Mikaela

Mikaela

Kroejer af Den Gyldne Krystalkro

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

Emilia 15.02.2023 20:52
Det havde taget lang tid, men endelig kunne Mikaela slå dørene op på den gyldne krystalkro for ansættelsessamtaler, hun havde for nyligt købt lokalerne, fået renoveret det hele og åbnet dørene, men hun kunne ikke klare det hele alene. Hun var nødt til at søge efter noget mere hjælp og til det havde hun for nogle dage siden hængt skilte på døren om, at der blev søgt medarbejdere på den gyldne krystalkro.

Der havde været nogle enkelte henvendelser, som hun havde kaldt ind til samtale de kommende dage og hun glædede sig meget til at se hvad det var for nogle typer. Der var linet op på bordene med mjød og vin, samt noget sandkage, som gæsterne der skulle til jobsamtale kunne nyde godt af, mens de snakkede med hende.

Mikaela sad klar ved et rundt bord med det hele på bordet og så meget afventende mod døren, det var snart tid til den første skulle dukke op.

Sylvia

Sylvia

Arbejder på Den Gyldne Krystalkro

Forvirret Dum

Race / Bjergelver

Alder / 105 år

Højde / 172 cm

Tosobia 15.02.2023 22:23
Sylvia var ankommet lige på klokkeslettet, eller vidst et par minutter før, det var jo en vane. Hun kom nærmest aldrig for sent, med mindre der var en ualmindelig særlig grund. Hun bankede på, og gik ind i kroen. Hurtigt skannede hun alle omgivelserne. Det var virkelig hyggeligt. Navnet talte for sig selv, og dette var langt bedre, end hendes tidligere arbejde, som hun havde sagt op for nylig. Det havde taget hende tid, men hun måtte erkende hun ikke var glad der, og trængte til noget mere lyst i livet. Derfor var hun mødt op her.

Inde på kroen, spottede hun vinen og tog elegant et glas. Hun indså da at hun var alene med ejeren, som sad ved bordet. Hun rømmede sig, og smilede. "Hej madam" Hun negede med glasset i hånden. 
Mikaela

Mikaela

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

Emilia 16.02.2023 18:01
Roligt smilede Mikaela af den nyankomne, hun så godt ud og som en der kunne trække mange kunder til sig, udseendet var ikke det ypperste, men det var en god bonus og hun havde virkelig stilen med sig. Mikaela kunne virkelig godt lide hendes fremtræden allerede nu og hun var sofistikeret som hun valgte vinen.

"Sæt dig endelig ned og fortæl mig lidt om dig selv," sagde hun glad og så vurderende på den unge kvinde. Mon hun havde nogle erfaringer, hvem mon hun var? Ørerne talte jo sit tydelige sprog, hun var elver, men hvad der var ud over det vidste Mikaela ikke endnu. Det ville blive spændende, for Mikaela manglede folk nok til at ansætte uden videre, men hun ville gerne vide hvad hun ansatte.

Sylvia

Sylvia

Forvirret Dum

Race / Bjergelver

Alder / 105 år

Højde / 172 cm

Tosobia 19.02.2023 15:02
Sylvia smilede stort til kvinden og satte sig ned. "Mit navn er Sylvia Ravenflow. Jeg vil meget gerne søge arbejde her. Der er virkelig flot" Hun beundrede omgivelserne før hun fortsatte. "Jeg er en opmærksom og optimistisk person, og meget loyal. Udfordringer er mit speciale" Hun lo. "Jeg har fornylig opsagt mit arbejde på en kro længere nede, da jeg ikke var komfortabel der" Hun bed sig i læben og holdte pause for at få vejret. "Jeg er bjergelver født her i Azuriens bjerge, og opvokset her. Jeg er 102 år, og har god erfaring, efter mit sidste arbejde hvor jeg var længe." Sylvia lod mærke til hun bare talte løst uden egentlig, at holde pause og fik lidt røde kinder. "Jeg taler meget når jeg er nervøs" 
Mikaela

Mikaela

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

Emilia 19.02.2023 18:26
Det var med et let grin, at Mikaela lyttede til kvindens evige pladren, hun havde virkelig meget på hjertet, men det var hovedsageligt gode ting, så Mikaela tog bare noter og smilede hjertevarmt til hende, som hun fortalte at hun snakkede meget, når hun var nervøs. Det gjorde bare hun smilende lagde en hånd over hendes for at ae den.

