LunaThor 08.12.2022 22:54
Hans reaktion på hendes ord overraskede virkelig Kayla. Selv så hun det ikke som noget dårligt at være simpel, hun havde på ingen måde ment det som noget negativt. Som hun så det, var hendes liv og tilværelse ret simpel, ikke på nogen dårlig måde overhovedet, det var mere… Der var ikke så mange ting, hun skulle forholde sig til. Der var de praktiske ting ved at rejse rundt med flokken, de opgaver hun nu havde når de slog lejr, dyrene der skulle passes, og hendes relation til Kain. Ellers var der ikke særligt mange andre ting, hun bekymrede sig om eller tænkte på. Jo, situationen omkring hendes forældre, og tankerne om hvorvidt hun skulle tage ud og lede efter dem eller ej. Men det prøvede hun på ikke at tænke for meget over. Blidt rystede hun på hovedet og skulle lige til at svare, som Kain lagde sig på knæ foran hende. Hans hånd på hendes arm sendte små gys igennem hende, på en gang rart og ubehageligt på samme tid. Det kom som noget af en overraskelse for hende, at han pludselig var så tæt på, og nu sad lige foran hende. Nervøst sank hun en klump, og rødmen i hendes kinder fik endnu bedre fat, end den allerede havde.
”Det… Var ikke sådan ment, jeg mente bare… Mit liv er ret simpelt, sammenlignet med mange andres, ikke at det er en dårlig ting. Jeg er ganske glad for, at jeg ikke har så mange ting at bekymre mig om.”
Det næste han sagde, fik hende til at lægge sin hånd ovenpå hans, og give den et blidt klem, mens hun endnu en gang rystede blidt på hovedet.
”Det må du altså ikke frygte… Jeg går ingen steder, uanset hvad. Det håber jeg virkelig, du kan stole på…” Ubevidst havde hun sluppet formaliteterne helt i sine sætninger, det virkede mere passende, mere personligt. Hendes hjerte hamrede stadig derudaf, især nu hvor de var så tæt, men det var også vigtigt for hende at han ikke skulle frygte den slags. Hvad end det var, han holdt hemmeligt for hende, var hun sikker på, at det ikke ville være så slemt, at hun ville løbe skrigende væk. Det betød han for meget til, at hun kunne.
”Kain, jeg….” ordene ville ikke rigtig samarbejde for hende lige nu, og nervøst så hun kortvarigt ned på gulvet ved siden af dem, inden hun trak vejret dybt og lod blikket søge hans øjne igen, med et svagt smil. Hånden der lå på hans begyndte blidt at nusse hans håndryg med tommelfingeren, som hun med den anden hånd blidt rakte ud og flyttede på en tot af hans hår, der var faldet ind foran hans ansigt.
”Jeg… Holder rigtig meget af dig…” hendes kinder brændte af rødme nu, og genert trak hun blikket væk fra ham, som hendes stemme nu ikke var andet end en høj hvisken.
”Nok også mere, end jeg burde…” Hjertet hamrede nu derudaf i hendes bryst, og hun var overbevist om, at han måtte kunne høre det. Det var virkelig nervepirrende og grænseoverskridende at skulle indrømme det, og hun kunne ikke se på ham lige nu, af frygt for hans reaktion.