Ovthic Erval

Ovthic Erval

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 168 år

Højde / 115 cm

Nichols 11.06.2009 16:05
Et gammelt offrings sted sor de gamle guder, statuer af soldater omgrænser en cirkel, i midten ligger ofrings stenen med gammelt størken blod

Ovthic havde gået i et par dage nu, der var ingen tegn på liv herude, så hvad arbejderne så med de store væsner passede nok ikke helt.
En sten cirkel omrissede en gammel plads, sikkert ældre en den ældste i rådet i Bolduum. Statuerne gav ham en ide, han kunne jo gøre en af dem levende så den kunne bære ham indtil at han måske nåede en port ned til en anden by?
Han daskede blidt til sin ordbog som hang i en kæde af guld i bæltet, og gik hen til en af statuerne. Der var en stige, så det var ikke noget problem for ham at komme derop. Han tegnede divs. runer to ens under dens øjne og et i panden. Ovthic kom ned og gik lidt væk, da han godt vidste at den udre skal ville sprænges af og efterlade noget finnere sten som var bevægeligt for statuen.
Runen i panden begyndte at lyse et guligt skær, enkelte gnister sprang frem fra stenene.
(indsæt eksplosion lyd her)
Da sten støvet var væk, stod en hvidere udgave af statuen, dens øjne lyste et gulit skær som den i panden gjorde. Den bevægede sig hen til Ovthic som stod og kned sig lidt i hænderne da det var koldt.
Ovthic Erval 1.15m høj

Even the shortest trip.
May be the longest jorney.
Xenix Talinnin

Xenix Talinnin

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Xenix 11.06.2009 16:25
Xenix stivnede da hun hørte den høje eksplotion, hun slog hurtigt blikket ned i bogen, hun måtte da være den eneste heroppe, stedet havde været forladt i flere hundrede år.Hun gik længere op mod ofringspladsen, hun havde læst meget om stedet, og var nu draget derop for at se det selv. Hun gik roligt opad indtil hun fik øje på Ovthic, og spærrede vidt øjnene op "Undslynd mig, hvad i alverden har De gang i?" hun så nervøst på statuen "Er de klar over, at det der er et stykke kultur fra gammel tid?" spurgte hun forarvet, og strammede grebet om bogen med et fornærmet blik

"Jeg slår ihjel for sjov, udfordringen og ikke mindst pengenes skyld!"
Ovthic Erval

Ovthic Erval

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 168 år

Højde / 115 cm

Nichols 11.06.2009 16:32
Ovthic hørte nogen eller noget tale, enkelte af de ord han hørte forstod han men ikke meget.
Ivrigt så han sig omkring for at se om der var en af de større væsne her i nærheden, hvis det var tilfældet ville han snart kunne vende hjem igen til sin kone.
Han fik øje på Xenix og jublede kort, hvorefter han skruede lidt ned for charmen. ''Hyvod!!!(hej)'' udråbte han imod hende og gik i hastige skridt hen imod hende, med udstrakte arme og et varmt smil. Han tog sin ordbog frem og søgte en sætning han kunne bruge for at hun måske kunne fortælle om hvor den nærmeste by var.
''hvar or ger in hjemstad?'' kom det små haltende fra ham mens han forsøgte at læse de gamle ord op som der måske var til nøtte.

//frys
Ovthic Erval 1.15m høj

Even the shortest trip.
Xenix Talinnin

Xenix Talinnin

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Xenix 11.06.2009 21:38
Xenix løftede et øjenbryn mod ham, hvad havde ham gang i? Hvorfor kunne han ikke snakke, de fleste dværge kunne da snakke, måske var ha gammel, eler havde boet i et samfund, hvor de havde udviklet deres eget sprog. Pludselig faldt hendes interesse for det gamle offringssted og blev i stedet placeret på dværgen "Undskyld, jeg fik ikke fat i hvad De sagde!" hun bukkede sig forover, af naturlige årsager da dværgen jo ikke var så høj. "Hvad er deres navn?". Hun hev pludselig sin lille sorte bog frem, og sin pen som hun hurtigt dybbede iblækken og begyndte hurtigt at notere