"Du har intet at være nervøs for, jeg ved allerede at du er guld værd og derfor skal du da også være ansat på en gylden krystalkro." Hun blinkede let og lagde roligt hovedet til den ene side, mens hun så vurderende på hende. "Hvad var det du oplevede på dit gamle arbejde, som helst ikke skulle gentage sig? Jeg vil helst gerne vide det så det ikke gentager sig." Hun smilede igennem det hele, der var ingen tvivl om hun mente det.

Sylvia

Sylvia

Forvirret Dum

Race / Bjergelver

Alder / 105 år

Højde / 172 cm

Tosobia 20.02.2023 12:08
Sylvia falde straks til ro ved Mikaelas hånd, og følte sig enormt tryg på ingen tid, en følelse hun sjældent havde. Hun smilede og var lykkelig over hendes ord. Hun var sød, rigtig sød og venlig, hvilket betød meget for Sylvia, hvilket også var årsagen til hun endte med at åbne op. Hun var flov over det der var sket. At hun ikke havde stoppet det tidligere... Men hun havde haft brug for jobbet.

"Min chef... var rimelig nærgående flere gange..." Hun mærkede tåre trille ned af kinderne og tørrede dem irreteret væk med den frie hånd. "Sidst, blev han FOR nærgående, hvis du forstår..." Hun kunne ikke sige det egentlig ord, for hvad han havde gjort mod hende, før hun stak af og havde besluttet sig for aldrig at komme tilbage. Hun havde jo egentlig nok ikke sagt op, men hendes fravær talte nok for sig selv. Mikaela var den første som hun havde fortalt det til, det var sket for nogle uger siden, og Sylvia var ekstremt flov og følte sig meget forkert, og udnyttet.
Mikaela

Mikaela

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

Emilia 23.02.2023 13:16
Et lettere chok faldt over Mikaelas ansigt og man kunne se medlidenheden og vreden stråle ud af hende, hun kunne slet ikke have lovløse borgere og slet ikke hvis de gjorde skade på andre hvad end det var fysisk eller psykisk. Hun så bedrøvet på Sylvia og vidste slet ikke lige hvordan hun skulle håndtere det her. Havde han voldtaget hende? Generelt bare lagt an på hende var nok, det gjorde man ikke mod sine medarbejdere!

Vredt slog hun i bordet og så på Sylvia. "Hvis den mand nogensinde og jeg mener nogensinde, viser sig her, så peger du ham ud og så smider vi ham ud på hænder og albuer, forstået?" Hun så meget bestemt på hende, men smilede så. "Jeg går meget op i mine medarbejdere har det godt og han skal ikke have lov til at ødelægge dig, det lover jeg."

Sylvia

Sylvia

Forvirret Dum

Race / Bjergelver

Alder / 105 år

Højde / 172 cm

Tosobia 25.02.2023 16:21
Sylvia mærkede som Mikaela blev sur, og hoppede selv lidt på stolen ved hendes slag i bordet, men blev straks roligere ved hendes ord. Denne kvinde var noget særligt og Sylvia stolede meget hurtigt på hende, hvilket for Sylvia var nyt. Hun nikkede med et lille smil "Tak frue" Hun tog en tår vin og fornemmede måske jobbet var i hus udfra Mikaelas ord.
Mikaela

Mikaela

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

Emilia 28.02.2023 18:52
Et let smil bredte sig på Mikaelas læber, det var rart at have så sød en pige, kvinde, hvad hun var, i hendes nye kro. Med denne Sylvia på posten, så var Mikaela sikker på det nok skulle gå og denne person skulle nok få lykken til at være der. Mikaela lagde hånden frem, for at trykke Sylvias hånd, mens hun med et smil spurgte; "Hvornår vil du kunne starte?"

