Yang åbner den knirkende dør, og humper ind af døren. Hun og Rex har vandret, løbet, flygtet i noget tid nu, og hun har Rex slængt halvt over skulderen, fordi hans skader gjorde at han ikke var i stand til at gå meget længere. Begge er dækket af blod, sod, sved, og tårer. Yang slæber Rex ind, og lægger ham på den bløde seng, der er dækket af et dyreskind. Hun skynder sig hen og lukker døren og låser den forsvarligt, hvorefter hun går tilbage til Rex, og sætter sig ved hans side. Hun rynker brynene, og stryger forsigtigt hans kind.
"Undskyld... Det er min skyld alt sammen. jeg skulle aldrig have været taget tilbage. Og Shak, den, den.. forpulede skiderrik!" siger hun lavt, og bøjer sig frem over ham. Hun planter et blødt kys på hans pande, og ser sig træt omkring. Hun havde nogle måneder forrindet fundet hytten, og havde gemt den i den fjerneste afkrog af sin hukommelse. Et skjulested, med varme, ro og fred.
Hun ser bekymret på Rex, og ser op på hylden med magiske drikke, hun havde studeret dengang hun fandt hytten. Hun rejser sig op, og går hen imod den.
"Hmm... usynlighed, styrke, helbredelse, ah! her er den; smertelindring!" mumler hun, og et let smil breder sig på hendes læber. Hun tager flakonen op, da en smerte jager gennem hendes arm. Oh, f...! hun havde helt glemt den sårede arm! med rystende hænder får hun sat flakonen ned, og samler den op med den anden hånd. hun læser doseringen på etiketten, og går hen til Rex igen.
"Rex?" siger hun forsigtigt.
"Rex, kan du høre mig, søde? hør, det er vigtigt du vågner op... se på mig Rex! se, det her vil hjælpe dig.." hun hjælper ham op at sidde, og åbner hans mund en anelse. (?) Hendes fingre drypper ti dråber af flakonens indhold ned i hans mund, hvorefter de sætter flakonen fra sig.
"Det skal nok gå..." mumler hun, og knuger rex ind til sig...

tegning lavet af undertegnede
Krystallandet