Ovthic Erval

Ovthic Erval

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 168 år

Højde / 115 cm

Nichols 11.06.2009 21:53
Ovthic så uforståeligt op på kvinden, han begynte at bladre i bogen da han syntes at han forstod lidt af hvad hun sagde. ''hke nuy va louy nel zu klentar el?(hvor var det nu jeg fandt den sætning?)'' små mumlede han mens han så boen igennem, ''Arhh....'' kom det fra ham da han nåede under kapitlet for præsentation, han kune huske de lyde hun havde lavet og undersøgte så i et par minutter om hvilken udtaleses form han skulle bruge til hendes spørgsmål.
''Ovthic Erval jeg det hedde'' kom det i en uforsigtig udtaelses, han var ikke sikker på om han havde udtalt det rigtigt eller om han havde forstået hendes ord.
Ovthic fandt den anden bog fra fra en anden kæde hvor han med en mindre pin med bly inden i sig(en blyant) og noterede sit første møde med en af de støre væsner hvor han samtidig noterede sit svar til hende under vigtige udtaelser på bagsiden af bogen.
Han rakte så hånden frem da han havde læst at det var sådan de stører væsner hilste på hinanden ''Ovthic Erval'' kom det vendligt fra ham, hans første møde med det første støre væsen skulle jo ikke ses som en dårlig ting.

Statuen der var vækket til live gik i trampende skridt hen imod dem, den stoppede en meter fra Ovthic da han rakte den anden hånd op og gav tegn til at den ikke skulle bevæge sig længre
Ovthic Erval 1.15m høj

Even the shortest trip.
Xenix Talinnin

Xenix Talinnin

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Xenix 12.06.2009 00:13
Xenix smilede venligt og rakte hånden frem, da statuen eagerede så hun irriteret på den, grundet han havde ruineret t mindeværdigt og bevaret stykke kultur, mendet måtte hun blive sur over en anden gang.
"Jamen goddag Ovthic Erval, hygeligt at træffe Dem, mit navn er Xenix Talinnin. Sig mig, hvor kommer De fra?!" spurgte hun ivrigt og noterede ned, det sprog han snakkede mindede meget om noget hun havde hørt før, eller læst om, dog kunne hun ikke helt udredde sammenhængen af det, hun mente nu ellers hun mestrede mange sprog.
Xenix rejste sig op i sin fulde højte, så var det lettere at skrive uden at få ondti ryggen, hunlod blikket glide over hans beklædning og noterede den ligeså, da hendes blå blik nåede øksen tabte hendes pupiler dog en anelse farve, men intet man normalt ville bemærke

Ovthic Erval

Ovthic Erval

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 168 år

Højde / 115 cm

Nichols 12.06.2009 07:50
Forviredt så han ned i sin sætnings/ordbog bog, hun havde sagt meget og han forstod ikke lige det meste, ''Janen goddag Ovthic Erval, hogelidt at tæffe Em, mid navn ar Xenix Talinnin. Sig mi, hvor komer e fra'' mumlede han gentagene gange mens han gennem læste hversætning. Han havde forstået at hun nok skulle hedde Xenix Talinnin, noget i den stil da han ikke kunne finde Xenix eller Talinnin i ordbøgen.
''Arhh!'' kom det fra ham da han fandt den sætning han søgte, så skulle han bare finde en sætning for at besvarer hende. efter et halvt minnut så han op imod Xenix ''kan ikka jeg sige! ar in duum(hemlighed/skjult på Dværgsk)'' kom det lidt haltende fra ham, han håbede på at duum var det rigtige ord da hemelihed ikke var til at finde i ordbogen.
Ovthic trak igen sin skrivebog frem og noterede hendes navn, og hendes ansigt, det så glattere ud end en dværgs, hun så ud til at være hun køn, ellers var det nogle meget feminime hanner de havde herude. Hurtigt fik han skrevet ned i Bolduum's runer(en afart af dværge runer fra oldtiden (lige som svensk er en afart af dansk))
Ovthic Erval 1.15m høj