Sylvia

Sylvia

Forvirret Dum

Race / Bjergelver

Alder / 105 år

Højde / 172 cm

Tosobia 02.03.2023 17:18
Sylvia kunne slet ikke lade være med at smile, og tog glædeligt hendes hånd i sin "Nu! Eller du ved"Hun lo af hendes antusiasme, "Så hurtig som mulig, vil være fantastisk"
Mikaela

Mikaela

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

Emilia 06.03.2023 09:34
Et let grin kom fra Mikaela, som hun nikkede anerkendende. Det var dejligt med en der havde så meget entusiasme og hun kunne virkelig ikke lade være med at glæde sig over, at der var en der var parat til at springe ud i det hele sammen med hende. 

"Det lyder fantastisk, vi åbner her om et par uger, men jeg kunne godt tænke mig at betale dig allerede fra i morgen, hvis du vil hjælpe med at pynte kroen op og gøre den spændende? Jeg vil gerne gøre det så godt for dig som muligt." 

Sylvia

Sylvia

Forvirret Dum

Race / Bjergelver

Alder / 105 år

Højde / 172 cm

Tosobia 11.03.2023 17:26
Sylvia smilede så meget, at hun var nervøs for om hendes ansigt ville sprække. Det var længe siden, hun havde følt sig så tryg og glad omkring et andet menneske. Og at Mikaela ikke så ned på hende, på trods af hvem hun var, og hendes fortid, gjorde hende så lykkelig. "Det ville være mig en ære!" For Sylvia var det ikke vigtig hvor meget hun tjente, bare hun var et sted, hvor der var trygt, rart og hjemligt. Netop fordi hun måtte hjælpe med at pynte op og gøre klar, var hun sikker på det ville blive et sted, hun ville blive tryg ved.
Mikaela

Mikaela

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

Emilia 14.03.2023 09:55
"Jamen så er det en aftale!" Sagde Mikaela glad og rakte hånden ud mod Sylvia, for at trykke hendes. Hun var meget glad og barmhjertig, der var ingen tvivl om hun ville tage Sylvia i hendes varetægt og heller ikke at hun ville passe på hende, hun var et lille myr der bare skulle have lov til at være sig selv, hun var en person hun ville tage sig af og det skulle udtrykkes tydeligt. "Jeg kan love dig en safir hver tredje time, hvor mange timer du arbejder kommer nok an på arbejdspresset, men jeg skal nok hjælpe dig med at få timer, hvis du vil have dem." Det var nok mere end bare en god løn, men Mikaela var ligeglad, Sylvia skulle føle hun hørte til et sted og det sted skulle helst være hos hende.

Sylvia

Sylvia

Forvirret Dum

Race / Bjergelver

Alder / 105 år

Højde / 172 cm

Tosobia 15.03.2023 18:20
Hun måbede "Det er en aftale" Hun havde aldrig tjent ordentlig penge før, og aldrig følt sig så tryg før, det var så vidunderligt. "Du er et skønt menneske Mikaela" Hun smilede stort og ville være sikker på Mikaela vidste hvor dybt taknemmelig hun var.
Mikaela

Mikaela

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

Emilia 16.03.2023 09:22
Med et roligt smil, rejste Mikaela sig og klappede Sylvia på skulderen. "Det var godt at møde dig, jeg glæder mig til vores samarbejde." Hvorefter hun ryttede af bordet og begyndte at gå ud for at tage sig af forberedelserne til åbningen, smilende og glad for nu havde hun en medarbejder.

Mikaela har forladt tråden.

Sylvia

Sylvia

Forvirret Dum

Race / Bjergelver

Alder / 105 år

Højde / 172 cm

Tosobia 19.03.2023 18:00
Sylvia kunne kun smile "I ligemåde Mikaela!" Hun rejste sig for at tage hjem, og glædede sig til at begynde.

Sylvia har forladt tråden.

1 1 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Muri , Lorgath , Tatti, Lux , Echo
Lige nu: 5 | I dag: 12