En trang til at kaste op bredte sig i Vanessas krop da kvinden med det store kattedyr kom tættere på. Både fordi hun ikke rigtig kunne overskue at skulle være sammen med mennesker i denne tilstand, men også fordi Gabrielles stemme i Vanessas hoved nærmest tredoblede i styrke for hvert skridt, hun gik tættere på. Terroriseret, overvældet, af det, der altid var blevet anskuet som et talent, en kraftig evne, måtte Vanessa tage op til flere dybe indåndinger for ikke at gå i spåner. Hun forsøgte at lukke det hele ude, men det var, som var filteret, der adskilte hendes tanker fra de andres, var gået i stykker. Fuldstændig.
Hun forsøgte at løse sit problem ved at fokusere på kvindens stemme, læberne der bevægede sig foran hende, og samtidig ignorere faktum, at Gabrielles minder fra veloverståede lejemordsopgaver flød over i sit sind, og gjorde hende mildest talt
pissebange. Der var ikke meget stærk kvinde over hende lige nu.
Ordene fra kvindens mund overraskede hende dog i kontekst med indholdet i hendes hoved. De virkede oprigtige. Omsorg. Fra en morder? Hm.
"Jeg- .." mumlede hun med et hektisk udtryk i de mosgrønne øjne.
"Mit hoved, jeg.. Jeg kan ikke styre det, jeg.." Et kort øjeblik var hun klar nok i hovedet til at overveje, hvor sindssyg og desperat hun måtte lyde. Men det var vel også det hun var?
"Forfra," sagde hun, lidt klarere i stemmen, efter endnu et par dybe indåndinger. Tårerne løb stadig ned ad kinderne.
"Jeg er tankelæser, og min evne er hypersensitiv lige nu.. jeg tror jeg kan høre alt der foregår i alles hoveder lige nu.. Og jeg kan ikke få det væk." Hun måtte til trods for sin semi-genvundne fattethed give slip på et lavt hulk.
It's not about what we did,
which wrongs blur our past
- it's about how much we love.