Even the shortest trip.
Xenix Talinnin

Xenix Talinnin

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Xenix 12.06.2009 11:50
"Arrh!" mumlede hun, egentlig forstod hun ikke hvad han prøvede at sige, hvilket ellers var ærgeligt hun ville gerne have vidst hvor dværgene stammede fra, det måtte være langt væk, hun havde nemlig kke set nogle, hun havde læst mange bøger om dem, men der var forskellige forklaringer i dem alle. "Hvad søger De?" måske kunne det lede hende til noget viden, som hun måske kunne bruge.
HUn kastede endnu engang et blik på statuen, hvad mon det var han kunne med den, var det dumt at pørge? "Ja undskyd mig, men hvad har De gjort ved den statur der?" hedes nysgerrighed var ikke til at tøjre, og havde for den sags skyld aldrig været det

Ovthic Erval

Ovthic Erval

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 168 år

Højde / 115 cm

Nichols 12.06.2009 15:00
Han så ned i bogen igen, orderne Xenix havde sagt forstod han. Ovthic så op igen ''Tale...med...jeres...ældste'' læste han op, og så forventnings fuld op på Xenix som nu havde blikket rettet mod statuen. ''leved....den...op'' kom det små haltende fra ham mens han pegede på de lysende runer i dens ansigt.
Ovthic tog igen sin skrive bog frem og noterede at det støre væsen åbenbart var intreseret i en levende statue, og at hun måske også var intresseret i rune magi. Han lod bogen dingle i metal stropen igen og tog sin sætning/ordbog frem igen.
''Rune...magi'' kom det fra ham mens han læste hvordan man skulle udtale konge og dronning da han nok fik brug for det om ikke så lang tid.
Ovthic Erval 1.15m høj

Even the shortest trip.
Xenix Talinnin

Xenix Talinnin

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Xenix 15.06.2009 17:00
Xenix nikkede indforstående, hun kendte lidyt til dværgekultur, men det var ikke noget overvældende "Desværre, vi er ikke et samlet folk på samme måde som i er, der er ingen ældste hernede!" sagde hun med et overbærende smil og rettede sig op, hun gik hen til statuen, og studerede den roligt, selvom hndes øjne nær den igen blev et par toner mattere, hvilken magi han mon havde brugt. "Er det normalt blandt Deres fok at kunne vække ting til live, eller er det kun Dem der formår det?" spurgte hun pludselig, og noterede igen noget i sin bog

[Jeg beklager ventetiden, jeg har haft en stresset wekend >( ]

Ovthic Erval

Ovthic Erval

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 168 år

Højde / 115 cm

Nichols 15.06.2009 17:12
(det r bare kkXD)

Ovthic så ned i ordbogs delen af bogen, noterede i hovede forskellige ord, og så så i sætnings delen af bogen. ''I...ingen regering....have?'' kom det chokeret fra ham, mens han læste op.
Blikket i hans øjne blev lidt utålmodige da han havde vandret i en uges tid, og så var der ingen ældste her! Ovthic tog sig til hovedet og sukkede lidt, men han lod armen falde ned af siden da han jo ikke ville svigte de ældste i Bolduum og heller ikke hans kone og børn.
med et lidt mere glad blik så han op på Xenix igen, ''Hver familie.....hver rune.....'' kom det hurtigt fra ham, hvorefter han igen pegede op på tegnene på statuens hovede, ''min familie rune!'' udbrød han stolt og fik statuen til at nikke bagefter hans sætning.
''i ha familie runer?'' kom det nys´gherigt fra ham da han jo oså skulle vide nogle ting om deres adfærd her i verdenen, roligt trak han sin skrivebog frem og lod hans blyant lande på papiret. Ovthic så op på hende og ventede på at hun skulle sige noget så han kunne noterer.
Ovthic Erval 1.15m høj

Even the shortest trip.
Xenix Talinnin

Xenix Talinnin

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Xenix 15.06.2009 18:16
Xenix trak på skuldrene "Der er vidst en dronning. Hun er vidst taget til fange for tiden. Det var det sidste jeg hørte!" un ligegyldigt og trak på skuldrene, før hun skrev videre ned om hans familieruner. Igen rystede hun på hovedet og så op mod den store statue "Nej, det har vi ikke, eller, det har jeg ikke, men der er nok nogle familier der bærer våbenskjold, kunne jeg forestille mig!" sagde hun mere eller mindre ligeglad, før hun vendte opmærksomheden mod dværgen, hvorfor var alle de væsner så hemmelighedsfulde? Der var vel kun én måde at finde ud af hvor han kom fra, udelukkelsesmetoden.
"Så, er det sandt at dværge bor under jorden?" sagde hun med et slet skjult smil og strøg med en let bevægelse det lange hår om bag den ene skulder, så det ikke kom i vejen for hendes skriverier

