Selvom Tarrim kæmpede med sine egne problemer, så kunne han godt se på Skumring at hun var usikker. Han kunne godt huske tegnet på dette, den ene tot der altid skulle rodes rundt med og han skulle til at tage fat i hendes hånd bare i et forsøg på at hjælpe hende, men så talte hun til ham og lød oprigtigt imponeret over hans styrke. Han smilte lidt igen, men undlod at kommentere på det. Det var bedst, hvis han lod være, syntes han selv, og derfor forblev han bare tavs og nikkede.
Han forventede ikke at blive spurgt direkte om hvordan han havde det og derfor, da hun gjorde dette, så han forvirret op på hende.
"Der var én af dem, der virkelig var forfærdelig. Det var ham der fjernede min finger," sagde han, uden at tænke videre over det.
"Jeg føler det er blevet personligt. Før var alt det her bare arbejde. Naturligvis for at landet skal forblive lyst og godt, men nu.. Nu ønsker jeg virkelig hævn. Den ene mand. Jeg ønsker at tage en finger fra ham. Måske hans liv, jeg ved det det ikke. Jeg.. Jeg har det ikke godt, men det er ikke særlig relevant hvordan jeg har det," forklarede Tarrim. Så snart han havde talt færdig, hørte han nogle nye lyde. Hans rus havde åbenbart lagt sig, for nu var mere opmærksom end før og han så kort hen på Skumring, før han tog sit sværd og rejste sig.
"Der er nogen her," sagde han lavt. Hans hånd lyste stadig op, men han havde ikke ligefrem tankekraften til at slukke det nu.
Kort efter dukkede der seks mænd op, alle sammen enten med økser, stave eller knive. Luskede folk, sikkert ude efter krystaller. Eller også havde han bare gjort for meget påstyr på kroen. Det var ikke til at vide og nu kom de tættere på, mens Tarrim stirrede på dem, spørgende, næsten helt forvirret. Det kunne også sagtens være tidligere krigere af mørket? Måske var han ikke sluppet væk helt så let?
Han nåede ikke tænke særlig meget længere, da han mærkede et skarpt, koldt blad mod halsen.
"nu står vi begge lige stille, okay?" beordrede fyren. Tarrim stivnede og slap med vilje sværdet.