Idet den fremmede, lidt underlige kvinde nævnte at hun bare skulle blive ved med at holde sin vagt, trak hun sig bare mere sammen, dødtræt og irriteret, til hun hørte kvinden sætte sig og rumstere. Det fik hende til at skæve op, og hun kiggede lidt på røgelsespinden. Hun fattede hat af hvad der foregik. Hvorfor sendte røgelsespinden lilla røg ud?
Er jeg virkelig så træt? Ser jeg nu også syner? Hun rystede på hovedet, flere gange og kraftigt i et forsøg på at se om det fungerede, men det gjorde hende bare mere rundtosset og træt end før. Men hun skulle stadig holde vagt. Men hun måtte også stadig gerne snakke. Til gengæld havde hun ikke rigtig energien til det, så hun kiggede bare forvirret på røgskyen mens hun skjulte et gab bag sin hånd. Det var simpelthen for mærkeligt, men kvinden sagde at det ville hjælpe hende med vagten og hun så ingen grund til ikke at tro på hende. Ikke lige nu i hvert fald. Det var hun for træt til.
Hun var lige ved at blive helt lykkelig over at få noget at spise idet kvinden rakte hende en skål med små sjove rødder. Hun forstod ikke herbalisme så for det her lignede det mest mad og kvindens ord måtte vel betyde, at hun ville få næring og derved mere styrke til at kunne holde vagt. Måske endda ville hun kunne vågne bare lidt mere op? Aldrig havde hun taget så godt fejl.
"Tak, tusind tak," mumlede hun taknemmeligt med et venligt blik rettet mod kvinden, før hun stak den første af rod-stykkerne i munden. Det smagte lidt underligt, men hun tog sig ikke af det og ventede lidt med at tage det næste stykke, fordi hun gerne ville gemme maden lidt. Det var virkelig et stykke tid siden hun sidst havde fået noget at spise, så hun turde ikke rigtigt spise hurtigt.
Dertil gik der heller ikke længe før trætheden
virkelig blev overmandende. Hun blinkede et par gange og begyndte at gå i en let panik. Hun kunne ikke sove på sin vagt, OG hun havde ikke tid til det heller. Hun ville fri så hun kunne redde satyren.
"Nej... Nej nej neeeej, jeg har ikke tid til at sove! Jeg kan ikke bare lade ham i stikken!" hun rystede kraftigt på hovedet og tabte skålen som hun begyndte at gnide sig i øjnene i et forsøg på at forblive vågen. Men hun var bare så træt, at hun ikke kunne modstå det, og til sidst kollapsede hun også sidelæns ned på jorden, da hun gik ud som et lys.
Jocasta Atillian - tyv - født adelig
Blood-cursed by things unknown