Ovthic Erval

Ovthic Erval

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 168 år

Højde / 115 cm

Nichols 15.06.2009 18:48
''Dronning?'' kom det forbavset fra ham mens han prøvede at finde ordet dronning i ordbog's delen, men det eneste han fandt var en tom ukendt sætning, Konge og Dronning. Der stod ingen information om hvad en dronning var, men tilgengæld stod der rigeligt om en konge, ''ingen dronning her i.....'' kom det sorgmodigt da han gerne ville vide hvad en dronning var for noget.
Han lyttede til hendes spørgsmål og tænkte længe om han eentlig måtte sige hvordan hans folk levede, men det var jo ikke ham at lyve og hendes spørsmål var jo kun noget om vi levede under jorden.
''ja'' kom det roligt fra ham da han også kunne det ord uden ad. (Dværgsk:)Det her er jeg ved at være god til tænkte han fornøjet og smilte for sig selv.
Ovthic Erval 1.15m høj

Even the shortest trip.
Xenix Talinnin

Xenix Talinnin

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Xenix 15.06.2009 20:17
Xenix standsede kort sin skrivning, en dronning, hun hvade aldrig levet efter regler under dronningen, faktisk havde hun ikke hørt ret meget om hende, "Tja, en dronning er en der representerer riget, og mener at hun er hævet over andre mennesker, den slags er faktisk ret irriteende!" sagde hun ærligt og begundte så at kradse ned igen, til sidst vendte hun blikket mod hans ordbog "Må jeg kigge i den?" spurgte hun og pegede på bogen, for at gøre det lettere forståeligt for ham. Hun viftede kort med sin egen bog for at få blækken til at tørre så hun kunne bladre.
Da han fortalte at de boede under jorden lyste hun lidt op, det var hvad huhn ville høre, så var hendes teorier rigtige. "Så går jeg ud fra at i lever de steder under jorden, hvor den er rig på ædelsten og diamanter, og den slags?" sagde hun med et kækt smil og så rpørgende på ham, hvis man først kendte en dværg skulle sådan en være en rig indtægtskilde, men hvis teorien om at de samlede på ædelsten var forkert, var han ikke så meget værd

Ovthic Erval

Ovthic Erval

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 168 år

Højde / 115 cm

Nichols 15.06.2009 20:34
''mig så en dronning?'' lød det forviredt fra ham, da han jo repræsenterede sit folk herude.
Han nikkede til hende da hun spurgte om hun måtte kigge i den, bogen var jo fastspændt til en jernkæde som hange fast i hans rustning så løbe med den kunne hun jo ikke lige frem gøre, og rune skriften der var i kunne hun vel heller ikke tyde da hun ikke kunne tale hans sprog(Buldoom's runeskrift er en dialekt fra dværgenes runeskrift i kl(lige som dansk og svensk=D). Kæden var en halv meter lang hvilkket er meget for en dværg, men det var tilsyne ladende ikke nok for en af de støre væsner.
''vi ha glimtende sten ja'' kom det kort fra ham da han ikke rigtig vidste hvad han skulle sige da Xenix havde hans ord/sætnings bog.
Ovthic Erval 1.15m høj

Even the shortest trip.
Xenix Talinnin

Xenix Talinnin

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Xenix 15.06.2009 20:43
Xenix lo lidt over ham, måke skulle han havde læst lidt op på deres samfund inden han kom hertil "Nej teknisk set ville dunok være en konge, hvis du vel og mærke mene at du sætter love og sådan for dit folk!" sagde hun og smilede sit falske men venlige smil. Hun så ned på bogen og gik hen til ham, hvor hun tog bogen op og studerede den nøje, der var nogle runer hun kunne kende, men det var længe siden at hun havde læst dværgeruner, og dette så ud til at være en anelse mere avanceret. Hun slap boge, og skrev igen ned i sin egen bog.
"Er det så også sandt at det er alle af jeres slagas der graver efter stenene, eller er der andre erhverv nede hos jer?" endnu engang sendte hun ham det overbevisende nysgerrige smil og stoppede med at skrive

