Da Ethel spurgte ind til kuldeproblemet, rystede Alexander på hovedet og sendte hende et lidt bittert smil.
"Det virker, men ikke særlig længe. Det sidder helt inden i mig, og det har været der siden jeg vågnede op. Jeg tror issletten har forvandlet mig til en menneskelig istap," jokede han tørt, mens han ventede på, hvad hun ville sige til, at han ville blive så fuld som overhovedet muligt. Det endte med, at hun pludselig satte i en besynderlig knurren, men fordi Alexander kendte hende, vidste han, at det nok var hendes tanker, der satte seglet i hendes nakke i gang. Han hadede nok det segl, lige så meget som hende, for han brød sig ikke om, at se andre blive sårede eller have ondt. Det lå bare ikke til ham, at have det godt med den slags.
Kort efter gav hun ham ret, og han lyste en lille smule op, før han daskede let til hende ved hendes kommentar om det våde hundeblik. Det var typisk hende.
"Ja, de pligter kan rende mig," gav han hende ret, med det samme, hvorefter han råbte krofatteren an og bad om en hel tønde af det stærkeste de havde.
Den blev hurtigt bragt ned til deres bord, og Alexander betalte med den pose krystaller, han havde taget med sig hjemmefra, hvorefter der blev åbnet for tønden. Der var også blevet taget et krus med til Ethel, og Alexander tøvede overhovedet ikke med, at få hældt op til dem begge, hvorefter han løftede sit krus i en tavs skål og tømte det. Det skulle gå hurtigt for, at han kunne blive fuld.
-----Time skip-----------
Der var gået noget tid, og tønden var efterhånden blevet tom. Hvor meget Ethel havde drukket, vidste Alexander ikke, og hvor meget han selv havde drukket, havde han også selv sine tvivl om. Det var nemlig endelig lykkedes ham at få sig selv drukket plørefuld og i øjeblikket sad han noget slattent på sin stol, næsten som om at hans krop truede med at smide ham ned på gulvet. Det hele snurrede rundt i hovedet på ham, og han kunne slet ikke kontrollere sine magiske evner. Han hørte nærmest alt hvad folk omkring dem tænkte, og meget af det var så beskidt og perverst, at han ikke kunne lade være med at grine af dem.
"Ethel.. Mind mig om.. Hvis du vil være så venlig... Hvordan det nu var, vi skulle... Komme hjem," sagde han i brudstykker, for at undgå at falde over sine egne ord. Samtidig kunne han høre en kvinde ved et andet bord tænke på sin bordfælle, en mand, nærmest tigge og bede ham om, at tage hende hårdt, når de kom hjem. Det var så sjovt, at han faktisk var ved at vælte ned ad stolen af bare grin.