han ned, men inden han kunne nu at sige noget, mærkede han et skub i brystet med en noget større kraft end det kvinden fysisk ville være i stand til. Som han fløj igennem luften, afvist og smidt ud, fik han et drømmende udtryk i ansigtet. Sikke en kvinde. Hårdt landede han på gulvet på maven. Det første han fik øje på, var et par støvler. Med det samme fjogede og drømmende udtryk i ansigtet kiggede han op af personen, der stod foran ham. Tøjet afslørede hurtigt, at det var en byvagt.
"Jeg tror, at jeg er forelsket." Som hans blik ramte ansigtet på byvagten, blev hans smil bredere, som var han glad for at se ham.
"Løjtnant Cicero, dejligt at se dig! Det er længe siden!"
Byvagten kvitterede hans hilsen ved at smække en hæl direkte i ansigtet af ham, hvilket denne gang fik hans næse til at brække og ham til at se stjerner for et øjeblik.
Da han åbnede øjnene igen, med et ansigt der dunkede og smagen af blod i munden, fik han øje på sin udkårne, der smækkede et byvagt en skalle, tømte et krus og kastede sig over det næste offer.
En eller anden havde lagt Randall i håndjern. Ved siden af ham stod en ung byvagt, sikkert sat til at holde øje med, at han ikke forsvandt. Det ville ikke være første gang, at han smuttede ud mellem hænderne på lovens lange arm. Randall lænede sig lidt ind mod manden.
"Jeg vil giftes med den kvinde. Er hun ikke fantastisk?"
Byvagten rynkede på næsen ved Randall kropslugt og stanken af øl fra hans ånde og lænede sig væk fra ham. Randall trak på skulderen og så kvinden blive slået ud. Ikke at det rørte ham trods kærlighedserklæringen, han lige var kommet af med. Når man slog måtte man få slag. Hun så også ud til at kunne holde til det.
De folk, der var blevet anholdt, blev ført til cellerne i byvagternes hovedkvarter. Randall havde været her før, mere end én gang. Et kedeligt sted. Ingen sprut, ingen kællinger og ikke noget at lave. Som de var ved at blive ført ind, stoppede hans gode ven løjtnant Cicero ham og vagten, der havde i ham.
"Tag ham med." Endnu en vagt blev hidkaldt og Randall blev slæbt med om bagved, hvor der ikke var andre.
"Jamen løjtnant, er du så glad for at se mig, at vi ligefrem skal have et privat øjeblik." Der var intet i Randalls stemme eller kropsholdning der viste, at han havde nogen problemer med, hvad der skulle ske nu. En fod blev sat i knæhasen af ham og han røg ned på knæ, med en byvagt, der havde fat i hver af hans arme. Løjtnanten vendte sig mod ham. Hans ansigt mørkt af vrede.
"Jeg burde skære pikken af dig, dit svin."
Randall fik et skuffet udtryk i ansigtet.
"Nu synes jeg, at du bliver grov i tonen..."
Byvagten knyttede sine hænder og trådte tættere på, som man kunne se, at han var ved at miste tålmodigheden. Randall sagde "pis være med det" oppe i hovedet og fortsatte med at snakke. Det ville ende ud med smerte lige meget hvad.
"... men jeg sværger altså, jeg vidste ikke, at hun var ..." Første slag ramte hans ansigt, men trods smerten snakkede han videre.
"... gift, og slet ikke ... med en ... byvagt ... hun virkede ... nu villig ... nok ... og hun ... nød det ... uden tvivl!" Slag efter slag ramte hans ansigt, men det fik ham ikke til at holde kæft. Efter de sidste ord var der et par sekunders pause og Randall var lige ved at tro, at han var færdig, men nej, en fod med en tung støvle hamrede direkte ind i maven på ham og slog al luften ud af ham. Gispende efter vejret og med en lyst til at brække sig, knækkede han sammen og blev kun holdt oppe af de to mænd.
"Smid ham ind i cellen med kvinden. Måske de kan få lidt sjov ud af hinanden." Hvad vagten mente var, at han håbede at den psykotiske kvinde ville banke videre på Randall. De to byvagter slæbte den ubehjælpsomme Randall ind i huset og kastede ham ublidt ind i cellen, hvor han landede på det beskidte gulv, stadig uden helt at have fået vejret tilbage igen.
Lidt efter fik han skubbet sig op at sidde på den eneste bænk. Hans mellemgulv brændte og hans ansigt føltes som om, at det havde været i kontakt med en mur. Hans hænder var stadig lænket bag ryggen. Det var da irriterende. Så med et dæmpet støn, som smerten skød ud fra hans mave, fik han skubbet lidt rundt på sig, så han kunne stikke to fingre i sin ene støvle. Da han trak dem op, havde han en dirk i mellem dem. Et øjeblik senere klikkede låsen, håndjernene faldt klirrende ned på bænken og han kunne gnide sine håndled, inden han stak dirken på plads i støvlen.
Med et suk betragtede han kvinden, der så ud til at være på vej til overfladen igen. Og ganske rigtigt, lidt efter slog hun øjnene op så rundt. Randall begyndte at undersøge sit ansigt med forsigtige fingre. Det skulle nok se kønt ud dage efter, hans ene øje var allerede begyndt at lukke.
De sarkastiske ord ramte ham ikke, som svar knækkede han sin næse på plads med sammenknebne øjne. Han hadede at have brækket næsen. Derefter snøftede han hårdt ind for at rense den for blod.
"Jeg tilbød dig noget helt andet, men neeej, du ville hellere slå på en byvagt." Han vidste godt, at det ikke var det hun mente, men det var han ligeglad med.
"Men jeg må sige, du er en ganske imponerende kvinde!" Uforbederlig måtte han lige forsøge igen med at rose hende. Det kunne jo være, at hun blødte op. At de var låst inde i en celle, pff, Randall var ikke kræsen, når det kom til steder. Det forstyrrede ham ikke med publikum.
- I've been sittin' here just a slammin' down beers, now it's time to have some fun -