Ovthic Erval

Ovthic Erval

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 168 år

Højde / 115 cm

Nichols 15.06.2009 20:55
Ovthic så ned i bogen igen da hun slap den, han skulle lige finde en sætning som han kunne bruge.
''jeg er med til det...vi have et råd for de ældste og jeg tar mig af jer støre væsner'' læste han op i en hakkende linje, hendes spørgsmål var da et underligt et da det kom til stykket.
''vi have minedrift ja....men vi ha smed...glas mand...mjød dame....rune præst...(og divs. andre ting jeg ikke gider at bruge min aften på at skrive=P)'' kom det små haltende igen, hvorfra vidste hun at de havde en mine forbrik i Bolduum? og hvorfor var hun idet hele taget så intresseret i ham?
Ovthic rystede stille på hovedet og så hen over sletterne som lå lidt længere ned, ''i har en by her et sted?''
Ovthic Erval 1.15m høj

Even the shortest trip.
Xenix Talinnin

Xenix Talinnin

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Xenix 16.06.2009 12:50
Xenix nikkede ihrdigt og noterede alt ned, oplysningerne kunne gavne hende senere, om ikke andet kunne hun sikkert sælge dem, det var de færreste der kendte sandheden om dværgene. "Hvorfor eri så under jorden? Der er da masser af den slags miner i bjergene!" sagde hun med et smil, og duppede fjeren i sit blækitui, der hang fast ved hendes side.
Så dværgene havde altså et samfund under jorden, hun havde haft ret, nu skulle hun bare tilbage og hovere overfor sin læremester der havde sagt at dværgene levede i andre riger.
"Hvordan ser jeres kvinder ud? Har e også skæg?" fortsatte hun med den mørke lette stemme og så ned på Ovthic med et spørgende blik

Ovthic Erval

Ovthic Erval

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 168 år

Højde / 115 cm

Nichols 16.06.2009 13:03
''næ næ de ikke ha skæg....og jeg ikke sige må vores by er'' kom det efter at han havde bladret i sin ord/sætningsbog.
(Dværgsk)hvad vil hun med den viden om hvordan vi bor? han strøg sit skæg roligt, satte sin økse fast i jorden under dem og stødtede sig lidt op af den.
Himlen over dem klarede op og skyerne forsvandt, Ovthic så op da han ikke havde set solen før, udover de dage hvor sprækken i krystalbjerget fik dagslyset ned udefra.
Han smilte og tog den ene arm for at skygge for solen.

(skal gå nu=( men kommer igen 16.10 XD)
Ovthic Erval 1.15m høj

Even the shortest trip.
Ohjah Makur

Ohjah Makur

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 190 cm

Arkk 17.06.2009 12:44
((håber det er i orden jeg hopper med på tråden :D ))

Ohjah kom glad vandrende i højderne og nød den kølige luft. Solen var kommet frem, og glæden ved noget så simpelt som solens stråler boblede i Ohjah's mave da han traskede rundt.
Han havde hørt det kæmpe brag fra lang afstand, og hans ukuelige nysgerrighed forlangte at han undersøgte hva der var los!

Han stoppede kort op og tog et hiv af sin djep han hold i højre hånd. Imens han stod der, lukkede han øjnene og mærkede solens stråler varme hans ansigt. Veltilfreds pustede han røgen ud og fortsatte i raskt tempo mod lyden.
Da han kom forbi en stor sten øjnene han de to skikkelser ved det gamle alter, og tænkte det da var pudsigt! At se to andre heroppe!
Ohjah tog endnu et hiv og luntede glad hen til de to andre med det største smil på læberne.

Da han kom hen til dem, så han straks at den ene var en dværg, og med sit bedste dværgsk sagde han: "Goddag mester dværg! En pragtfuld dag til eksplosioner hva!"

Ohjah kiggede nu på Xenix, og kunne i den grad lide hva han så.
"Og selvfølgelig også goddag til dem lille dame", sagde han oprigtigt glad, hvorefter han tog sig et lille hiv mere inden han fortsatte.

"Hvad får to herlige typer som jer herud, og hva sker der for braget der kom? Jeg var for sygt ved at trippe over lyden!"
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Lux , Echo, Tatti
Lige nu: 4 | I dag: 12