Hope 19.02.2023 00:03
”Ha! Og hvad, han gør jo intet selv, ud over at løbe sin mund!” Ordene blev mødt med letter, når bålet som var blevet tændt nær den sorte sø, en sær skabt sø, som forbandt havet og mørkets vandgængere og havfolk til øen nemmere. Der var flere af disse søer fordel på øen, alt for at kunne overraske lysets flåde hvis, det utænkelige skulle ske.”Ved ikke hvor mange dage, han har været på det kontor siden sidst han kom ud..” lyd en orkisk stemme ved hendes side.
”Sådan er det med alle, når magten kommer til dem, så sidder de bare og forstener og lader os gøre det hele.” forsatte han, og modsat før med latter, blev hans ord mødt med flere suk, fra de fire som sad der. For sådan føltes det til sider, de kloge, magtfulde mørke herre sad på deres pinde og stirret ned uden at løfte en finger uden at give ordre til dem som havde evner til at få det løst, og at alt -han- lavede foregik i skyggerne gjorde bare at ingen så hvad der endelig foregik.
”Vi har virkelig bidt i det syre æble, har vi ikke?” mumlede mennesket kort.
”I guderne nej vi har ej! Fri for love, fri for ’normer’ og fri for de evigt kontrollerne magt liderlige tåber fra lyset som tror at alt skal foregå som de ønskede det gjorde i deres perfekte goody tootie fantasi verden? Folk har instinkter, og de ser de helt bort fra!” brummede halv dyret vredt og rejste sig og lod sine klør mærke stolen som han forlod de andre.
”Hah, og I guderne hvor er i dejlige. I det mindste arbejder I ikke for dem direkte.” kommenteret hun og rejste sig så hendes ryg blev spejlet i vandets overfalde.
”Jeg, lider under dem alle som tror de bare kan komme og smide ting efter mig uden at give mig muligheder! Tag nu ”skyggen” eller hvad ellers af dumme navne han har. Han, er i klar? Er I klar til at høre dumheden selv? Han vil have mig til at forberede mit fængsel, MIT UNDERVANDS FÆNGESEL! Til at holde fisk, forbandet havfolk! Jeg ved ikke hvor tankeløs han er blevet af at sidde på det - åh så hellige kontor, men FISK! I mit DEJLIGE FÆNGSEL! Og her troede jeg trolde var dumme, men nej nej, Oh herre Zahinael slår dem alle med hans vidunderlige ide at begynde at pille ved havets politik!” hun skreg, af ren frustration som det blev sagt, og åndede derefter utrolig lettet ud, netop som klokken ringede, og resten af hendes bål venner blev nød til at trække sig, faktisk løb de så snart de havde fået fat i deres ting for de skulle næppe opleve endnu en straf for at komme forsent.
”JEG SKAL NOK RYDDE OP! IGEN!” råbte hun opgivende efter dem men fik intet svar, og sukkede på ny, og stirret over deres bålplads.
Krystallandet